Vegaanisen salamipitsan suosio yllätti valmistajan, minua yllätti vain kauhean pitkä tuoteseloste ja monet lisäaineet
Ainesosat: VEHNÄJAUHO, 15% tomaattisose, 13% kookosöljypohjainen pizzaraaste (vesi, muunnettu perunatärkkelys, kookosöljy, merisuola, väri (karotenoidit), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo)), 11% vegaaninen herneproteiinisalami (vesi, rapsiöljy, herneproteiini, härkäpapuproteiini, sokeri, dekstroosi, väkiviinaetikka, sitruunamehujauhe, sakeuttamisaineet (karrageeni, konjak, metyyliselluloosa, kalsiumsulfaatti), tärkkelys, pellavansiemenjauhe, suola, värjäävät elintarvikkeet (punajuurimehutiiviste, sarviapilauute, paprikamehutiiviste), mausteet, aromi), vesi, 7,7% tomaattipyre, rapsiöljy, hiiva, suola, sokeri, extra virgin oliiviöljy, oregano, basilika, paprika, pippuri, persilja
Kommentit (64)
Salami on makkaraa, joka sisältää lihaa. Eihän se silloin mikään vege ole. Harhaanjohtavaa.
"Miksi vegaani haluaa syödä lihan näköistä/nimistä salamia?"
Minä puolestani ihmettelen miksi lihaani haluaa aina naamioida lihan niin että se ei muistuta alkuperäänsä, eli eläintä. Näin halutaan kieltää se tosiasia että oman makunautinnon vuoksi elävä olento, eläin, on joutunut kärsimään ja kuolemaan. Liha naamioidaan pötköiksi, palloiksi, piilotetaan ruoan sisään jotta iljettävä totuus unohtuisi lihaanin mielestä. Lihaani mussuttaa makkaraa onnellisena eläinrasva partaan roiskuen ja hokien muille lihaaneille: "ei eläin ole joutunut kärsimään minun ruokani vuoksi, enemmän eläimet kärsisivät jos söisin kasvisruokaa" tai "minulla on oikeus koska olen vahvempi".
Minusta aito lihaani jättäisi tällaiset einekset ja prosessoidun lihan kokonaan pois ja juoksee avojaloin jäniksen perässä ja tarraa sen hampaisiinsa ja syö siltä seisomalta lärviinsä. Mutta kas, eipä lihaanilla olekaan pokkaa tai kykyä tehdä tällaista, miksiköhän? No siksi kun ihmistä ei ole luotu syömään lihaa eikä liha ole ihmiskeholle sopivaa ruokaa.
Vierailija wrote:
Varsinkin tuo mainittu askorbiinihappo jota käytetään sakeuttamis ja säilöntäaineena on paha asia. Samaa käytetään monissa lääkkeissäkin! onneksi ei sentään varastoidu elimistöön vesiliukoisena.
Ai c-vitamiiniko, eli askorbiinihappo?
Lihaa jäljittelevä makkaran siivun näköinen hyrrykkäpizza. Ihanaa!!!!
Olen Vegaani! 🌭
Soijanakki???? FeikkiLihatuote
Seitan kinkku, sianperspään imitointi. Miksi?????
Muu sanoo lehmä.....teillehän vi**uillaan sata lasissa näiden tuottajien taholta.