Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, isovanhemmat valittaa, että lapsella ei muka riittävästi päällä...

Vierailija
15.10.2023 |

Ja isosta 9-vuotiaasta kyse, joka nyt varmasti sanoo itse, jos jostain kohtaa paleltaa. isovanhemmille vietäessä oli siis tähän kellin hyvin riittävät välikausitakki ja housut, lapaset, kumpparit. Mutta ei, kauhea valitus, että miksi ei ole pipoa, miksi ei ole kunnollisia rukkasia, miksi ei ole kurahousuja, eihän he nyt voi mennä ulkoilemaan ollenkaan !?!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä muuten on pahinta mitä voi käydä, jos lapsella EI OLE pipoa ja lämpötila on luokkaa 5-10 astetta eli ei mitään todellista vaaraa paleltumille?

Vaikka että korviin sattuu tosi pahasti ulkona, joudutaan tulemaan aikaisemmin pois sieltä missä oltiin, ja korvia voi vihloa loppuillan ja alkaa pahimmillaan päänsärkykin.

Ihan lapsesta saakka tänne keski-ikään olen itse kärsinyt tällaisesta.

No voisiko isomman lapsen antaa sitten itse oppia se, että noin kävi kun et laittanut pipoa, muistat varmaan ensi kerralla? Pipon ja rukkasten puute aiheuttaa harmia lähinnä lapselle itselleen. Kurahousuista ymmärrän paremmin, että niistä vanhempien tai isovanhempien pitää sanoa, koska se harmi tulee heille, jotka vaatteita joutuu pesemään.

Vierailija
62/65 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä koululaiset mitään kurahousuja enää käytä, mutta toppatakki, pipo, hanskat, kuorihousut, sekä pitkät alushousut/thermosukkahousut sisävaatteiden alla ovat olleet lapsilla päällä jo pari viikkoa. Ei tuolla ulkona mitään lämmintä enää ole. Jos on hetken paikoillaan esim. keinuu keinussa, niin kylmä tulee.

Eikä alakouluikäiset osaa vielä arvioida oikeaa vaatetusta. Kyllä meillä lapset lähtisivät pihalle paitasillaan, jos laskisin. Mutta ovat sitten  kuitenkin tyytyväisiä, kun ei tullut kylmä. Aamulla kannattaa laittaa vaatetta riittävästi päälle, koska ylimääräisen paidan, pipon tai hanskat voi kätevästi ottaa pois. Jos on liian vähän vaatetta päällä, niin se on paljon ikävämpi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä muuten on pahinta mitä voi käydä, jos lapsella EI OLE pipoa ja lämpötila on luokkaa 5-10 astetta eli ei mitään todellista vaaraa paleltumille?

Vaikka että korviin sattuu tosi pahasti ulkona, joudutaan tulemaan aikaisemmin pois sieltä missä oltiin, ja korvia voi vihloa loppuillan ja alkaa pahimmillaan päänsärkykin.

No voisiko isomman lapsen antaa sitten itse oppia se, että noin kävi kun et laittanut pipoa, muistat varmaan ensi kerralla? Pipon ja rukkasten puute aiheuttaa harmia lähinnä lapselle itselleen. Kurahousuista ymmärrän paremmin, että niistä vanhempien tai isovanhempien pitää sanoa, koska se harmi tulee heille, jotka vaatteita joutuu pesemään.

Joo, varmasti toimii ihan hyvin noin, jos vaan on mukana tavaroissa se pipo niin että sen laittaminen tai poisjättäminen on lapsesta itsestään kiinni. Ei minua esimerkiksi ole kenenkään tarvinnut ikinä patistaa laittamaan pipoa päähän kuten sanoit, minulle siitä olisi vaan harmia. En vaan muista että olisin vielä 9-vuotiaana ollut itse vastuussa kaikkien tarpeellisten tavaroiden ja vaatteiden pakkaamisesta, jos matkustettiin.

Vierailija
64/65 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Omakin äitini puki minulle aivan liikaa päälle, nykyään onneksi päätän omista ja lapseni vaatteista. Ei ollut vk-vaatteita, vaan aina toppaa alle 10 asteessa. Äitini pukee edelleen itselleen väärin ja hikoilee itsensä märäksi ja sitten tulee kylmä. Oli kuulemma taas liian vähän päällä. Sano siinä nyt, että rouva on pukenut 70 vuotta väärin.

Vierailija
65/65 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei 9 v vielä osaa vaihtaa vaatetusta oikeaan kauden vaihtuessa. Kyllä ne osaa pukea toppatakin, jos vanhempi sen komerosta esiin kaivaa ja sanoo, että jatkossa tuo takki päälle. Mutta muutoin painaisivat koko talven kesätamineissa.

Eivät yläkoululaisetkaan aina osaa pukeutua sään mukaisesti. Moni painaa nilkat paljaana -20 C pakkasessa, kunnes jäädyttävät itsensä. Onhan näitä ollut iltapäivälehdissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan