Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millä keinolla olet laihtunut? ov

Vierailija
28.12.2006 |

minua ei kiinnosta mikään karppaus eikä mitkään ihmekuurit eikä pillerit, vaan oikeat elämäntapamuutokset.

miten sinä olet onnistunut muuttamaan tapojasi ja laihtumaan?

painonvartijat? keventäjät? ihan iseksesi vai miten?

mistä motivaatiota TARPEEKSI PITKÄKSI AIKAA? tottakai mulla on siis motivaatiota nyt ja tiedän aikalailla terveellisestä ja kevyestä ruuasta, liikunnan tärkeydestä, mutta... miksi en itsekseni saa aikaiseksi?

pitäiskö nyt liittyä painonvartijoihin tai johonkin muuhun? mitä suosittelisit?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan elämäntapamuutos. Karppaamalla laihdut ja syöt taatusti terveellistä ruokaa.

Vierailija
2/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoukset hurmoshenkisiä taputuksineen. Siis rasittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se ei ole tervejärkistä, se on vaan mun mielipide. en haluaisi elää elämääni niin etten voi koskaan ikinä syödä jotain tiettyjä tuotteita, vaikken edes ole allerginen tmv.

uskon että sillä laihtuu mutta mua se vaan ei kiinnosta. terveellisesti voi syödä ilman karppaustakin.

olisko jollain kokemuksia muista keinoista vielä?

ap

Vierailija
4/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveyteni alkoi osoittaa huolestuttavia merkkejä. Seuraukset: löysin tarpeeksi motivaatiota liikunnan aloittamiselle ja kun kunto oli hieman kohonnut, olin jo jäänyt koukkuun liikkumiseen. Nyt en voisi kuvitella enää samaa sohvaperunaelämää. Kaksikin päivää ilman kunnon liikuntaa (ulkoilua, lenkkeilyä, jumppaa, stepperiä tms.) aiheuttaa huonoa tuulta ja pinnan kiristymistä. Kuin huomaamatta kroppa on kiinteytynyt, nukun paremmin, jaksan töissä paremmin, viihdyn kropassani paremmin. Paino on pudonnut ilman laihdutuskuuria.

Sun on löydettävä se motivaatio sisältäsi, muuten ei tapahdu pysyviä elämäntapamuutoksia.

Vierailija
5/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervejärkistä touhua, jossa ei tehdä liian radikaaleja muutoksia kerralla. Tarvittaessa tukea saa keskustelupalstalta, niin ammattilaisilta kuin kanssalaihduttajiltakin.

Ap, kannattaa kokeilla siis Kiloklubia (ajattelet laihdutuksesta näemmä aika samoin kuin minäkin). Voit kokeilla sitä viikon ilmaiseksi! On siis vastaava kuin Keventäjät, mutta kuuleman mukaan selkeämpi (en ole itse kokeillut Keventäjiä, tämä on toisen käden tietoa).

Vierailija
6/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä kestä erkkikään. Ja niiden tekolightrasvattomatrasvat-taivastelut alko ällöttää heti.

Liikuntaa 3 kertaa viikossa tehokkaasti ja ruokaa säännöllisesti, niin johan tippuu. Myös ruoan laatuun huomiota.

Vierailija
7/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoilla on hyvät ohjeet, ja systeemi toimii mainiosti, kun tukena on oma vakaa motivaatioa. Mutta kokoukset ovat niin jenkki-tyyppistä hurmosta kuin vain olla voi - ei oikein sovi suomalaiseen makuun ja vie toiminnalta uskottavuutta. Itse olen ratkaissut viime aikoina näin: käyn ryhmässä ja punnituksessa joka toinen viikko ja käytän omaa tervettä järkeäni (kaikkeen ei tarvitse lähteä mukaan, vaikka mammat ympärillä olisivatkin innoissaan;). Näillä menetelmillä, painonvartijoiden ohjeilla ja omalla liikunnanlisäysprojektilla nyt -30 kg.

Kirjoittelin myös muutamaan muuhun laihdutusaiheiseen ketjuun:)

Vierailija
8/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa " roskaruokapäivä" jolloin söin max. 1800kcal.

Helppoa koska joka paketin kyljestä löytyy kalorimäärät ja finelistä sitten loput kuten itsetehdyt kastikkeet ym.

Kaikki ruuat keittiövaakaan ennen syömistä.

Liikuntaa en lisännyt kuin ihan nimeksi.

Paino ei ole noussut takaisin vaikka en ole enää kuukausiin laskenut kaloreita.

t. Minkula (-25kg)

Vierailija
9/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin painonvartijoissa 17kg joista takas tuli 4kg mut harrastin liikuntaa suht säännöllisesti...

Nyt painon saa alas kun ei syö mitää =(

Vierailija
10/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä käydä tsekkaamassa ainaki toi kiloklubi.

mä siis olen myös kyllästynyt inhoamaan omaa ulkoista olemustani ja siksi todella haluan nyt laihtua. laihdutettavaa olisi ainakin 10 raskaudesta jäänyttä kiloa (tyttö nyt 1½v) tai jos motivaatiota riittää, siitäkin olis normaalipainoon viel 5-10 kiloa.

tiedän paljon ruuista, liikunnasta yms. jo koulutuksenikin takia, mutta ilmeisesti tarviin jonkin tsemppaus-ryhmän tai muun vastaavan jotta alkais tapahtua ja jotta se ois tosiaan ihan pysyvä muutos.

painonvartijat kiinnostais mutta jotenkin emmin... just noi kokoukset... ja ihan käytännön ongelma on se etten varmaan eds pääsis niihin kokouksiin koska miehellä on samaan aikaan harkat just sinä päivänä. ei sinne kai nyt lasta voi mukaan ottaa. ainakaan tota meidän termiittiä...

ap

laittakaa viel lisää kokemuksia!

Vierailija
11/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan syödä niin, että voin hyvin. En mä voi sanoa olevani mikään ' oikea' karppaaja, mutta vähensin turhia (nopeita tms)hiilihydraatteja eli sokerit ja vaaleet viljat ja perunat lähes tyystin pois ja lisäsin radikaalisti kaikkien kasvisten syöntiä, sekä tuoreena että kypsinä lisukkeina. Lihaa ja kalaa olen syönyt ihan normaalisti aina eli sen suhteen ei ollut muutosta.

Pikkuhiljaa alkoi koko ravitsemus mennä terveellisempään suuntaan, aloin syödä mahdollisimman alkuperäistä ja vähän jalostettua ruokaa.

Vaatii vähän enemmän vaivannäköä kaupassa ja keittiössä, mutta koskaan en ole syönyt ja voinut näin hyvin. Tässä sivussa myös paino on pudonnut useamman kilon.

Älä tuomitse esim. karppausta siksi, että sulla on ennakkoluuloja ja huonoja kokemuksia intomielisistä karppaajista. Ainahan sitä kokeilla voi, ei sitä pastaa ja patonkia kauaa muista haikailla ;-)

Vierailija
12/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä joka laihduin siellä 17kg

Ei kokouksiin ole pakko jäädä. Punnitukseen vain=) Punnituksessa voi käydä lastenkin kanssa. Kokoukset oli kivoja ja motivoivia=) Painareista saa ostaa kevyitä herkkujakin.

Mie -83

Vierailija
13/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko aikuisikäni ollut vaihtelevasti 5-15 kg ylipainoa, en varsinaisesti ole hirmu lihava mutta vaatteet aina kinnaa ja makkaroita siellä missä ei pitäisi. Paikkarit sun muut päätökset olen kokeillut, saanut muutaman kilon välillä tippumaankin ja aina palanneet takaisin. Vuosi sitten löysin vahingossa karppauksen ja päätin piruuttani kokeilla.

Nyt olen saanut kaikki 15 kiloa huomaamattani pois ja enemmänkin näyttää lähtevän. Selluliitit ja läskit on sulaneet. Olen syönyt parempaa ruokaa kuin koskaan enkä ole enää näläntunnetta kokenut. Liikunnan määrä on lisääntynyt koska olo on NIIN hyvä ja energinen, jaksan tehdä iltaisin muutakin kuin maata sohvalla. En ole koskaan tajunnut miten suuri merkitys ruokavaliolla on ihan yleisolotilaan.

Kehotan todella tutustumaan karppaukseen huolella ennenkuin tuomitset sen. Yleensä laihtuminen vaatii kyllä jostakin luopumista ja karppaus on helppoa koska nälkää ei tarvitse nähdä. Se on myös syy miksi painonpudotus on pysyvää. Karppaus toki on myös elämäntapa, entiseen ei voi enää palata mutta eipä ainakaan mulla ole tarvettakaan.

Vierailija
14/14 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sivusto ei musta ole aloittelijalle kauhean selkeä. En oikein muuta selkokielistä saittia osaa kertoa. Karppaus infossa Wiki-osio on aika hyvä.

16