Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajilta kommentteja pyytäisin: sopiiko lähihoitajan työ kuulovammaiselle?

Vierailija
14.10.2023 |

Otsikossa kysymys. Eli onko kuulovamma este lähihoitajana työskentelyyn?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu siitä, mikä on kuulotilanteesi. Itse en koe omaa kuulovammaani mitenkään rajoittavana. Lähihoitajan työlle ei olisi minkäänlaista estettä. Teen toimistotyötä, jossa noin puolet päivästä on Teams-palavereja".

Ihanaa, että sinä olet löytänyt töitä. Mistä löytyy lähihoitajalle toimistotöitä? Olen vanhustyöhön suuntautunut lähihoitaja, jolla on kuulolaitteet sekä roger-mikrofoni käytössä. Haluaisin tehdä vanhusten parissa työtä pienin muutoksin. Minulla on vahva ammattitaito. Ikävä kyllä nykyiset hoitolaitokset ovat isoja, joissa on mm. ns päiväsalit, joihin kärrätään monet asukkaat viettämään päivää ja ruokailemaan. Osaston keittiö on monesti samassa tilassa, jossa tiskikone ym pitää meteliä. Tv pauhaa ym. Kuulovammaiselle tuollainen ympäristö on yhtä kakofoniaa :(. Akustiikkaan ei ole juurikaan kiinnitetty huomiota. Kuulolaitteet tehostaavat entisestään kaikkia ääniä. Siinä on vaikea erottaa puhetta. Miettikääpä mitä em tekee vanhuksille, joilla on kuulokojeet ja kentiws dementoiva sairaus! Haluan tehdä työtäni, mutta miten? Jos olisi joku näkyvä vamma tms niin työtä kyllä mukautettaisiin siten, että sitä voi tehdä. Kuulovamma ei näy. Minulle on esimies sanonut, että "jos pää ei kestä niin voi vaihtaa työpaikkaa. Täällä ei ketään suosira. Kaikki tekevät kaikkea". :(. Tällä hetkellä olen työtön, kun ei ole löytynyt fyysisesti sopivaa työpaikkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan