Sisko sättii minua, kun meillä on lasten kaverit yökylässä
Minua niin harmittaa, kun sisko sättii minua, kun minun lapsilla on kavereita yökylässä, nyt oli pitkä tovi, ettei ollut ketään.Kesällä oli tosi paljon kavereita yökylässä. Olen kuulema huono kasvattaja, kun kylän lapset on meillä, omat lapset jos on illalla kavereilla niin sekin on väärin, että ovat kylänkululla. Nyttenkin soitin kotiin klo 20 ja isompi on saanut olla klo 22. Mutta tulee pikkuveljen kanssa samalla bussilla. 14 ja 11 v on teinit.
Osaisiko joku sanoa jotain järkeä tähän? Minusta on ihanaa, kun nuoret viihtyy meillä, moikkailevat kaupalla ja juttelevat minulle asioita, Tekevät piloja minulle, niin sehän on välittämisen merkki. Kuulema saisivat kaverit mennä kotiinsa kasvamaan.
Puhukaa joku järkeä siskolleni.Minusta lapsille kertyy yökyläilyistä mukavia muistoja, jota voivat myöhemmin muistella.
Kiitos!
Niin ja hänellä on reilu 5v lapsi, niin eihän hän voi mitenkään verrata teinejä ja 5vuotiasta. Ei silloin meilläkään ollut yökyläilyjä. Meinaako se sitoa lapsensa kotiin. Ja heillä on kyllä niin pieni koti, että ei sinne mahtuisikaan ketään kylään.
Kommentit (24)
Hyvä, että vahdit. Ja kannattaa vahtia myös, että koulu ja läksyt tulee hoidettua. Olen huomannut, että tosi monet antavat yläkoululaisten huinia kylillä/kavereilla ilta-aikaan. Se ei oikeasti ole hyvä juttu. Näkyy nopeasti koulussa, kun läksyt on tekemättä, yöunet jäävät vähiin, kokeisiin ei lueta ja päihteet astuvat kuvioihin. Arvosanat tippuvat ja jatko-opintoihin pääsy vaikeutuu.
Oletko hassu kaveriäiti?
Sua vedätetään, viimeistään myöhemmin. Huolitko teinit sitten teille ryypiskelemään jne.
Vierailija wrote:
Kyllä 11 vuotias voisi satunnaisesti sisaruksen kanssa tullakin dösällä 22.00, mutta siitä ei ollutkaan kyse.
Meillä on aina ollut lasten kavereita. Nytkin tuolla kellarissa on 11 teiniä, kun asken kävin kattomassa. Vähän ennen puolta yötä osa tullaan hakemaan ja mies käy tipauttaa loput, ellei yöksi jää.
Osa niistä siivos meillä ja teki pihatöitä. Joten mielelläni sitten ruokinkin. Päivällä kurpitsakeittöa ja tuoreita sämpylöitä. Kohta olisi peltipitsoja ja salaatteja tarjolla ja myös omenakrumblea ja vaniljavaahtoa.
Näitä on ollut nurkissa pienestä pitäen, omia ja muiden. Kun olin pienistä äityislomalla, niin oli kiva, kun koululaisia kävi kaakaolla koulun jälkeen.
Mä olen tämmönen varttimutsi kuulemma.
Lapset 19v, 17v, 15v ja 2x13v.
Mikä hitto on omenakrumble? Tai vaniljavaahto?
Onko se sun sisko täällä, jos sille pitää järkeä puhua?