Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä monesti sanottu että rypsiöljy olisi huono terveydelle - Mikä siinä siis muka on vikana?

Vierailija
12.10.2023 |

Omega 3-rasvoja on runsaasti, omega 6-rasvoja siihen suhteessa maltillisesti. 

Mihin perustuen rypsiöljyä sanotaan huonoksi? 

Kommentit (262)

Vierailija
201/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelevat rahasta. Asiakas maksaa. Rypsi on hyvää paistoon ja vitamiinia on myös keijun rypsissä. On puuhiutaleita myyty kaurapuurona. Vähän pitää katsoa mitä ostaa. Puujauho jäätelöitä. Maitojauhe. Hiukan tutkii etikettejä huomaa et ai. Maidottomia maitosuklaita tai veteen tehtyä lättyä pullaa ilman maitoa. Onhan ne outoja. 

Vierailija
202/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

En tiedä, mutta oon koko ikäni käyttänyt rypsiöljyä ja kolestroli- ja muut verikokeet on olleet aina kunnossa. 

T. M-55

Samoin.Olen eläkeläinen ja lääkäri sanoi että uskomaton terveys.Kiitos rapsiöjyn, terveellisten tapojen ja Luojan siunauksen.

Ei lääkärit voi sanoa suoraan että virallisen ravintosuosituksen suosittelema prosessoitu rypsirapsi öljy on aiheuttanut kehoon hiljaiisen tulehduksen ja insuliiniresistenssin.

On useita esimerkkejä että lääkäri on saanut lopputilin kun on puhunut avoimesti totta virallisista suosituksista potilaalle, pahinta lääkärin uralle on ohjeistaa paranyumaan potilasta terveellisellä vhh/keto ruokavaliolla luonnon rasvoineen, tästä lentää lääkäri pihalle jo samana päivänä ter

Sinustako k-piikin toimimattomuus on tiedettä. Miksi ne tieteen tekijät eivät tehny toimivaa piikitettä jos niin on tiedemaailman auktoriteetteja? ainakin olevinaan.

Ketoa on käytetty yli sata vuotta tiettyjen sairauksien hoitoon menestyksellisesti, mm. kaatumatautiin edelleenkin lääkeitä tehokkaampi vaste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut juustonaksut ! Eka ne muutti kokoa. Sitten valmistajaa, Virossa tehtyä. Luetaan ne öljyt siitä. Maku muuttui. Felix tuotteet siirrettiin itäeurooppaan no huomaa mikä makuero mausteet katosi purkeista. Multa maistuu. Joten ulkomaalaiset huijaa selvästi ! 

Vierailija
204/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KILPAILU . ULKOMAALAISET YRITYKSET MYY OMIA TUOTTEITAAN PANETTELEMALLA MUIDEN. Yrittää ne lähdevettäkin tuottaa Ranskasta kauppoihin mm.alepassa on. Rahasta on kysymys. Mieti kaupassa mille maalle annat rahasi. Tee valintoja työllistä suomalaisia yrityksiä. 

Miksi kukaan työllistäisi suomalaista rypsirapsin viljeliää vain sen takia että saisi itseensä korruptoituneiden ohjeistamaa "virallista" sontaa.

Sinä saat ihan vapaasti ottaa vaikka uudet setit tutkittua ja turvallista, vapaaehtoisiahan nämä kaikki valinat ovat, toistaiseksi.

Vierailija
205/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaasti syövät ovat virallisen höttöhiilari keinorasva sakin panttivankeja,

Me omaan ajatteluun kykenevät vhh/ketoilijat  joudutaan maksamaan kasvaneissa veroissa "virallista ravinto totuutta" noudattavien alati paisuvat sydän-ja verisuoni sairauksien hoidot, päälle vielä ennenaikaiset eläköitymiset.

Missä itsepetoksessa tekin elätte?  Ette ikinä sairastu (muka) ja kuole?  Miksi uskotte näitä omia gurujanne kuin lampaat?

No sen lisäksi nämä gurunnevkieltävät teitä syömästä lääkkeitä, käymästä lääkärissä ja rokotuksissa, uskovat noihin vanoihin taivaalla ja pelkäävät luontoa säästävää) (sammakkomerkki) tuotevalikoimaa.

Ja te uskotte näitä "hassahtaneita" täysin. Ihmettelen normaalisti syöneenä, rokotettuna, melko terveenä 80 v tuota hösötystä.  rypsiöljyä käyttänyt Ehkä noin 40 vuitta, sitä ennen nk paistomargariinia tai voita.

Vierailija
206/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen toimimattomuudesta ja sekavasta ulosannista huomaa että olet syönyt "virallista" moskaa 40 vuotta.

Vierailija
207/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kasvimargariinia sekä siemenöljyjä noin 40 vuotta. Verikokeissa tulehdusarvot normaalit ellei ole ollut jostain tilapäisestä sairaudesta kyse.

Vierailija
208/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt kasvimargariinia sekä siemenöljyjä noin 40 vuotta. Verikokeissa tulehdusarvot normaalit ellei ole ollut jostain tilapäisestä sairaudesta kyse.

Kipaseppas heti huomenissa labraan mittaamaan insuliinit, herkkä crp ja triklyt. Saatat elää vakavassa sairaudessa tietämättäsi.

Vierailija
209/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipaseppas heti huomenissa labraan mittaamaan insuliinit, herkkä crp ja triklyt. Saatat elää vakavassa sairaudessa tietämättäsi.

Oottepa harhaisia. Kaikki nuo ovat ihan ok.  Älkää uskoko kaikkea mitä pähänsä saaneet propagandistit ja kursseillaan tienaavat hörhöt kertovat

Uskokaa omaa terveyttänne kuten minä. Ihan äskettäin nuo arvot otettu.

Olen huvittunut.

Vierailija
210/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuolee joskus, vaikka kuinka yrittäisi elää parhaaksi katsomallaan tavalla terveellisesti.

Se kuolemattomuus voi yllättää erityisesti heidät, jotka ajattelevat omien valintojen olen ehdottomasti oikeanlaisia.

Useimmat jotain ruokavaliotakin seuraavat ovat parhaaksi katsomallaan hetkellä kyllä sortuneet periaatteistaan niihin ruoka-aineisiin, mitä muilla tuomitsevat.

Vierailija
211/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivojen toimimattomuudesta ja sekavasta ulosannista huomaa että olet syönyt "virallista" moskaa 40 vuotta.

Kuules, sulla voi olla paha vika päässä kun olet ihan mainosmiesten vietävissä. Ja koska niin vahvasti uskot terveyteesi sullakin voi olla ihan mitä vaan vaikket vielä tiedä.

Vai oletko niin aivopesty että luulet olevasi kuolematon, todnäk olet myös piikkikammoinen, sehän  kulkee käsikädessä ruokahörhöilyn kanssa.

Onko sana ortoreksia tuttu?

Vierailija
212/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ymmärrä kirjoitettua tekstiä? Se voi olla oire jostakin vakavastakin tai siitä ettei lukutaitoa käytetä kuin "hörhösivuihin." 

Vai oliko outoja sanoja, esim guru, propaganda jne?

Vierailija
213/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsi- ja rapsiöljy maistuu ihan hirveälle, itse käytän aina auringonkukka öljyä. Epäilen että alkoholi ja tupakka tappaa minut aiemmin kuin ruokaöljy. Suomalaiset syö käsittämättömiä määriä eineksiä ja katsovat tosi teevee toosaa. itse teen mielummin hyvää ruokaa voilla, kuuntelen musiikkia ja vedän tupakan väliin. Ehkä minä sitten kuolen nuorempana kuin porkkana shmootie intoilija.

Vierailija
214/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmönkestävyys: Rypsiöljy ei ole yhtä lämmönkestävää kuin esimerkiksi oliiviöljy. Korkeissa lämpötiloissa rypsiöljy voi muuttua epäterveellisiksi yhdisteiksi, kuten transrasvoiksi. Siksi sitä ei suositella käytettäväksi paistamiseen tai friteeraukseen.

Oliiviöljy on se, joka ei kestä kuumentamista. Se muuttuu transrasvoiksi heti, kun saavuttaa vähintään 65 Celsiusasteen lämpötilan. Eli oliiviöljyä ei todellakaan kannata käyttää paistamiseen.

Vierailija
215/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri päinvastoin , totean myös. Oliiviäljy salaatteihin jne. Se ei ole hyvää paistamiseen. Rypsi/rapsi sopii paremmin, voi räiskyy mutta kalaa paistan siinä. Pyrin välttämään pannulla käristettyjä ruokia ., ennemmin uuni.

Vierailija
216/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri päinvastoin , totean myös. Oliiviäljy salaatteihin jne. Se ei ole hyvää paistamiseen. Rypsi/rapsi sopii paremmin, voi räiskyy mutta kalaa paistan siinä. Pyrin välttämään pannulla käristettyjä ruokia ., ennemmin uuni.

Totean myös äljy.

Vierailija
217/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ne hiljalleen myrkyttää kehoa. Lue alta

Seed oils are a key ingredient in processed foods and some of the most dangerous foods you could eat.

At the Ancestral Health Symposium held at UCLA in August 2020, ophthalmologist Dr. Chris Knobbe.

Why Seed Oils Are Like Arsenic

The problem with seed oils is that theyre industrially processed, pro-inflammatory, and drive oxidation in your body. Health officials like to state that seed oils are great for you because they lower cholesterol, but as Knobbe says, so does arsenic. The two toxins actually have quite a bit in common:

We may think this is a joke, but actually, incredibly, theres many parallels between [arsenic] and seed oils, not the least of which is the fact that arsenic is fantastically oxidative, pro-oxidative. And this is exactly how seed oils get us. They drive the oxidation. Theyre pro-oxidative

Tosiaan huomaa siitä, miten ihmisten elinikä on muuttunut niistä ajoista kun syötiin vaan laardia ja voita, vai mitä?

Tässä on aika paljon muutakin tapahtunut samaan aikaan. Mm. antibiootit on keksitty, mikä on pidentänyt elinikää huomattavasti, kun emme enää kuole ensimmäiseen tulehdukseen.

Vierailija
218/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä itsepetoksessa tekin elätte?  Ette ikinä sairastu (muka) ja kuole?  Miksi uskotte näitä omia gurujanne kuin lampaat?

No sen lisäksi nämä gurunnevkieltävät teitä syömästä lääkkeitä, käymästä lääkärissä ja rokotuksissa, uskovat noihin vanoihin taivaalla ja pelkäävät luontoa säästävää) (sammakkomerkki) tuotevalikoimaa.

Ja te uskotte näitä "hassahtaneita" täysin. Ihmettelen normaalisti syöneenä, rokotettuna, melko terveenä 80 v tuota hösötystä.  rypsiöljyä käyttänyt Ehkä noin 40 vuitta, sitä ennen nk paistomargariinia tai voita."

Kyllä mekin kuolemme. Samaten me saatamme sairastua. Kuitenkin pysymme todennäköisemmin terveinä jättämällä höttöhiilarit pois ruokavaliosta.

Lääkkeitä syödään tarpeen mukaan. Jos esim. verenpaineen tai verensokerin saa kuosiin ruokavaliolla, ei lääkkeitä välttämättä tarvita. Osa tarvitsee niitä ruokavaliosta huolimatta. Ilman oikeaa ruokavaliota huonoilla geeneillä varustettu olisi paljon sairaampi ja tarvitsisi enemmän lääkkeitä, mahdollisesti myös kuolisi aiemmin.

Eli älähän yleistä. Kyse ei ole koko paketista foliohattuineen, vaan ruokavaliosta. 

Vierailija
219/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri verenkuva tulee otettua vuosittain, viimeksi elokuussa ja arvot olivat kunnossa. Kaikkien elimistö ei toimi samalla tavalla.

Vierailija
220/262 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypsi- ja rapsiöljy maistuu ihan hirveälle, itse käytän aina auringonkukka öljyä. Epäilen että alkoholi ja tupakka tappaa minut aiemmin kuin ruokaöljy. Suomalaiset syö käsittämättömiä määriä eineksiä ja katsovat tosi teevee toosaa. itse teen mielummin hyvää ruokaa voilla, kuuntelen musiikkia ja vedän tupakan väliin. Ehkä minä sitten kuolen nuorempana kuin porkkana shmootie intoilija.

Smoothie on itse asiassa epäterveellistä. Siinä kuidut on pilkottu niin pieneksi silpuksi, että ne hajoavat ruoansulatuksessa ennen paksusuolta ja siksi paksusuolen bakteerit eivät saa ruokaa. Ne eivät kuitenkaan jää kiltisti näkemään nälkää, vaan alkavat syödä sitä, mitä on saatavilla eli suoltasi eli sinua. On siksi parempi syödä kasvisten kuidut vähän pidempinä.

Sama kuitujen pilkkominen on haitallista toisestakin syystä: sokerit ja kuidut erotetaan siinä toisistaan. Kuidut hidastavat ja ehkäisevät sokerien imeytymistä, joten siksi kuidut ja sokerit on hyvä pitää samassa paketissa.

Toisin sanoen syökää hedelmät sellaisinaan, pureskelkaa ne. Jättäkää blenderit kauppaan.