Elämä on vain selviytymistä - ei elämistä
Vaikka mitä tekisi ei elämä ole elämisen arvoista Suomessa enää. Suomi vihaa köyhiä äitejä!
Yh äiti
Kommentit (43)
En ymmärrä miksi rahaa kierrätetään tässä valtiossa paikasta toiseen. Aivan yksinkertaisia asioita voidaan tehdä ihmisten elämää helpottamaan. Esimerkiksi 2000 eur ja alle palkasta ei veroja ollenkaan. Näin ihmiset eivät tarvitse toimeentulotukia tai asumistukia. Suomen järjestelmä on typerä.
Ihmisillä on joku kummallinen tapa unelmoida, että jos jostain nyt olisi enemmän vaikka rahaa tai kauneutta, niin sitten olisin onnellinen.
Ei sellaista onnellisuutta ole, vähintään katkeaa hammas karkkia syödessä.
Aina voi unelmoida vaikka mitä utopistista, kuten lottovoittoa, vaikka jos rikkaalla on hieno auto, niin pahus jollain on vielä hienompi, siitäkin voi tulla onnettomaksi.
Onnellinen on se joka tyytyy elämäänsä ja ottaa siitä ne hyvät puolet päällimmäisiksi, eikä aina mieti , mitä kaikkea minulta puuttuu.
Joku uskovainen voisi etsiä sopivia raamatunlauseita tähän onnellisuusasiaan.
Se tyytyväisyystutkimus ei oikeasti koskenut onnellisuutta, vaan sellaista tyytyväisyyttä siihen, että ei tässä maassa jää yksin. Siinä tutkimuksena suuri osa on sitä, miten paljon yhteiskunta tukee niitäkin, joitka eivät itse käy ansaitsemassa. Kysely tyytyväisyydestä on vain osa sitä.
Ja me varmaan vieläkin ollaan siinä onnellisuuskärjessä, koska missään ei niin paljon jaeta vastiikeetonta rahaa kansalaisille.
Vierailija wrote:
Ihmisillä on joku kummallinen tapa unelmoida, että jos jostain nyt olisi enemmän vaikka rahaa tai kauneutta, niin sitten olisin onnellinen.
Ei sellaista onnellisuutta ole, vähintään katkeaa hammas karkkia syödessä.
Aina voi unelmoida vaikka mitä utopistista, kuten lottovoittoa, vaikka jos rikkaalla on hieno auto, niin pahus jollain on vielä hienompi, siitäkin voi tulla onnettomaksi.
Onnellinen on se joka tyytyy elämäänsä ja ottaa siitä ne hyvät puolet päällimmäisiksi, eikä aina mieti , mitä kaikkea minulta puuttuu.
Joku uskovainen voisi etsiä sopivia raamatunlauseita tähän onnellisuusasiaan.
Se tyytyväisyystutkimus ei oikeasti koskenut onnellisuutta, vaan sellaista tyytyväisyyttä siihen, että ei tässä maassa jää yksin. Siinä tutkimuksena suuri osa on sitä, miten paljon yhteiskunta tukee niitäkin, joitka eivät itse käy ansaitsemassa. Kysely tyytyväisyydestä on vain osa sitä.
Ja
Et varmaan koskaan ole ollut niin rahaton,ettei sitä kertakaikkiaan ole? Laskut jää maksamatta, velka kaatuu niskaan, jääkaappi on tyhjä. Onneksi olkoon!
Köyhyys on ihan eri asia, kuin vaikuttaa siitä ettei saa kalliimpaa puhelinta, hienompaa kotia, sisäfilettä , lomamatkoja.
Raha ei tuo onnea, mutta onnettomuutta se kyllä tuo monin tavoin jos sitä ei ole välttämättömään ,päivittäiseen elämään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap. Lisään vielä että olen työelämässä, mutta eron tippunut köyhyyteen. Maksan yksin asumisen ja kaiken muun. Elatustuki vain 250e kolmesta lapsesta. Olen hammaslääkäri ja tienaan melko hyvin.
Mutta köyhä olen asumismenojen jälkeen jäävän osan suhteen. Muuhun jää tuloista 750e.
Tiukkaa siis on. 3 lasta (teiniä) syövät paljon. Vaatteet kalliita.
Ennen eroa olimme hyvin toimeentuleva perhe. Nyt elän köyhyysrajalla.
Elatustuki on 186,97 euroa per lapsi. Miksi lasten isä ei huolehdi lasten elatuksesta?
Et ole koskaan kuullut isukeista, jotka hylkää perheensä ja lapsensa? Niitä on tämä maa väärällään.
T: itsekin sellaisen lapsi
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap. Lisään vielä että olen työelämässä, mutta eron tippunut köyhyyteen. Maksan yksin asumisen ja kaiken muun. Elatustuki vain 250e kolmesta lapsesta. Olen hammaslääkäri ja tienaan melko hyvin.
Mutta köyhä olen asumismenojen jälkeen jäävän osan suhteen. Muuhun jää tuloista 750e.
Elatustuki on 186,97 euroa per lapsi. Miksi lasten isä ei huolehdi lasten elatuksesta?
Et ole koskaan kuullut isukeista, jotka hylkää perheensä ja lapsensa? Niitä on tämä maa väärällään.
Jokaisella on elatusvelvollisuus. Jos isä ei maksa sovittua elatusapua, silloin Kela maksaa juuri tuon edellä mainitun elatustuen ja perii saatavat isältä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jokaisella on elatusvelvollisu
Tietenkin on, mutta harva niitä maksaa vaikka isältä yritettäisiin jotain jälkikäteen periä. Valitettavaa mutta totta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niin no mitä se eläminen sitten on?
Miksi te olette ruvenneet kuvittelemaan, että eläminen olisi jotain luksusta ja unelmaa? Ei se sellaista ole eikä semmoista ole missään vaiheessa luvattukaan.
Vastaus:
Itse asiassa tämä on yksi suurimpia huijauksia...
Suomen rikas eliitti, EU:n rikas eliitti ja WEF:n rikas eliitti elävät luxus elämää muilta käytännössä varastetuilla rahoilla... näille on viety valtavat määrät myös suomalaisten veronmaksajien euroja... ja kiihtyvällä tahdilla etenkin 2020-2023...
eli tämän vuoksia eliittejä vastaan on aloitettava kapina kaikissa maissa... mm. ranskalaiset jo hieman yrittivät kapinoidessaan WEF Macronin diktatuuria vastaan...
Norjassa oli juuri World Wide Rally for Freedom. Näitä on järjestetty ympäri maailmaa kolmisen vuotta, myös Suomessa. Tarpeeksi porukkaa vaan mukaan!
Pitäskö vettu ensin miettiä sitä lasten hankkimisen ajankohtaa ja perustaa sitä varten vankka parisuhde, joka on oikeasti vakaalla pohjalla. Saa sitä nyt sitten uikuttaa.
Naiselle tulee tyylillisesti se vauvakuume usein jo nuorena ja silloin tunne vie ja se mukelo on pakko nussia tähän maailmaan. Se vuokraluukku ja limua liputtävä tietsikkapelimies ihan hyvältä kombolta, kunhan vain saa sen oman vaavin.
Vierailija wrote:
Miten asut?
Mielestäni elämä 28 m2 yksiössä on fine. On oma suihku, pyykinpesukone ja keittonurkkaus. Tärkeintä on, että autoa ei tarvita ja siirtymisiin ei mene paljoa aikaa, kun kaikki tarvittava on kävelymatkan päässä.
Mielestäni 14 m2 "yksiö" vesipisteellä, jääkaapilla, ja pöytäuunilla sekä vessanpöntöllä oli fine yksin. Suihkuun pääsi uimahalliin tai työpaikalle. Pienen pesun teki kostutetulla pyyhkeellä. Pyykit pesi taloyhtiön pesulassa.
Rahaa on jäänyt näin aina kivasti säästöön. Säästöistä on maksettu mm pesukone, lomamatkoja ja harrastusvälineitä.
Heippa 15 minuutin kaupungin lobbari. Kaada itsellesi vaan!
Raha ei tuo onnellisuutta eikä välttämättä edes helppoa elämää, mutta jos sitä on riittävästi, se tuo perusturvallisuutta.
Olen itse köyhä, ja aina kun vaikka joku kodinkone tai tietokone reistailee, saa olla ihan sydän sykkyrällään, koska tietää, että jos se menee rikki, ei ole varaa pitkään aikaa ostaa uutta. Ja ilman pyykkikonetta tai tietokonetta arkielämä mullistuu radikaalisti.
Joillain on oman tai lapsen terveyden kanssa sellainen tilanne, että hoidon saaminen julkisella puolella on syystä tai toisesta vaikeaa. Voin vain kuvitella, miten paljon huolta siinä on.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se ei ole äidin ongelma. Lapset saavat joka tapauksessa Kelalta elatustuen. Jos isä ei maksa, menevät maksut ulosottoon, mutta kuten jo sanoin, äidin asia ei ole niistä murehtia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se ei ole äidin ongelma. Lapset saavat joka tapauksessa Kelalta elatustuen. Jos isä ei maksa, menevät maksut ulosottoon, mutta kuten jo sanoin, äidin asia ei ole niistä murehtia.
Vierailija wrote:
Pitäskö vettu ensin miettiä sitä lasten hankkimisen ajankohtaa ja perustaa sitä varten vankka parisuhde, joka on oikeasti vakaalla pohjalla. Saa sitä nyt sitten uikuttaa.
Naiselle tulee tyylillisesti se vauvakuume usein jo nuorena ja silloin tunne vie ja se mukelo on pakko nussia tähän maailmaan. Se vuokraluukku ja limua liputtävä tietsikkapelimies ihan hyvältä kombolta, kunhan vain saa sen oman vaavin.
Kuule, kun mikään elämässä ei ole vankkaa ja vakaata, vaikka miten siihen tähtäisi.
Joo, se Kelan elari onkin suoraan verrannollinen toisen aikuisen palkkaan.
Vierailija wrote:
Ainakin se on enemmän, mitä aloittaja kertoo sen olevan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuule, kun mikään elämässä ei ole vankkaa ja vakaata, vaikka miten siihen tähtäisi.
No vaikka yhteinen omistusasunto on hyvä pohja. Jos esimerkiksi sitä ei ole, niin silloin elämä ja suhde ei ole edennyt tarpeeksi pitkälle.
Vierailija wrote:
Ei kukaan niin ole sanonutkaan. Jokaisella lapsella on kuitenkin oikeus elatukseen, eikä se katoa, vaikka isä ei halua maksaa tai jotain muuta yhtä typerää.
Vierailija wrote:
Lienet trolli tai sitten et vain osaa käyttää rahaa. Hammaslääkärin keskipalkka on melkein 6000 euroa. Toki veroprosenttisi on iso, mutta kyllä tuosta vielä jääkin. Asut ilmeisesti liian kalliisti tai sulla on muita menoja. Kalliita harrastuksia, ehkä?
Vierailija wrote:
Kuulostaa siltä, että haluat kuluttaa rahaa vanhaan tapaan vaikka kotitaloudet tulot ovat tippuneen eron takia. Asia pitää vain hyväksyä tai hankkia enemmän tuloja.
Miten asut?
Mielestäni elämä 28 m2 yksiössä on fine. On oma suihku, pyykinpesukone ja keittonurkkaus. Tärkeintä on, että autoa ei tarvita ja siirtymisiin ei mene paljoa aikaa, kun kaikki tarvittava on kävelymatkan päässä.
Mielestäni 14 m2 "yksiö" vesipisteellä, jääkaapilla, ja pöytäuunilla sekä vessanpöntöllä oli fine yksin. Suihkuun pääsi uimahalliin tai työpaikalle. Pienen pesun teki kostutetulla pyyhkeellä. Pyykit pesi taloyhtiön pesulassa.
Rahaa on jäänyt näin aina kivasti säästöön. Säästöistä on maksettu mm pesukone, lomamatkoja ja harrastusvälineitä.