Nyt ihan oikeasti. Ei myyjän huono vitsi voi olla niin iso juttu, että se on tuolla ykkösuutisotsikkona!
En puolustele myyjää mitenkään, mutta jotain suhteellisuudentajua nyt näihin uutisointeihin. Suoraa palautetta ko. firmaan, mutta ei näistä tarvi mitään lööppejä tehdä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d09164d9-77fe-4d27-a05e-4170960d9f18
Kommentit (83)
Lentoaseman hesarin tyrkyttäjä tiuskaisi tylysti, että "no ei sitten", kun kohteliaasti kieltäydyin hänen tarjoamastaan näytelehdestä.
Olisiko pitänyt soittaa iltalehteen?
Kyllähän ne kauppakeskusten käytävillä olevat, "en tiedä miten heitä nimittäisin" ovat aika häiritseviä. Mun kokemuksena oli kerran henkilö joka uteli, miten paljon perheemme maksaa sähkölaskusta. Vastasin, että sehän on meidän yksityinen asia joten en ala sitä puimaan ruokaostoksieni lomassa. Kundi alkoi vinoilemaan, en edes tarkemmin muista miten hän mua mollasi, mutta ikävänä kokemuksena jäi mieleen kuitenkin.
Vierailija wrote:
Onhan toi syvältä. Jokainen työssään mokailee. Aivan sairasta jos siitä tulis iltalehti-lööppi. Varsinkin kun noin selkeästi on henkilö "stalkattavissa". Olisin ite työntekijänä ihan p*skana.
En tiennyt, ettei liikuntavammaisia saa pilkata. Luulin, että se kävelykeppi oli hänellä ihan vain huvin vuoksi. En voinut tietää. Olen uhri. Kaikki on kävelykeppimiehen syytä, hän tuli tahallaan kävelemään siihen kävelykeppinsä kanssa ja teki minusta valituksen ja pilasi elämäni.
On eri asia jos jollain vaikka selkeästi raaja irti tai kehitysvamma tmv ja klonkkaa menemään, niin tuskin hänelle kukaan alkaa mitään läppää heittelemään. Mutta jos on ollut vaikka joku hienompi herrasmies puisen kepin kanssa, joka vaikuttanut ennemmin sellaiselta asusteelta, niin silloin on voinutkin vitsailla, tajuamatta että kyseessä herkkä asia. Ihmiset on niin erilaisia, siksi ei kannattaisi koskaan vieraille riskaabeleja läppiä heitellä. Mutta silti.. Hesarin uutinen?
Mun isällä oli kävelykeppi vain tyylin vuoksi. Tarina ei kerro olisiko ollut väärinkäsitys. Se tästä kyllä välittyy, että pinna on ihmisillä kireammällä kuin ennen. Luulisi, että se känninen opiskelija bussikuskin kimpussa olisi suurempi uutinen ja rikos, mutta ilmeisesti ei?
Kyllä mun mielestä ihan ymmärrettävää ja hyvä että näistä uutisoidaan. Kaikki ei ymmärrä että asiakkaille ei voi vitsin varjolla sanoa mitä tahansa. Tuossahan ei kerrottu mitä asiakkaalle ihan tarkalleen oli sanottu, mutta ihan hyvä että ihmiset saavat lukea näistä että sanomisilla on seuraukset, niin ehkä osaa vähän ajatella ennen kuin murjaisee kommentin?
hyvä että tuli julkiseksi noiden agressiivisien muka hauskojen kaupustelijoiden takia monet sopimukset vaihtuvat YRITYKSET HE EDUSTAVAT TEITÄ. EN SIEDÄ LAINKAAN
Hiljainen uutispäivä niin pakko tehdä tikusta asiaa
Sanomisilla seuraukset. No joo toki. Se vaan, että jos myyjä ei ole oikeasti tarkoittanut mitään pahaa, niin kyllä sen pitäisi merkitä jotain. En haluaisi elää sellaisessakaan maailmassa jossa pitää jokaista sanaa varoa, vaikka ei olisi mitään pahaa tarkoitusta itsellä taustalla..
Vierailija wrote:
Hyvä, että nousi pikku metakka. Kaiken maailman myyjät kulkureiteillä ovat ärsyttäviä. Ko. myyjä ilmeisesti turhautui, kun ei onnistunut asiakashankinnassa ja mitään ajattelematta huusi solvauksen tunnusmerkit täyttävää poistujalle. Tässä on kyseessä kunnianloukkaus ja julkinen nöyryytys.
Itse olen niin leipääntynyt näihin paskanjauhajiin, etten puhu heille mitään. Pyrin vain kävelemään päättäväisesti ohi tai näytän käsitorjunnan, jos meinaa naamalle hyppiä.
Mä en puhu mitään jos joku tulee sönköttämään. Katson ohi, jatkan matkaa ja leikin kuuroa.
On mielestäni kohtuutonta, että pienipalkkainen myyjä, joka ei ole mikään päättäjä, julkisuuden henkilö tai vaikuttaja, saa yhdestä virheestä älyttömästi huomiota.
Vertailun vuoksi kansanedustajat puhuu ihmisistä ja ihmisryhmistä suorissa lähetyksissä loukkaavasti suurelle yleisölle, eikä asia aiheuta edes nuhtelua.
Paljonkohan firmojen myynnit kasvaa noiden aulahäiriköijätuputtajien ansiosta? Itselle aiheuttavat ahdistusta.
Vierailija wrote:
Jotenkin tuntuu siltä, että maailmassa olisi juuri nyt suurempia ongelmia kuin tämä👀
Ja etenkin suurempia pahantekijöitä ja rikollisia jotka ansaitsi oikein kunnon pskasatsin niskaansa sekä somessa että livenä, mutta ei, keskitytään vaan raivoamaan ja solvaamaan jotain onnetonta tavista jolta karkasi sammakko.
Ihan on kadonnut suhteellisuudentaju ihmisiltä. Nykyään onneton sanavalinta aiheuttaa enemmän sanktioita ja jopa loppuiän pilaavan semijulkisen maineen, kun samaan aikaan joku ryöstäjä-raiskari-tappaja saa oikeudessakin vain päänsilitystä ja vielä uuden nimen ja identiteetin jotta saa aloittaa puhtaalta pöydältä.
Ei ole ihan oikein. Eikä olla kaukana julkiseen häpeäpaaluun joutumisesta vaikka kovasti se haiskahtaa keski-aikaiselta ajatusmallilta ja ratkaisulta.
Vierailija wrote:
Paljonkohan firmojen myynnit kasvaa noiden aulahäiriköijätuputtajien ansiosta? Itselle aiheuttavat ahdistusta.
Koko touhun hyöty askarruttaa itseäkin. Asiakkaitahan näillä tuputtajilla on lopulta vakiomäärä, eikä siihen pysty vaikuttamaan. Ne vain sukkuloivat edestakaisin eri palveluntarjoajien välillä. Pysyviä asiakassuhteita ei synny, mikäli haluaa oikeasti venytttää ja kilpailuttaa viimeisenkin sentin.
Mua ärsyttää tämä nykytyyli että kuka vaan voi nostaa julmetun julkisen haloon jonkun toisen ihmisen sanomisista/tekemisistä ilman, että asiasta edes kysytään toisen osapuolen näkemystä.
Ja vaikka kenties kysytäänkin niin silti on jo valmiiksi päätetty, että syyllinen se on ja muutenkin taatusti ihan m*lkku joten mitä sitä yhtään säälimään saati itseään suitsimaan vaan antaa palaa vaan! Mitäs läksi, nih!
Enää ei tunnuta ymmärtävän yhtään, että me kaikki ollaan ihmisiä ja ihan jokainen mokaa joskus eikä maailma ainakaan paremmaksi muutu, kun kuka vaan voi joutua koska tahansa tuollaisen julkisen häpäisyn kohteeksi.
Vierailija wrote:
Sanomisilla seuraukset. No joo toki. Se vaan, että jos myyjä ei ole oikeasti tarkoittanut mitään pahaa, niin kyllä sen pitäisi merkitä jotain. En haluaisi elää sellaisessakaan maailmassa jossa pitää jokaista sanaa varoa, vaikka ei olisi mitään pahaa tarkoitusta itsellä taustalla..
Mitä seurauksia hänelle siis tuli? Otettiin pois sen päivän vuorosta. Jos jatkaa kuitenkin firmassa niin ei ole suuri seuraus. Veikkaan että hänen 'vitsinsä' on ollut täysin sopimaton, muuten olisi ollut tarjolla pieni huomautus tai puhuttelu ja vuoro jatkukoon.
Vierailija wrote:
On mielestäni kohtuutonta, että pienipalkkainen myyjä, joka ei ole mikään päättäjä, julkisuuden henkilö tai vaikuttaja, saa yhdestä virheestä älyttömästi huomiota.
Vertailun vuoksi kansanedustajat puhuu ihmisistä ja ihmisryhmistä suorissa lähetyksissä loukkaavasti suurelle yleisölle, eikä asia aiheuta edes nuhtelua.
Ei missään ole kerrottu kuka se henkilö on. Mitä väliä jos uutisoidaan että joku myyjä teki noin?
Julkisuuden henkilöstä kerrottaisiin kyllä myös hänen nimensä.
Vierailija wrote:
Mua ärsyttää tämä nykytyyli että kuka vaan voi nostaa julmetun julkisen haloon jonkun toisen ihmisen sanomisista/tekemisistä ilman, että asiasta edes kysytään toisen osapuolen näkemystä.
Ja vaikka kenties kysytäänkin niin silti on jo valmiiksi päätetty, että syyllinen se on ja muutenkin taatusti ihan m*lkku joten mitä sitä yhtään säälimään saati itseään suitsimaan vaan antaa palaa vaan! Mitäs läksi, nih!Enää ei tunnuta ymmärtävän yhtään, että me kaikki ollaan ihmisiä ja ihan jokainen mokaa joskus eikä maailma ainakaan paremmaksi muutu, kun kuka vaan voi joutua koska tahansa tuollaisen julkisen häpäisyn kohteeksi.
Nykyään harrastetaan näitä omituisia some-oikeudenkäyntejä, joissa ei oikeutta jaeta eikä siellä tunnu olevan paikallakaan kuin pelkkiä pyöveleitä.
Are you talking to me? :DD