Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit joulukorin joululahjaksi, tykkäisitkö jos se

Vierailija
14.10.2023 |

sisältäisiä arkisia ruokatarvikkeita kuten hernepussi, valmiskastikeainespussin, tonnikalaa, kaakao, tee jne?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ilmaiseksi saatu kelpaa. Toki siinä paketissa voisi olla taateleita ja suklaata.

Vierailija
22/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso sai joulukorin, mistä osa homehtu kaappiin. Esim. glögiäkin siinä oli, lavuaariin meni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen syömieni ruokien ainesosaluettelot.  En käytä mm. palmuöljyä, lisättyä fruktoosia, lisättyjä kuituja, natriumglutamaattia, gelatiinia.

Jos nämä ovat tiedossa, ok. Koria en tarvitse kaapin täytteeksi.

Vierailija
24/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkäisi noista aloituksessa mainituista tuotteista, mutta jos ap tuntee lahjan saajan maun ja tietää lahjan olevan mieluinen, siitä vain. Nuo ruokakorit ovat yleislahjoina vähän sellaista hakuammuntaa ja on sääli, jos menee ruokatarvikkeita hukkaan. Mutta huolella mietittynä saajan maun tuntien ihan kiva lahja.

Vierailija
25/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei kannata ostaa mitään, pieleen menee kuitenkin ja käytännössä rahat roskiin. Tämä on se tosiasia jonka opin jo 30v sitten. Ei välttämättä edes vaikka olisit saanut kuvan tuotteesta joka halutaan. Sama kuva kun on voitu jakaa koko suvulle ja niitä tulee sitten monta kappaletta. Tämän päivän ihmisillä on varaa ostaa ihan mitä haluavat, ihan itse. Eivät halua kotiinsa mitään muiden ostamaa roinaa.

Vierailija
26/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älkää ihmiset antako lahjaksi roinaa korissa. Sillä korilla ei ole mitään käyttöä. Parempi laittaa reippaasti muovipussiin niin voi heittää suoraan roskiin. 

Koreille löytyy aina käyttöä. Voi käyttää myös jotain koristeellista laatikkoa.

Tästä olen kyllä eri mieltä. En harrasta mitään koristejuttuja ja joskus on joulun jälkeen pyörinyt nurkissa jos jonkinlaista koria ja purnukkaa, joissa on ollut lahjaherkkuja tai kynttilöitä tai muuta krääsää. Ottaisin mieluummin sisällön ilman sitä koria.

Vierailija
27/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakao joo, tonnikala ei, hernepussi ei, valmiskastikepussi ei.

Vierailija
28/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Ihmettelisin, mikä lahjan antajalla on ongelmana, kun arvioi tuollaisen sopivaksi lahjaksi.

Vierailija
29/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älkää ihmiset antako lahjaksi roinaa korissa. Sillä korilla ei ole mitään käyttöä. Parempi laittaa reippaasti muovipussiin niin voi heittää suoraan roskiin. 

Koreille löytyy aina käyttöä. Voi käyttää myös jotain koristeellista laatikkoa.

Tästä olen kyllä eri mieltä. En harrasta mitään koristejuttuja ja joskus on joulun jälkeen pyörinyt nurkissa jos jonkinlaista koria ja purnukkaa, joissa on ollut lahjaherkkuja tai kynttilöitä tai muuta krääsää. Ottaisin mieluummin sisällön ilman sitä koria.

Itse olen tehnyt noita herkkukorilahjoja ihan lahjapussiin, voi uudelleenkäyttää tai heittää roskiin sen pussin. Ja ne herkut on mennyt siskoille joiden maun aika hyvin tiedän niin olen voinut koota sellaisia ruokia ja herkkuja joiden pitäisi kelvata.

Vierailija
30/55 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä käytin lahjakoria vuosikausia pyykkikorina, jossa vein pyykit ripustettavaksi ulos kuivumaan. Siihen oli just passeli.

Vierailija
31/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tykkäisin tosi paljon. Minä esim en tykkää oliiveista, mutta olen niitäkin käyttänyt.

Esim pataruokaan olen laittanut ehkä 5 oliivia pieneksi pilkottuina. Sinne on uponnut.

Vierailija
32/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin joskus aikanaan näitä joulukoreja joka joulu työnantajalta ja osaa sisällöstä yritin tunkea sukulaisten matkaan ja jotain taisi päätyä roskiinkin. Joskus ruokakorin sijasta saatiin kokonainen kalkkuna tai iso kinkku ja arvata saattoi, että yksinäisellä naisihmisellä ei itsellään ollut tarvetta sellaiselle lihamäärälle. Ruokakorin sijasta parempi vaihtoehto on ruokakahjakortti.

