Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olla jää ylimääräistä käyttörahaa kuukaudessa? Vai jääkö sitä?

Vierailija
13.10.2023 |

Kaikkien menojen jälkeen, asuminen, ruoka, puhelin, netti, auto?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni jakautuvat vähän epätasaisesti kun tiettynä aikana vuodesta on paljon ylitöitä tarjolla ja joskus tehdään vähän vajaita kuukausia kun töissä hiljaista. Hyvinä kuukausina saattaa jäädä jopa 2500e kk säästöön ja hiljaisimpina mennään jopa miinuksen puolelle. Mutta keksimäärin tonni kuussa jää pakollisten kulujen jälkeen säästöön/huvitteluun. 

Vierailija
22/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joka kuukausi tilille jää noin 3800 e, sijoitan sen edelleen ja palkkapäivänä tili on tyhjä.

Siinä se on varsinainen kädestä suuhun -eläjä...

Nimenomaan! Kaikki menee, mitä tulee. Verottajalle kerran vuodessa selitän, mitä tuli tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan nettona noin 2100-2300 euroa kuukaudessa keskimäärin.

Asumiskulut on noin 800e/kk, laskut noin 200e/kk ja auto vie noin 200e-300e kuukaudessa. 

Säästöön menee joka kuukausi noin 500e.

Loput rahat menee elemiseen eli joku noin 500e/kk.

Yksin asun eikä lapsia ole.

M33

Vierailija
24/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

750€/kk, mutta sillä sitten kyllä lyhenteen noilla säästöillä välillä asuntolainaa niin että säästöön jää kuitenkin sopivasti. 

Vierailija
25/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää puhelimen, bookbeatin, spotifyn ja bussikortin jälkeen 500 euroa. Siitä ruoat n 100-150 euroa / kk. Syön ison ja kattavan lounaan ilmaiseksi koulussa 5 päivänä viikossa. 

Opiskelen työttömyystuella (korotettu). Muita tukia ei ole ja maksan asumisesta työllä (siivous, pihatöitä, koiranhoitoa) vanhemmilleni, joiden kakkosasunnossa asun. He eivät suostu ottamaan multa rahaa, vaikka olen tarjonnut.

Vierailija
26/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Laitan säästöön menevät rahat käyttötililtä palkkapäivän jälkeen muualle. Muuten nekin tulisi käytettyä.

Ihan säästövinkkejä oon vailla,niin mihin laitat ylimääräiset rahasi? Nostatko käteisenä?

Koska tuo on kyllä totta, helpommin tulee tuhlattua jos rahoja makuuttaa esimerkiksi toisella tilillä mistä ne on helppo törsätä.

-ap

Pistän rahastoihin ja osakkeisiin. Lisäksi minulla on se kuuluisa 'hätävaratili', mutta jos näitä vertaa niin hätävaroista tulee otettua kevyemmästä syystä ja rahasto- ja osakesijoituksia en ole myynyt rahantarpeen takia. Tosin huomaan kyllä myös  että hätätiliin kajoamiseen on huomattavasti suurempi kynnys kuin käyttötilin varoihin. Näin sen pitäisikin olla, käyttötilillä on kuukauden kulutukseen suunniteltu budjettini.

Kaikki eivät halua osakkeenomistajiksi. Korkeamman koron talletustili voi olla toimiva vaihtoehto, jos on suuri kiusaus nostaa näkyvillä olevat rahat niin korkotili eri pankkiin saattaa auttaa.

Tietty määrä käteistä on kotona toisaalta, mutta en itse pidä suurta määrää. Riittää ainoastaan erityistilanteista selviytymiseen, eli jos syystä tai toisesta pankkikortti ei toimi ja pitää saada ruokaa muutamaksi päiväksi.

Vierailija
27/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa pitää jäädä joka kk. Mutta nekin menee kun ostin vähän aikaan sitten pleikkari 5 konsolin. Siihem meni 599 euroa. Alan taas säästämään. Teen pikkuhommia ihmisille josta saan sen 200 euroa noin 3-4 päivässä kasaan.

Vierailija
28/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset rahat kannattaa joko säästää ylimääräisiin menoihin,jos on velkaa niin voi lyhentää velkaa ylimääräisellä rahalla tai voi myös sijoittaa ylimääräiset rahat.

Vierailija
29/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 1850 e käteen

Asumiskulut 610 e

Lainaan 500 e

Jää 740 e, siitä ruoka ja muut kulut, taloustavarat, vaatteet, kosmetiikka, silmälasit, hammaslääkäri, kodinkoneet, kaikki. En shoppaile mitään turhaa ja yritän syödä halvalla. Mutta ei tässä rikastumaan pääse.

Vierailija
30/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pitää jäädä tonni että saan maksullisen naisen joka kuukausi.

Vierailija
31/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuukaudesta ja asiakkaista,, 0-15000€/kk

Vierailija
32/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien menojen jälkeen jää käyttöön 5300e/kk. Tästä 3000 laitan säästöön ja loput 2300 jää vapaaseen kulutukseen.

Vierailija
33/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot n. 2400e nettona.

Vuokra, sähkö, netti, puhelin, auto, vakuutukset, autovero ja yksi lehtitilaus + yksi suoratoistopalvelutilaus keskimäärin yhteensä n. 900 euroa kuukaudessa.

