Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko muuttanut kiintymyssuhdetyyppiäsi turvattomasta turvalliseksi itsetiedostuksen avulla?

Vierailija
15.10.2023 |

Monestihan sinkkuus johtuu siitä, että kiintymyssuhteen malli on turvaton, jolloin ei ymmärrä eikä osaa seurata omia perimmäisiä tarpeitaan ja toimii ihmissuhteissa niin, että käyttää muita hyväkseen, karkottaa muut ympäriltään tai menee yhteen satuttavan kumppanin kanssa.

Onko joku onnistunut näiden haitallisten mallien tiedostamisessa ja oman käyttäytymisensä muuttamisessa niin, että on pystynyt muodostamaan suhteen turvallisella kiintymysmallilla toisen turvallisesti kiintyneen kanssa?

Miten tällainen muutos on tapahtunut/tehty? Terapialla vai ilman? Millaisia käänteitä tai sudenkuoppia matkalla oli?  

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttunut, tosin en ole tavoitteellisesti toiminut muuttumisen eteen. Suurin osa asioista ratkeaa tiedostamisella. Kun asiat näkee, niitä katsoo ja yrittää ymmärtää, niin muutos tapahtuu automaattisesti. 

Vierailija
2/3 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen muuttunut, tosin en ole tavoitteellisesti toiminut muuttumisen eteen. Suurin osa asioista ratkeaa tiedostamisella. Kun asiat näkee, niitä katsoo ja yrittää ymmärtää, niin muutos tapahtuu automaattisesti. 

Ihana kuulla, että pelkkä tiedostaminen on riittänyt. Itse olin ennen kiintymyssuhdeteoriaan tutustumistani aivan varma, etten tule koskaan enää seurustelemaan kenenkään kanssa, että en vaan osaa ja tarvitsen omaa tilaa mutta samalla kaipaan yhteyttä. Sitten kuuntelin videoita kiintymyssuhdemalleista ja tajusin todella paljon itsestäni, ja nyt on toivoa, että voin muuttua. Tai ainakin tiedän mikä on (ollut) vikana. 

Lopulta parisuhteen ei tarvitse edes olla se päämäärä, koska kiintymysmalli vaikuttaa niin paljon siihenkin, miten kohtelee itseään ja juuri ymmärtää omia tarpeitaan. Oma elämäkin paranee, kun alkaa kohdella itseään "turvallisemmin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meil on kivaa yhdessä!