Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa nähtyä

Vierailija
28.12.2006 |

Yllättäen vielä Lidlissä. Edessä oli nuori lapsiperhe. Isä yritti maksaa Visa Electronilla, mutta eipä käynyt kortti. Sitten ruvettiin vähentämään ostoksia, mm. vaipat, jauhot yms. Kaljat kyllä jäivät kärryyn. Ostoksia vähennettiin niin paljon, että kortti lopulta kävi.

Kyllä hävetti perheen puolesta. Isä vielä kysyi, missä on lähin automaatti, vaikka varmasti siis tiesi, ettei tilillä ollut katetta.

Voi hyvänen aika näitä nykyajan ihmisiä, kun ei osata edes rahaa käyttää. En itse edes kehtaisi yrittää maksaa ostoksiani, jos viimeiset pennit olisivat menossa enkä tietäisi että tilillä varmasti on katetta. Noloa minusta. Muut joutuivat odottamaan, kun tämä lapsiperhe tunaroi. Varmaan heitäkin kyllä hävetti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aika monella on huomenna tilipäivä. Eli tänään voi rahat olla loppu, koska huomenna tulee lisää. Lisäksi on juuri ollut joulu, joka kuluttaa aika monen rahavaroja.

Ja lopuksi, minua ei hävetä yhtään pelata rahojeni ja korttieni kanssa kassalla. Minua hävettäisi olla tuollainen jeesustelija, joka kyttää toisten ostoksia ja rahan käyttöä.

Vierailija
2/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi toisella tilillä miljoona, nii joskus voi vahingossa ottaa vaikka väärän kortin mukaan jne.

Elähän siellä turhaan kauhistele ja tuomitse, ettei vaan kävisi pilkka omaan nilkkaan ensi kerralla kun olet hamstraamassa niitä liidelin vaippoja itsellesi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia mies kysyi lähintä automaattia..

Ihme kyylä!

Vierailija
4/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tosin linjoissa on häiriötä jolloin katetta ei pystytä varmistamaan ja silloin ei kortilla voi maksaa ollenkaan. Mutta siis jos ilmoittaa ettei katetta ole niin silloin ei ole!

Vierailija
5/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Visa Elektron-kortit yleensä takkuavat usein, mutta yleensä silloin ei kortti käy ollenkaan. Nyt kun perhe pienensi loppulaskua jättämällä osan tavaroista pois, kortti kyllä kävi. Eli se voi tarkoittaa vain sitä, ettei tilillä ollut katetta.

Vierailija
6/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ymmärsin että ap. ihmetteli miksi mielummin vähillä rahoilla ostettiin kaljaa kun lapselle vaippoja???? samoin olisin miettinyt minä ja tullut siitä surulliseksi. Itse ainakin astetan lasten tarpeet kaiken muun edelle....

Vierailija
7/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Välillä tosin linjoissa on häiriötä jolloin katetta ei pystytä varmistamaan ja silloin ei kortilla voi maksaa ollenkaan. Mutta siis jos ilmoittaa ettei katetta ole niin silloin ei ole!

raha-asiat, sinä vai minä?

Joka kerran kävin tarkistamassa tilin saldon ennen kauppaan menoa ja kun kassa ilmoitti, ettei ole katetta, nostin sillä samaisella Electronilla automaatista käteistä.

Että Electronilla ei ole katetta maksamiseen, mutta sillä voi sitten kuitenkin nostaa automaatista vielä isomman summan käteistä?

Vierailija
8/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siihen huomiseen tilipäivään. Jauhojakin ostan usein kaappiin, kun edellinen pussi tyhjenee eli ei ole pakko juuri sinä päivänä, kun vähän rahaa. Jos olen aikonut illalla ottaa saunasiiderin, niin sen kyllä voisin ottaa... No meillä kyllä luottokortti eli ei tarvii tavaroita koskaan karsia.

Vierailija
9/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä kyylä, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
10/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli ymmärsin että ap. ihmetteli miksi mielummin vähillä rahoilla ostettiin kaljaa kun lapselle vaippoja???? samoin olisin miettinyt minä ja tullut siitä surulliseksi. Itse ainakin astetan lasten tarpeet kaiken muun edelle....

No jos sillä lapsella oli kotona tarpeeksi vaippoja niin ne kerkiää ostaa huomennakin (monilla tilipäivä) joten ei se sen lapsen tarpeista varmaan mitään pois ollut.

Vierailija
11/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaippoja tms vaikka oli vielä, ja illalla oli tulossa saunavieraita! Kyllä minäkin bisset kärryyn jättäisin.

Ja ehkäpä isukki halusi automaatille siksi, että olisi tarkistanut tilin saldon. Näin joulun aikaan saattaa esim lainanlyhennykset mennä " väärinä" päivinä.