Budjetoin niin, että 500e/kk on käytettävissä ruokaan, ravintoloihin, vaatteisiin, kodinhankintoihin, lahjoihin ym.

800e/kk menee sijoituksiin

200e/kk menee tilille, josta voin maksaa lomamatkoja, kodinkonehankintoja tms. Sinne kyllä kertyy rahaa, koska monesti maksan näitä menoja ihan tuosta 500e käyttörahasta. Joskus siirrän tältä tililtä sijoituksiin, jos tuntuu että tilillä on ylimääräistä, jonka olisi järkevämpää olla tuottamassa.

Muutoinkin jos tulee yllättäviä tai ylimääräisiä tuloja, esim. lomaraha tai kesällä sotealan työntekijöiden saama kertakorvaus, niin sijoitan rahat. 500e/kk riittää kyllä hyvin elämiseen niin arkena kuin lomalla, enkä koe kyllä pihisteleväni yhtään mistään.

Taustatietona: Asun avoliitossa puolisoni kanssa ja mulla hieman paremmat tulot ku hänellä, arkimenot jaamme puoliksi ja kummallakin omat rahat.

Vierailija
34/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama satanen, tilanteesta riippuen jopa 500€. Olen matalapalkka-alalla, mutta asunto on oma ja vastike edullinen, en tarvitse välttämättä rahaa kuin ruokaan ja kuluvaan käyttötavaraan, eli ellei mikään kodinkone, vaate tms mene rikki, jää vähän pientä ostosrahaa tai säästöä. En kuluta turhuuksiin, ja koetan saada vähän jemmarahaa säästöön pahan päivän varalle. Sitä on ehkä muutaman tonnin edestä.

Vierailija
35/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa masentavaa ja toisaalta inspiroivaa huomata, että monella vähemmän tienaavalla menee huomattavasti enemmän säästöön kuin itsellä…

Yli tonni jää käyttörahaa pakollisten kulujen jälkeen. Muutama satanen menee säästöön ja sijoituksiin, muutama käyttöön ja reilu 500 eurolla maksan vanhoja törsäilyjä eli luottokorttilaskua. Olen kai jonkinlainen shoppailubulimikko, eli välillä maksan luotot kurinalaisesti pois ja välillä saatan hassata tonnikaupalla rahaa muutaman kuukauden sisällä. En siis koskaan ole päässyt tavoitebudjettiini, jossa säästöjä ja sijoituksia olisi n. 900€. 

Vierailija
36/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinukselle mennään.

t. Opiskelija

Vierailija
37/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen tilanne, tili tuli tänään, edellinen oli vielä jäljellä tilillä. Vuoden sairastelun aikana opin elämään pienillä tuloilla. Normaalisti jää vähemmän, mutta jää kuitenkin ihan mukavasti. Rahastoihin menee joka tilistä tietty summa ja hiljattain siirsin muutaman tonnin säästötilille hätävaraksi mahdollisia isompia hankintoja varten.

Vierailija
38/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolona myönnän, että en tiedä. Tilille kertyy kuitenkin koko ajan lisää vaikka pakolliset menot miinustetaan. Mä olen tosi välinpitämätön talousasioissa, siis siinä mielessä, että mulle riittää se että tilillä on nyt enemmän rahaa kuin viime kuussa. Käyn töissä, kk bruttopalkka vaihtelee välillä 3500-5500e. Laskut menee suoraveloituksena heti tilipäivän jälkeen ja loput voin käyttää miten huvittaa. En ole mikään sarjatuhlari, vaan käytän rahaa hyvin vaihtelevasti. Tänään meni kirppikselle 70e ja Rustaan 30e, kaikki heräteostoksia ja ensi viikolla lähden tyttären kanssa joutessani Helsinkiin hotelliin yöksi ja ostoksille. Sitten saattaa mennä taas kuukausi-pari, että en ostele yhtään mitään ylimääräistä kuin kodin pakolliset asiat. 

Vierailija
39/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Laitan säästöön menevät rahat käyttötililtä palkkapäivän jälkeen muualle. Muuten nekin tulisi käytettyä.

Ihan säästövinkkejä oon vailla,niin mihin laitat ylimääräiset rahasi? Nostatko käteisenä?

Koska tuo on kyllä totta, helpommin tulee tuhlattua jos rahoja makuuttaa esimerkiksi toisella tilillä mistä ne on helppo törsätä.

-ap

En ole tuo sama, mutta itselläni menee automaattisesti joka kk rahastoihin ja osa säästötilille, josta voi siirrellä tarpeen mukaan suuntaan tai toiseen. Käteinen on tällä inflaatiovauhdilla ja muutenkin huonoin tapa säilyttää varoja. Toki sopiva käteisvara on hyvä pitää erilaisten tilanteiden varalta, jos siihen vain on mahdollisuus.

Vierailija
40/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkatulot n 4200e/netto. Vastike+sähköt n 300e(velaton asunto). ruokaan kauppa+ulkona syömiset n1000e(yritän syödä monipuolisesti). Harrastuksiin 60e (kuntosali). yleensä olen laittanut 2ke osakkeisiin/rahastoihin. Osinkotuloja myös n 15k/vuosi jotka uudelleensijoitan. nyt alkaa olla semmoinen aika etten enää ole riippuvainen palkkatuloista, omaisuutta sen verran että pystyisin noin nuukasti eläen saamaan rahat riittämään loppuiäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi