Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, isovanhemmat valittaa, että lapsella ei muka riittävästi päällä...

Vierailija
15.10.2023 |

Ja isosta 9-vuotiaasta kyse, joka nyt varmasti sanoo itse, jos jostain kohtaa paleltaa. isovanhemmille vietäessä oli siis tähän kellin hyvin riittävät välikausitakki ja housut, lapaset, kumpparit. Mutta ei, kauhea valitus, että miksi ei ole pipoa, miksi ei ole kunnollisia rukkasia, miksi ei ole kurahousuja, eihän he nyt voi mennä ulkoilemaan ollenkaan !?!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Missä asutte?

Vierailija
2/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin? Missä asutte?

Pääkaupunkiseutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoivat tentata, että mitä lapsella on päällä. Todella dominoivaan, epämiellyttävään sävyyn. 

Vierailija
4/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noissa sun antamissa vaatteissa mennä lyhyelle kävelylle, mutta jos jotain pihapuuhia aikoo tehdä, niin täällä ainakin on kaikki pihalla ihan märkää eikä lämpötilakaan ole kuin 8 astetta.

Kyllä meillä 8v laittoi ohuen pipon, kurahousut ja kurahanskat, kun äsken meni pihalle.

Vierailija
5/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa huoh?

Vierailija
6/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä tarkoittaa huoh?

Huokausta?

Vierailija
7/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä tarkoittaa huoh?

= Hukkaan meni tuokin huokaus.

Vierailija
8/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syystäkin sait palautetta. 9-vuotias on vielä lapsi. Kunnon pipo päähän ja töppöset käteen, ja pihalle leikkimään! 

Vierailija
9/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan syystäkin sait palautetta. 9-vuotias on vielä lapsi. Kunnon pipo päähän ja töppöset käteen, ja pihalle leikkimään! 

Niin, mutta - asutaan Italiassa- rannikolla.

Vierailija
10/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihan alusta asti saanut kuulla nalkutusta, kuinka en osaa pukea lasta. Kyllä lapsi osaa jo vauvasta asti kertoa, onko kylmä tai kuuma.

Minun mummoni läkähdytti meidät aina. Ulkona piti plussakelilläkin olla toppavaatteet ja niiden piti pysyä päällä tai mentiin sisälle. Tämän vuoksi olen antanut lapseni riisua kylmälläkin kelillä vaatteita, vaikka itseäni kauhistuttaisi.

Vierailija
11/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh = väsynyt, kyllästynyt

Vierailija
12/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itsekin olen ihan alusta asti saanut kuulla nalkutusta, kuinka en osaa pukea lasta. Kyllä lapsi osaa jo vauvasta asti kertoa, onko kylmä tai kuuma.

Minun mummoni läkähdytti meidät aina. Ulkona piti plussakelilläkin olla toppavaatteet ja niiden piti pysyä päällä tai mentiin sisälle. Tämän vuoksi olen antanut lapseni riisua kylmälläkin kelillä vaatteita, vaikka itseäni kauhistuttaisi.

Minuakin ihmetyttää, että mistä tulee se ajatus että (iso, ei taapero) lapsi tarvitsee lähtökohtaisesti enemmän vaatetta kuin aikuinen? Yleensähän lapsi vieläpä liikkuu koko ajan, mutta saattaa olla niin, että se rauhallisesti kävelevä aikuinen on paljon kevyemmissä vaatteissa kuin joka paikkaan juoksenteleva topattu lapsi.

Vierailija
13/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voihan noissa sun antamissa vaatteissa mennä lyhyelle kävelylle, mutta jos jotain pihapuuhia aikoo tehdä, niin täällä ainakin on kaikki pihalla ihan märkää eikä lämpötilakaan ole kuin 8 astetta.

Kyllä meillä 8v laittoi ohuen pipon, kurahousut ja kurahanskat, kun äsken meni pihalle.

Vaikka se sinun lapsesi leikkii vielä lätäköissä, ei tarkoita että aloittajan lapsi leikkisi. Meillä ainakin riittää ihan normi välikausivaatteet vaikka vähän kosteaa onkin. Ei vielä ole toppatakkikeli.

Vierailija
14/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saatiin myös aikoinaan palautetta yhden lapsen vaatetuksesta. Eivät millään uskoneet, että tyttö on sellainen kuumakalle joka ei palele vaikka olisi vähemmän vaatetta vaan hikoilee ne märiksi. Kerta onneksi riitti näyttämään, että näin tosiaan on ja pahoittelivat kyllä. Tyttö on kuin isänsä joka kestää kylmää hämmästyttävän hyvin ja minä taas olen sellainen vilukissa, että välillä tuntuu ettei mikään määrä vaatetta ole tarpeeksi oli materiaalit mitä hyvänsä. 

Vierailija
15/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aikuinen laitan pipon pyörällä ajaessa  jo n. 10 asteessa, joten ei se pipo nyt mitenkään liikaa olisi lapsellakaan.

Vierailija
16/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tyypillinen lapsellinen aikuinen. Hän ei välitä lapsensa hyvinvoinnista, vaan hänelle tärkeintä on se, että kukaan ei neuvo häntä koskaan missään, ei vaikka hän olisi väärässä. Tässä tapauksessa aloittaja ei vaan voi ottaa vastaan hyviä neuvoja. Toivotaan, että hän aikuistuu.

Vierailija
17/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Oma lapseni on ollut todella kova hikoilemaan ihan pienestä saakka. Ei hänelle ole voinut laittaa mitään hirveitä kerroksia päälle tai läkähtyisi. Isovanhemmille on ollut todella kova pala, kun olen antanut noin 5-vuotiaasta saakka itse arvioida onko kuuma vai kylmä ja mitä laittaa päälle. Lapsi on nyt  10-vuotias. Paremmin hän itse tietää onko kylmä vai kuuma kuin minä. Saati isovanhemmat.

Vierailija
18/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos niitä sitten hankkii kaupasta. Kunnon kauluri, kaulaliina, pipo, kintaat, välihousut, pitkähihainen aluspaita, villaa jne. En tiedä käyttävätkö sen ikäiset enää kurahousuja.. Kumisaappaita kyllä. Vaihtovaatteita.

Vierailija
19/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No jos niitä sitten hankkii kaupasta. Kunnon kauluri, kaulaliina, pipo, kintaat, välihousut, pitkähihainen aluspaita, villaa jne. En tiedä käyttävätkö sen ikäiset enää kurahousuja.. Kumisaappaita kyllä. Vaihtovaatteita.

Ei kai pointti ollut se, etteikö lapsella ylipäätään olisi noita, vaan että ei vielä tässä kelissä olisi tarvittu. Näin ymmärsin.

Vierailija
20/65 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta onhan sen vähän niinkin, että jos vie lapsensa mummolaan hoitoon, pitäisi vähän kuunnella heidänkin toiveita sitten. Esimerkiksi kurahousut on helpompi riisua oven ulkopuolella, jolloin eteinen pysyy puhtaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi