Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi myrkylliset työilmapiirit ovat niin yleisiä hoitoalalla?

Vierailija
14.10.2023 |

Valmistuin lähäriksi viisi vuotta sitten ja sen jälkeen tullu kierrettyy monta työpaikkaa. Kaikki täynnä pahan puhumista , juoruilua , mustamaalaamista . Lähihoitajia, sairaanhoitajia, sosionomeja....

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jännä miten täällä heti syytetään alan naisvaltaisuutta. Olen optikko, ja suurin osa optikoista on naisia. Ei tällä alalla ole mitään kamalaa myrkyllisyyttä vaikka naisia ollaankin. 

Tai sitten olet vain täysin tietämätön siitä mitä selkäsi takana puuhataan.

Vierailija
42/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jännä miten täällä heti syytetään alan naisvaltaisuutta. Olen optikko, ja suurin osa optikoista on naisia. Ei tällä alalla ole mitään kamalaa myrkyllisyyttä vaikka naisia ollaankin. 

Tai sitten olet vain täysin tietämätön siitä mitä selkäsi takana puuhataan.

Tämä on yksi asia mikä siihen työilmapiiriin vaikuttaa negatiivisesti. Jatkuva pohdinta siitä mitä muut ajattelee (selän takana). Mutta mitä sitten?

Ja ajatellaan sitä yhtä ja toista mikä on ihan varmasti myös kuluttavaa. Eikö vähemmän kuluttavaa olisi se että keskityttäisiin vain omiin asioihin eikä puututtaisi asioihin jotka ei itselle millään tavalla kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen ala. Naiset on toisilleen susia ja käärmeitä. Jos vaikka puolet työntekijöistä olis miehiä, se parantaisi ehkä työilmapiiriä.

Vierailija
44/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina syytetään johtoa, ylempää omasta perseilystä. Olin työpaikassa missä äärettömän mukava esihenkilö ja työ ei ollut kiireistä, aikaa riitti tehdä hyvin ja muutenkin asiakkaat yms ihan parasta. Mutta niin vaan työyhteisö oli myrkkyä, puhuttiin pahaa toisista, valitettiin joka päivä milloin mistäkin. Kerran sanoin huomenta niin vastaus oli voi voi kun tänään on paljon tekemistä. Ei edes huomenta voi sanoa! Valitettiin toisten työtavoista, toki itse tehtiin fiksummin ja järkevämmin.

Minä luulen että oli liikaa aikaa jauhaa p:tä, puolet työajasta oli tekemättömyyttä, mutta nämä oikein nauttivat kun saivat vaan olla ja kun palkka juoksee. Näin heidän omin sanoin.

Jotkut on vaan sieltä jostain vaikka työpaikassa ja tehtävissä ei mitään ongelmia.

Vierailija
45/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys, ei naisvaltaisuus sinänsä. Sekä huono johtaminen eli asiaan ei puututa kunnolla, vaan katsotaan kiusaamista sormien läpi kunhan saadaan mitoitus täyteen. 

Vierailija
46/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naisvaltainen ala jossa paljon kaunaa, vihaa, kateutta, katkeruutta ja juoruja.

Valitettavasti nykyään löytyy myös niitä mies-akkoja, naristaan kaikesta mahdollisesta ja muiden asiat kiinnostaa enemmän kuin paljon. Ei kestetä jos jollain menee hyvin.

Vierailija
47/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla johtaminen todella vanhanaikaista. Sallitaan paljon ronskimpia käytös. Jos vastaavaa tapahtuisi yksityisellä, olisi HR:t, luottamusmiehet sun muut sopassa mukana ja asioita selvitettäisiin juurta jaksain. Myöskään henkilöstö ei suvaitse yksityisellä mitä tahansa kohtelua.

Vierailija
48/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alanvaihtajana täytyy sanoa että hoitoalalla tuntuu olevan poikkeuksellisen paljon tuota kiusaamista, selän takana puhumista, huonoa ilmapiiriä jne. ilman että sitä tunnutaan saavan kuriin. Joukossa tuo tyhmyys vielä tiivistyy.

Esimies/esimiehet samaa maata, eivät oikein tunnista ko. asioita vaikka hänelle/heille niistä kerrotaan. Varmaankin tuo hoitajamitoitus menee kaiken edelle kun vaikeaa saada tarpeeksi työntekijöitä. 

Vierailija
49/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naisvaltainen ala

Lisäksi nämä pitkään alalla olleet eivät sulata muutoksia; uusiin toimintatapoihin yms kommenttina aina sama  ”niin mutta kun näin on tehty aina” 

Juuri tämän vuoksi irtisanouduin julkisen terveydenhuollon alalta. Ei mitään työsuojelua, ei huolehdita työturvallisuudesta sekä se uskomaton määrä seläntakana puhumista ja mustamaalamista. En enää ikinä mene julkiselle töihin.

10 vuotta kestin sitä selän takana haukkumista ja piikittelyä. Vanhemmat työtekijät kyykyttivät uusia ja teettivät näillä omatkin työnsä.

Jos mitä, niin tuo aika julkisella nollasi luottoni Suomen terveydenhuolto järjestelmään. Suomen suurin suojatyöpaikka!

Vierailija
50/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täällä, vain harva paikka ollut hyvä! Osa työkavereista on ollut aivan sairaita, huutavat, pimahtelevat, komentelevat. Eivät kiitä, kun jättää viimeisenä päivänä herkkuja pöydälle. Sopimuksia tehdään kolmen viikon pätkissä. Nyt olen työpaikassa, missä kehutaan, kannustetaan ja arvostetaan. Kerralla pidempi sopimus. Ei kytätä tekemisiä. En vaihtais takasin hoitotyön kurjuuteen. 

Vierailija
51/51 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku puhuu tai juoruaa musta selän takana niin saa aika tylsän elämän omata🤣🤣 yhdessä harkkapaikassa olin missä muut puhuivat musta koko ajan paskaa. Olisivat sanoneet päin naamaa. Ne joilla oma elämä on kunnossa harvemmin juoruavat. Kertoo enemmän siitä juoruajasta kuin itse kohteesta.

Sanoisin että sosiaali- ja terveysala vetää jonkin verran puoleensa naisia joilla on joko melko heikko itsetunto tai aikamoiset suuruudenkuvitelmat itsestään ja kun kasa näitä naisia yhdistyy niin aikamoinen soppa on valmis.  Lisäksi naisilla on tapana ajatella että jos eivät pidä jostakin ihmisestä niin olisi oikeutettua kohdella tätä jotenkin huonosti. On muuten tullut keharipuolella nähtyä myös todella piikikkäitä miehiä työkavereina. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eihän Suomessa saada koulukiusaamistakaan kuriin niin miten sitten työpaikkakiusaaminen saataisiin.

T:sosionomi