Voice of Finland 2024
The Voice Of Finlandin uudet tähtivalmentajat on valittu: Maija Vilkkumaa, Elastinen, Sanni ja Arttu Wiskari.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009916185.html
Wiskari ihan ok, Sanni ei.
Katso lähetysajat : The Voice of Finland - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3477)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun logiikallani: jos olet 4 päivää viikossa kampaaja ja 1 päivänä viikossa palvelutalossa lähihoitajana, niin olet ammatiltasi kampaaja.
Missä sanottiin, että Laura on 4 päivää viikossa opettaja ja vain 1 päivän viikossa oopperassa töissä? Entä miksi et ole tietoinen siitä, että ihmisellä voi olla enemmän kuin yksi ammatti? Eli kuvaamasi henkilö on ammatiltaan SEKÄ lähihoitaja ETTÄ kampaaja. Ei ammatti tule siitä, montako tuntia viikossa teet töitä.
Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olemme asiasta eri mieltä?Minä edelleen sanon, että olet kampaaja, mitta käyt välillä sijaistamassa palvelutalossa. Tai olet teatterilaulaja, mutta välillä käyt esiintymässä oopperassakin.
Mikäs minä olen, kun teen 20
Pätevyys molempiin ja identifioituu siihen työhön, mitä kulloinkin tekee. Mites tämän pulman ratkot? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tartte enää katsoa jatkossa
Ei niin. Marko olisi ansainnut päästä jatkoon.
Tuollaisia pehmohevilaulajia on tuhansittain bändikellareissaan.
On sillä silti hieno raspi.
Raspi ei oikein hevissä riitä. Pitäisi olla munaa ja karismaa, jota tuolla heebolla ei kyllä ollut yhtään.
Äänensä on kuitenkin niin harvinainen, että ihme on, jos ei löydä paikkaansa jossain. Sen lisäksi hänessä on aitous.
Markon äänessä ei ole mitään harvinaista. Noita raspikurkkuja on 15 tusinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun logiikallani: jos olet 4 päivää viikossa kampaaja ja 1 päivänä viikossa palvelutalossa lähihoitajana, niin olet ammatiltasi kampaaja.
Missä sanottiin, että Laura on 4 päivää viikossa opettaja ja vain 1 päivän viikossa ooatiltaan SEKÄ läen sanon, että olet kampaaja, mitta käyt välillä sijaistamassa palvelutalossa. Tai olet teatterilaulaja, mutta välillä käyt esiintymässä oopperasjjjjsakin.
Peräsuolen laskeuma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sanottiin, että Laura on 4 päivää viikossa opettaja ja vain 1 päivän viikossa oopperassa töissä? Entä miksi et ole tietoinen siitä, että ihmisellä voi olla enemmän kuin yksi ammatti? Eli kuvaamasi henkilö on ammatiltaan SEKÄ lähihoitaja ETTÄ kampaaja. Ei ammatti tule siitä, montako tuntia viikossa teet töitä.
Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olemme asiasta eri mieltä?Minä edelleen sanon, että olet kampaaja, mitta käyt välillä sijaistamassa palvelutalossa. Tai olet teatterilaulaja, mutta välillä käyt esiintymässä oopperassakin
no, en minä kehtaisi sanoa, että olen ammatiltani oopperalaulaja.
Sitten vastapuoli kysyy, missä oppperassa olet laulanut? no, yhdessä olen.
Ei kerta eikä kaksi ammattilaista tee.
Siksi on parempi sanoa, että olen x ja y, ja laulan myös joskus oopperassa.
Vierailija kirjoitti:
Laurassa on samaa vikaa kuin Saara Aallossa. Vaikka kuinka olisi teknisesti loistava ja virheetön laulaja ja teatteritaiteen osaamistakin, kiinnostavuus ja artistius uupuu. Ei noista saa karismaattista artistia vaan täysin onttoja ja kliininisiä hahmoja. Ainakaan minulle Laurasta ei välity yhtään mitään, vaikka onkin erinomainen laulaja.
Laura vain on miljardi kertaa parempi laulaja ja vähintään tuhat kertaa kiinnostavampi persoona kuin Saara.
Onko kaikki voicen voittajat olleet kovaa ja korkealta laulavia? Kysyn vaan kun en muista yhtäkään voittajaa ja joku esitti syyksi että pehmeä-ääniset laulajat jäävät jalkoihin. Viestiä ei pysty lainaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olemme asiasta eri mieltä?Minä edelleen sanon, että olet kampaaja, mitta käyt välillä sijaistamassa palvelutalossa. Tai olet teatterilaulaja, mutta välillä käyt esiintymässä oopperassakin
Sitten pitää kertoa molemmat ammatit, että tekee 50-50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olemme asiasta eri mieltä?Minä edelleen sanon, että olet kampaaja, mitta käyt välillä sijaistamassa palvelutalossa. Tai olet teatterilaulaja, mut
Voi hyvä jeesus. Lopeta jo. Eikôhän Laura itse tiedǎ parhaiten mikä ja kuka on. Sun mielipiteellä ei ole väliä.
no, en minä kehtaisi sanoa, että olen ammatiltani oopperalaulaja.
Nyt ei puhutakaan sinusta. Sinä et tietenkään sano olevasi oopperalaulaja, kun et osaa muuta kuin jankuttaa av-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olemme asiasta eri mieltä?Minä edelleen sanon, että olet kampaaja, mitta käyt välillä sijaistamassa palvelutalossa. Tai olet teatterilaulaja, mut
Olet väärässä
höh. En minä ajattele opettajan sijaisen olevan ns opettaja, jos käy välillä sijaistamassa, mutta tekee suurimmaksi osaksi jotain muuta.
sama Lauran kanssa. Se mitä hän eniten tekee, on hänen ammattinsa. Muita hän sijaistaa. Verkkosivuista päätellen on vain hieman ollut oopperassa.
kuten sanoin, niin en tarkoita vähätellä osaamista. Hieno oli.
Olet ihan väärässä. Minä olen ammatiltani maanviljelijä. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, ja teen viikottain myös sairaanhoitajan vuoroja. Olen myös sairaanhoitaja, olit sinä siitä mitä mieltä tahansa.
Sitten pitää kertoa molemmat ammatit, että tekee 50-50
Ei voi, koska ihmisellä voi olla vain yksi ammatti.
t. tämä, joka jankkaa ettei voi olla oopperalaulaja, jos ei ole kokoaikatöissä oopperassa
Ammattijankkaajat ovat kaapanneet ketjun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tartte enää katsoa jatkossa
Kaksi peräsuoli pitkällä huutajaa. Ei tarvii katsoa. Toivottavasti edes suomalainen voittaa.
Jännästi hevimies ei huuda peräsuoli pitkällä, mutta taidokas nainen muka tekee niin 🙄.
Markon ääni on kyllä sellainen. Hänellä on voimaa äänessä, ilman irvistelyä ja kailottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että olemme asiasta eri mieltä?Minä edelleen sanon, että olet kampaaja, mitta käyt välillä sijai
Ei kyse ole vain minun mielipiteestäni. Eihän Laura itsekään noilla sivuilla esitellyt itseään oppperalaulajana.
anyway, nyt menen nukkumaan. Öitä.
Laura ei itsekään sano olevansa oopperalaulaja ammatiltaan vaan wanna be sellainen:
"
Tietoa minusta
Olen Helsigissä asuva laulaja ja muusikko. Valmistuin musiikin maisteriksi syyskuussa 2022 Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen osastolta, jossa pääinstrumenttini oli pop/jazz-laulu. Samaan aikaan olin mukana Sibelius-Akatemian ja Teatterikorkeakoulun yhteisessä musiikkiteatterikoulutuksessa, jonka kurssit koostuivat näyttelijäntyön, laulun ja tanssin opinnoista. Aikaisemmin olen valmistunut musiikkipedagogiksi Turun AMK:sta (pääaine: klassinen laulu). Olen opiskellut solistiset ja pedagogiset opinnot sekä pop/jazz- että klassisesta laulusta. Lisäksi olen soittanut viulua yli 25 vuotta ja olen työskennellyt mm. teatterimuusikkona.
Työskentelen monipuolisesti musiikin ja musiikkiteatterin alalla sekä esiintyjänä että opettajana. Kaudella 2022-2023olin mukana Tampereen Teatterin Anastasia- musikaalin laulavassa ja tanssivassa ensemblessä. Aikaisemmin olen ollut mukana erilaisissa työtehtävissä mm. Porin Teatterin musikaaleissa My Fair Lady, Tango D'amore ja The Sound of Music.
Keikkailen myös silloin tällöin yksityistilaisuuksissa kuusihenkisellä bilebändillä "The Ruusumaa Band", jossa esiintyy mm. veljeni Severi Ruusumaa ja isäni Jukka Ruusumaa.
Tällä hetkellä toimin esiintymistyön lisäksi laulunopettajana Vantaan Musiikkiopistossa sekä Espoon Musiikkiopisto Juvenalian musiikkiteatterilinjalla. Minulla on kokemusta myös lauluvalmentajan työstä teatteriprojekteissa. Tällä hetkellä valmennan Vantaan Musiikkiopiston oppilaita The Sound of Music -musikaalia varten. Aikaisemmin olen toiminut lauluvalmentajana Teatterkorkeakoulun musikaalissa The Addams Family (samalla kun tein Pugsley Addamsin roolia) sekä Porin Teatterin musikaalissa My Fair Lady.
Intohimoni on lauluääni ja sen erilaiset mahdollisuudet. Suuri haaveeni on työskennellä musiikin ja musiikkiteatterin (musikaali, operetti ooppera) alalla mahdollisimman monipuolisesti."
Sitten vastapuoli kysyy, missä oppperassa olet laulanut? no, yhdessä olen.
Mitä sitten? Jokainen oopperalaulaja on aloittanut uransa laulamalla yhdessä oopperassa. Kukaan ei ole heti valmistuttuaan laulanut kymmenissä oopperoissa. Silti ovat ammatiltaan oopperalaulajia. Paitsi sinun logiikallasi edes Matti Salminen (googlaa, kun et kuitenkaan tiedä kuka hän on) ei ole oopperalaulaja, koska hän on MYÖS opettanut laulua.
Onkohan kuinka monella peräsuolen laskeuma
Laurassa on samaa vikaa kuin Saara Aallossa. Vaikka kuinka olisi teknisesti loistava ja virheetön laulaja ja teatteritaiteen osaamistakin, kiinnostavuus ja artistius uupuu. Ei noista saa karismaattista artistia vaan täysin onttoja ja kliininisiä hahmoja. Ainakaan minulle Laurasta ei välity yhtään mitään, vaikka onkin erinomainen laulaja.