Vierailija
33/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin vähävaraiselle lahjakortin esim. S-ryhmään ja hyvätuloiselle herkkuja.

Äkkiseltään ajattelin, että perustuotteet olisivat ihan hyviä, mutta en haluaisi esimerkiksi peruskahvia tai -teetä. Pidän vain harvasta teestä ja kahvin pitää olla tummapaahtoista. Kaakaota en käytä.

Tonnikalan ja valmiskastikkeen voi jemmata kaappiin, mutta kumpaakaan en itse osta (vaan kotimaisia järvikalasäilykkeitä).

Olenpa kermaperse, kun tätä valitustani katson. Kuivatuille herneille olisi kyllä käyttöä.

Pointti on se, että vakavarainen ihminen ostaa jo mieleisensä perustarvikkeet. Esimerkiksi opiskelijana en olisi ollut näin nirso vaan lahja olisi ollut erittäin tervetullut. 

Vierailija
34/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se lahja mitä tahansa, niin aina siinä on valittamisen aihetta.

Vierailija
35/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä, että lahjaksi annetaan arkipäiväisiä ja tylsiä juttuja, oli sitten Pirkka-saippuaa tai Pirkka-tonnikalaa. Lahjaksi annan jotain hiemaan spesiaalimpaa, ja jos ne on elintarvikkeita, niin ne on jotain herkkuja. En myöskään arvosta itselleni mitään hernepusseja, enkä halua niitä saada.

Vierailija
36/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikein ilahtuisi. Vähän sama kuin saisi jotain perussukkia lahjaksi.

jos rahaa on vähän, niin ostaa vaikka yhden ”luksustuotteen” (vaikka irtoteepaketti tai käsintehty suklaalevy) eikä jotain peruselintarvike koria. Saattaisi sillä suklaalevyllä tai irtoteellä päästä monta kertaa halvemmallakin.

Vierailija
37/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Saatiin joskus aikanaan näitä joulukoreja joka joulu työnantajalta ja osaa sisällöstä yritin tunkea sukulaisten matkaan ja jotain taisi päätyä roskiinkin. Joskus ruokakorin sijasta saatiin kokonainen kalkkuna tai iso kinkku ja arvata saattoi, että yksinäisellä naisihmisellä ei itsellään ollut tarvetta sellaiselle lihamäärälle. Ruokakorin sijasta parempi vaihtoehto on ruokakahjakortti.

Eikö yksinäisellä naisella pysy veitsi kädessä vai miksei kinkkua tai kalkkunaa saa paloiksi ja pakastimeen? 

Vierailija
38/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Antaisin vähävaraiselle lahjakortin esim. S-ryhmään ja hyvätuloiselle herkkuja.

Äkkiseltään ajattelin, että perustuotteet olisivat ihan hyviä, mutta en haluaisi esimerkiksi peruskahvia tai -teetä. Pidän vain harvasta teestä ja kahvin pitää olla tummapaahtoista. Kaakaota en käytä.

Tonnikalan ja valmiskastikkeen voi jemmata kaappiin, mutta kumpaakaan en itse osta (vaan kotimaisia järvikalasäilykkeitä).

Olenpa kermaperse, kun tätä valitustani katson. Kuivatuille herneille olisi kyllä käyttöä.

Pointti on se, että vakavarainen ihminen ostaa jo mieleisensä perustarvikkeet. Esimerkiksi opiskelijana en olisi ollut näin nirso vaan lahja olisi ollut erittäin tervetullut. 

onko lahjanantajan tehtävä arvioida lahjansaajan tulotasoa? tai kuuluuko se hänelle mitenkään?

Vierailija
39/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli puolison siskon kanssa vuosi kaudet ns kiertävä kori. Sama kori tuli joululahjaksi joka toinen vuosi. Vain koristenauha ja sisältö vaihtui.

Vierailija
40/55 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen tarvikkeista meillä menisi käyttöön vain tonnikala, jos sekään. 

Näissä lahjakoreissa on mielestäni ideana se, että tuotteet ovat vähän niinkuin muuta kuin arkisia, edullisia tavistuotteita. Esimerkiksi paikallisten tuottajien laatutuotteita, tai vaikka luomutuotteita tms.

Itse olen saanut mm. lähituottajien marjamehua ja -hilloa, kuivattuja marjajauheita, järvikalasäilykkeitä jne. Valitettavasti monesti koreissa on myös hunajaa (jolle olen allerginen) ja joku kumma idea on tunkea sinappeihin konjakkia tai muuta, menee meillä suoraan roskiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi