Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seisoin erään liikkeen ovella, tuulessa ja sateessa n. 5 min ennen aukeamista. Omistaja hääräsi sisällä

Vierailija
14.10.2023 |

huomasi minut kyllä mutta ei tullut aukaisemaan ja päästämään sisälle.. Tasalta tuli ja tuumasi että, siellä taitaa sataa ja myrskytä. Seisoin siinä kuin uitettu koira ja nyökkäsin vaan.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avataan ovi kun aamun valmistelut ovat valmiit. Yleensä 8.15-8.20 välillä. Ovessa lukee 8.30-16. Hyvin harvoin kuitenkaan ketään tulee siihen aikaan ja ehditään työporukalla juoda vielä kahvitkin siinä.

Vierailija
42/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis odotit että sulle avataan ovi aikaisemmin kuin mitä liike avataan? Kannattaa opetella ymmärtämään mitä aukiolo ajat tarkoittaa. Jos liike avataan klo 9, niin se on silloin tasan 9. Ei sinulle avata ovea yhtään aikaisemmin, vaikka olis mikä myrsky. Vitsi mikä idiootti taas, jos ei aikuinen ihminen tällaista asiaa ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa laittaa laukkuun aina sateenvarjo. Ja vedenpitävät kengät jos sattuu olemaan.

Vierailija
44/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Liikkeet aukeavat siihen aikaan kun on ilmoitettu- eikä silloin kuin joku outo haluaa.

Luulis, että mahdollisen maksavan asiakkaan takia kannattaisi uhrautua 5min takia. Itse olisin lähtenyt pois.

Vierailija
45/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän sä tosiaan olet. Senhän sä halusit kuulla?

Vierailija
46/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin koputtanut ikkunaan ja esitellyt kauppiaalle eri värisiä seteleitä lompakostani ja lähtenyt sitten pois. 

Vierailija
47/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olin ulkona satessa ja tulessa,asianmukainen vaateus pällä.Kävelin 5km,Erääsen liikeesen ja paluuni sama matka,mutta poikesin ruoka kaupassa koti kulmillani Helsingin lähiössä. Eli Kävin myös eräs liike ja aukeaa kello 9. Joten kiltisti odotin kello 9. Joloin liike aukeaa,vaikka henkilökunta sisällä,ovi pysyi kinni kello 9..Ei mitään ongelmaa asian kanssa.

Vierailija
48/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Liikkeet aukeavat siihen aikaan kun on ilmoitettu- eikä silloin kuin joku outo haluaa.

Luulis, että mahdollisen maksavan asiakkaan takia kannattaisi uhrautua 5min takia. Itse olisin lähtenyt pois.

Olisiko asiakas ollut yhtä halukas uhriutumaan viranomaisten edessä sen liikkeen omistajan puolesta mikäli ilmoitetusta aukiolosta poikkeamisesta olisi jääty kiinni? Veikkaanpa ettei olis näkyny, ei kuulunu eikä edes haissu siinä kohtaa. Koskaan kun ei tiedä keitä tuolla sattuu liikkumaan ja liikkeen omistajilla on velvollisuus pitää kiinni ilmoitetuista aukioloista, niistä poikkeamatta. 

Vierailija
49/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyrsiihän se kun joku autisti jumittaa ovella ja kyylää. 

Enemmän kyrsii empatiakyvyttömät ku si päät.

Vierailija
50/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus perustan oman liikkeen niin se on varma, että pidän ihan satunnaiset aukioloajat ihan vaan kiusatakseni tällaisia hätähousuja. Jos ei aukiolot kelpaa niin saa mennä muualle..

Vierailija
51/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan olin ulkona satessa ja tulessa,asianmukainen vaateus pällä.Kävelin 5km,Erääsen liikeesen ja paluuni sama matka,mutta poikesin ruoka kaupassa koti kulmillani Helsingin lähiössä. Eli Kävin myös eräs liike ja aukeaa kello 9. Joten kiltisti odotin kello 9. Joloin liike aukeaa,vaikka henkilökunta sisällä,ovi pysyi kinni kello 9..Ei mitään ongelmaa asian kanssa.

Saisiko saman suomeksi?

Vierailija
52/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihmiset syyttää kaikesta muita. Mitäs et pukeutunut säänmukaisesti.

Vierailija
53/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kai ne saa edes avata etuajassa. Miksi et mennyt sen jälkeen, kun liike olisi ollut jo auki tai muualle odottelemaan sateen suojaan? 

No kaikki eivät satu asumaan just jonkun liikkeen naapurissa vaan heillä voi olla pitkä matka sinne. Mikä tässä on vaikeaa epäystävällisille kommentoijille? Ilman autoa olevien  on mentävä julkisilla ja näiden  aikataulut ei nyt vain sovi jokaisen kaupan aukioloaikaan tai jonkun tapahtuman alkamisaikaan. Liikkeillä voi tosiaan olla jtietty ajankohta, jolloin on lupa avata ovi. Tai työnantaja velvoittaa myyjät toimimaan työajan puitteissa, jotta ei tarvitse maksaa näille ylityöstä.

Vierailija
54/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun duunissa ovien sähkölukot aukeavat tasan silloin, kuin ovessa lukee. Takalukot avataan manuaalisesti etukäteen, mutta ei se ovi silti avaudu ennen klo 8:aa.

Jos haluaa välttää seisoskelun sateessa, voi mennä läheiseen 24h-liikkeeseen viihtymään vaikka kuinka aikaisin.

Vierailija
55/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Saisiko saman suomeksi?

Palaa korpeesi, metsäläinen.

Vierailija
56/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla olisit siellä 10 vaille, ja kohta pitäisi avata jo viideltä aamulla.

Vierailija
57/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Saisiko saman suomeksi?

Ollaan nyt iloisia vaan, kuin joku on opetellut noinkin paljon suomea. Emme tiedä kuinka kauan hän on asunut täällä. Hän on voinut asua täällä vasta vähän aikaa.

Vierailija
58/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aamun rutiinitöihin menee juuri se aika mistä maksetaan. Se voi näyttää ulospäin siltä että vain hääräilen jotain, mutta todellisuudessa teen suunnilleen kilpaa kellon kanssa niitä töitä mitkä pitää tehdä ennen avaamista. Jos liikkeen omistaja haluaa avata aikaisemmin tai pitää ovet auki pidempään, niin se on hänen asiansa. Minä menen kellon mukaan koska muusta ei makseta.

Vierailija
59/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuule, jos esim. apteekki aukaisisi ovensa 5 minuuttia ennen aukioloaikaa, niin vanhukset oppisivat siihen ja tulisivat joka päivä aina vain aikaisemmin paikalle ja vaatisivat ovien aukeamista. 

Vierailija
60/65 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap kuule, jos esim. apteekki aukaisisi ovensa 5 minuuttia ennen aukioloaikaa, niin vanhukset oppisivat siihen ja tulisivat joka päivä aina vain aikaisemmin paikalle ja vaatisivat ovien aukeamista. 

Tässä kävi niin että minusta johtumattomista syistä olin aiemmin kuin alunperin tarkoitus siinä liikkeen edessä. Tämä oli myös tavallisuudesta poikkeava ajankohta. En minä sinne alvariinsa ole menossa. ap