Vaimo alkanut juoda
Miten suhtautua? Juo nykyään pari pulloa kirkasta viikonloppuun ja viikollakin naukkailee. Hän tienaa itse rahansa, eli se ei ole ongelma, ainakaan vielä, kun siis tienaa rahansa, pelottaa vähän, että jos menettää työnsä. Mutta vaikka hän on hilpeää seuraa juovuksissa, ja itsekin saatan vähän naukkailla, niin vaikuttaa, että hän on menossa kohti alkoholismia. En vain osaa puhua hänelle asiasta.
Kommentit (33)
Lähetä se vaimosi tänne, saataisiin juoda rauhassa. Laitan omani vaihdossa, kun koko ajan nalkuttaa, että jo kolmas viinilasillinen menossa, sen jo juomasi saunakaljan lisäksi.
Molemmat voittaisimme!
Saako mieskin käyttää tuota tekosyynä alkoholismilleen? Juon koska on paha olla eukon kanssa..
Sattaa olla sairastunut alkoholismiin. Alkoholismista voi toipua, jos itse haluaa ja ottaa apua vastaan. Kurjinta alkoholismissa on, että se vetää mukaansa perheen, ystäväpiirin, työtoverit jne. Yhden alkoholismi huonontaa keskimäärin 16 ihmisen elämänlaatua.
Voit puhua huolestasi esimerkiksi A-klinikalla tai Al-Anon vertaistukiryhmissä. Jos haluat jatkaa elämää alkoholismiin yhä syvemmälle vaipuvan ihmisen rinnalla tarvitset itse kaiken mahdollisen tuen.
Vierailija wrote:
Saako mieskin käyttää tuota tekosyynä alkoholismilleen? Juon koska on paha olla eukon kanssa..
Ihan yleisiä miesten selityksiähän tuo on. Myös v*mainen esihenkilö on mainio syy vetää lärvit aina kun huvittaa.
Ihana nainen! Mistä löytää? Kysyy Kake, 49
Nälkä lähtee syömällä ja akka juomalla vitsaili joku joskus. Vaan millä se juoppo akka lähtisi? Mielestäni alkoholismi on vaikeampi asia kestää kuin esim. satunnaiset syrjähypyt.
Alkoholismi on kyllä vakava sairasu Suomessa. Ikävää, että alkoholi on niin helposti saatavilla.
Vierailija wrote:
Hänellä on huono olo seurassasi.
Miksi ei sitten lähde vaan alkaa myrkyttää itseään? Huono tekosyy. Juoppo juo koska hänen on pakko juoda. "Syy" ei löydy sieltä juopon ulkopuolelta, vaikka se kätevää ja helppoa olisikin.
Kyllä tuossa on joku taustalla että alkaa juomaan, vaikka seura tai elämäntilanne ei muutu. Paha olo ja ahdistus jostain, jota yrittää helpottaa edes hetkeksi alkoholilla. Ja sitten se alkoholi lisää pahaa oloa.. kierre on siinä..
Pakkohan sun on toi puheeksi ottaa. Jos vaimo haluaa irti Alkosta, niin yhteinen suunnitelma. Paljon tukea ja tekemistä, liikuntaa yhdessä tai jotain muuta säännöllistä yhdessä.
Itse aloin juomaan avioliittoni viimeisinä 2 vuotena, oli niin paha olla ja ei mies kuunnelut eikä välittänyt. Ensin aloin harrastamaan vimmatusti illat pitkät, ettei kotona tarttis olla. Siitä tuli riitaa..sitten aloin tissutella, kummasti kestin paremmin kotona. Lopulta lähdin liitosta.
Vierailija wrote:
Olin tulla hulluksi eksän kanssa ja sen takia aloin juoda. Olit naristitinen hullu, joka vainosi minut mielipuolisuuteen.
Aina päihdeongelmaiset syyttää muita, niin on aina tehnyt lasteni äitikin.
Vierailija wrote:
Kyllä tuossa on joku taustalla että alkaa juomaan, vaikka seura tai elämäntilanne ei muutu. Paha olo ja ahdistus jostain, jota yrittää helpottaa edes hetkeksi alkoholilla. Ja sitten se alkoholi lisää pahaa oloa.. kierre on siinä..
Pakkohan sun on toi puheeksi ottaa. Jos vaimo haluaa irti Alkosta, niin yhteinen suunnitelma. Paljon tukea ja tekemistä, liikuntaa yhdessä tai jotain muuta säännöllistä yhdessä.
Itse aloin juomaan avioliittoni viimeisinä 2 vuotena, oli niin paha olla ja ei mies kuunnelut eikä välittänyt. Ensin aloin harrastamaan vimmatusti illat pitkät, ettei kotona tarttis olla. Siitä tuli riitaa..sitten aloin tissutella, kummasti kestin paremmin kotona. Lopulta lähdin liitosta.
Loppuiko juominen ja vimmainen harrastaminen?
Voi pitikö olla hulppea saaga tyyliin se nainen masentuu ja tulee itsetuhoiseksi ja juopoksi ja ties mitä? Kuules joku ei sit kuitenkaan tunne sitä niin hyvin. Jos morfiinia tuikataan, saattaa olla taju veks mut muuten ei.
P. S naisellekin ja äideillekin on kohtuuannokset. Netistä voi googlaa jos syvä huoli.
Miten muuten nykyisin, kumpi paheksuttavampaa kannabis vai alko. Sossu voi kertoa. Ainakin yhden sosionomin mies polttelee ihan sikana.
P. S ksnnsbiksia ei osteta kaupoista, eikä näy tiliotteissa. Itse en osta mutta tuttuni osteleee välillä.
Melkoisia määriä alkoa! Määriä, joita ennen työmiehet joi 60-luvulla.