Meidän perheelle voisi hyvin käydä noin.

Vierailija
12/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne vaan sattui olemaan juuri siinä edessäni, niin en voinut olla huomaamatta kun perhe pikkuhiljaa otti niitä ostoksia pois ja kassa kokeili joka välissä, joko kortti kävisi. Sitten kun tarpeeksi oli poistettu ostoksia, niin kortti lopulta kävi. Jihuu.

En vaan ymmärrä, miksi ihmiset päästävät rahatilanteensa tuollaiseen kuntoon, että muutamasta eurosta jää kiinni, saako ostoksia ollenkaan maksettua. Varsinkin, kun kyseessä on lapsiperhe. Ja tosiaan huomio kiinnittyi myös siihen, että ne kaljat olivat ja pysyivät kärryssä, mutta vaipat lähtivät ensimmäisenä pois ostoskorista, kun ei rahat riittäneet.

ap

Vierailija
13/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomilla on toiminut loistavasti. Olen käyttänyt korttia Ruotsissa, Virossa, Puolassa, Slovakiassa, Itävallassa, Unkarissa, Tsekeissä ja Espanjassa ja aina toiminut loistavasti. Vain Suomessa Visa Electron on tökkinyt usein.

Vierailija
14/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikein ymmärrä ko. kortin käyttöä aikuisella ihmisellä, niin epävarma se on, eikä edes käy joka paikassa. Tavallinen pankkikortti parempi. Mun teini-ikäisillä pojilla on visa electronit ja siksi tiedän, että eivät aina toimi.

Vierailija
15/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tilanne vaan sattui olemaan juuri siinä edessäni, niin en voinut olla huomaamatta kun perhe pikkuhiljaa otti niitä ostoksia pois ja kassa kokeili joka välissä, joko kortti kävisi. Sitten kun tarpeeksi oli poistettu ostoksia, niin kortti lopulta kävi. Jihuu.

En vaan ymmärrä, miksi ihmiset päästävät rahatilanteensa tuollaiseen kuntoon, että muutamasta eurosta jää kiinni, saako ostoksia ollenkaan maksettua. Varsinkin, kun kyseessä on lapsiperhe. Ja tosiaan huomio kiinnittyi myös siihen, että ne kaljat olivat ja pysyivät kärryssä, mutta vaipat lähtivät ensimmäisenä pois ostoskorista, kun ei rahat riittäneet.

ap

-Jos heille oli tulossa vieraita tänään tai huomenna ja sen takia ne saunakaljat olivat " tärkeimmät" ?

-Jos siellä tilillä piti olla tarpeeksi katetta, mutta ei ollut jostain syystä (esim. meillä kerran kävi niin, että tankattiin auto ja automaatti otti tuon summan KAHDESTI tililtä katevaraukseen)

-Jos niitä vaippoja ja jauhoja oli jo tarpeeksi ja ne eivät olleet ne tärkeimmät tavarat (esim. meillä on aina " liikaakin" vaippoja, ostetaan niitä tarjouksesta ym.)

-Ei se nyt ole voinut olla parista eurosta kiinni, jos ne lappasi niitä tavaroita suuren määrän pois (ja mistäs sä tän tietäisit, ellet olisi kyylännyt)

-Mistä sä voit perkele tietää kyseisen perheen raha-asiat? Kaikki kun eivät ole miljonäärejä. Ja jospas heille on tulossa huomenna lisää rahaa.

-Kaikki kyllä tietävät (siis ne joilla on VE), että sillä ei pysty maksamaan, jos tilillä ei ole katetta. Eli aivan varmasti myös tuokin isä sen tiesi!

Vierailija
16/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asummekin hyvällä alueella, auto on ihan ok ja mieheni on hyväpalkkainen.

Vierailija
17/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tilillä kyllä piti olla rahaa, mutta eipä tuota sitten ollut, koska katevaraus oli mennyt kaksi kertaa edellisessä kaupassa.

Vaippat jäivät sen takia ottamatta, koska niitä on vielä lähes puolipakettia jäljellä ja pääsemme huomenna uudestaan kauppaan.

Myöskään jauhoja emme tarvinneet kipeästi, koska niitäkin löytyy puolipakettia.

Ja mitä tuohon kaljaan tulee, kun siihen takerruit, niin tiedoksesi vaan, että meille on tulossa huomenna pari tuttavaperhettä kylään. Sen takia ostettiin ne kaljat.

Vierailija
18/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu..

Vierailija
19/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon " kaupassa nähtyä-keskustelu" jälleen vauhdissa!

Vierailija
20/24 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen suhteen, miten paljon voi kaupassa maksaa, että oksat pois... Oiskohan 30e, sen jälkeen ei ole enää " katetta" . Nostaa voi kyllä sen jälkeen vielä 100e ja maksaa laskuja 700e edestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän