Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän kuukautiset pilaa parisuhteen

Vierailija
12.10.2023 |

Moi. Oon 26-vuotias mies ja olen asunut samanikäisen tyttöystäväni kanssa yhdessä kohta 2 vuotta. Mun ongelma on se, että kuukaudesta menee aina 2 viikkoa eli puolet siihen kun tyttöystävä odottaa kuukautisia (1 viikko) ja sitten se viikko kun ne kestää. Aina viikko ennen hän alkaa itkeä pienistä asioista, tulee kauhea siivousinto, suuttuu vaikka ei olisi mitään syytä suuttua. Kun kuukautiset alkaa niin hän suuttuu vielä enemmän ja illat mököttää yksin meidän toisessa TV-huoneessa. Jos menen kysymään jotain niin hän alkaa riidellä mun kanssa sellaisista asioista, joista ollaan puhuttu ehkä puoli vuotta sitten. 

nyt meillä on suunnitteilla 4 päivän lomamatka ja laskin, että se tulee juuri siihen aikaan kun ne kuukautiset olisivat alkamassa eli pelkään, että koko loma menee pilalle..

En kohta jaksa enää niin, että vuodesta melkein puolet pitää kävellä kotona hissukseen ja varoa jokaista tekoa, että siitä ei tulisi riitaa. Mitä voin tehdä? Tyttöystävä ei halua lääkäriin. Olen kerran ehdottanut sitä, mutta hän suuttui siitä enemmän kuin mistään muusta. Toista kertaa en uskalla sanoa.

Kun ne kuukautiset loppuu niin hän on tosi ihana ja rauhallinen, mutta sitten kun 2 viikkoa on mennyt niin tiedän, että kohta se taas alkaa. Onko jotain mitä voisin tehdä tai ehdottaa?

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut poikaystävää? Ei tulisi kuukautisia.

Vierailija
142/157 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oletko harkinnut poikaystävää? Ei tulisi kuukautisia.

Tai sitten potkii tämän kyseisen naisen pihalle ja hommaa uuden tyttöystävän, helppoa. Usko pois, myös Suomesta löytyy ihan normaalejakin naisia, ei jotain menkkasekopäitä pelkästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP googlaa PMDD!!! Tutustu aiheeseen ja linkkaa tyttöystävällesi. Mulla on diagnosoitu tuo ja oli aivan jumalaton helpotus tajuta että tämä on sairaus, jota pystyy hoitamaan!

PMDD on oireyhtymä, joka on huomattavasti vakavampi kuin PMS ja voi aiheuttaa esim. itsemurhia. Vetää mielen aivan hulluksi 2 viikkoa kuusta, liittyy siihen kuinka aivot reagoivat kehon hormonimuutoksiin (eli ovulaatioon ja kuukautisiin).

Huomioi, että edes kaikki lääkärit eivät tunne PMDD:tä vielä. Ja linkkaa tyttöystävällesi myös FB:n PMDD-ryhmä, sieltä saa mielettömästi vertaistukea ❤️

Mun parisuhteen tämä tietoisuus asiasta pelasti. 

Vierailija
144/157 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
145/157 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Haluaisitko vaihtaa-olla nainen? Kuukautiset jo nuoresta tytöstä yli 50 vuotiaaksi, raskauden pelko, raiskauksen pelko, raskaus,synnytys, kehon rupsahtaminen synnytyksen jäkeen, gynegolokiset kivuliaat tutkimukset, niin, pääset helpolla kun olet mies.

Raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeiset vaivat ovat täysin vapaaehtoisia. Ja gynekologin tutkimuksen ei kuulu sattua, eikä useimmille satukaan. 

Mä en ihan ymmärtänyt tuota, jota lainasit. Miksi mulla naisena olisi raiskauksen pelko yhtään sen enempää kuin miehillä pahoinpitelyn pelkoa? Huomioon voi ottaa, että mut on raiskattu, en silti pelkää sitä. Ei mulla ainakaan gynen tarkastukset satu yhtään. Gynelle pitää sanoa jos sattuu. Kuukautisia ehkäistään nykyään lääkkeillä ja yhdistelmäpillereillä. On äärimmäisen harvinaista, että joku nainen nykypäivänä ei olisi jossain vaiheessa elämäänsä ollut ehkäisyllä. Miksi raskautta pitää pelätä? Luonnollinen asia. Miksi kropan rupsahtamista lapsen saamisen jälkeen pitää kutsua rupsahtamiseksi? Kaunis vartalo myös sen jälkeen. Sitä paitsi se rupsahtaminen kuitenkin tapahtuu. Nykyään naisilla jo ennen kuin murrosikä iskee, koska ei ole mitään kontrollia painon kanssa ja liikuntaa ei harrasteta. 

Vierailija
146/157 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei suostu puhumaan asiasta eikä hae apua niin aika vähissä on keinot. Mielialojen hallintaan voi saada apua vaikka kognitiivisesta käyttäytymisterapiasta, tosin tuossa tapauksessa vain yksityiseltä. Ap:n kannattaisi rauhallisena hetkenä puhua asiasta ja kertoa, ettei enää jaksa tuollaista. Ja loppupeleissä sitten kannattaa kyllä miettiä eroakin, jos toinen ei suostu tekemään asialle mitään. 

Vierailija
147/157 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuu yleensä pahemmaksi iän myötä.

Puhu itsestäsi vaan. Et voi tietää muista.

Vierailija
148/157 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset voi siirtää tai ottaa vain kerran vuodessa.

Noilla oireilla käyttäisin kaikki lääketieteen tarjoamat keinot.

Itsellä normaalit vuodot, ei mitään PMS.

Vierailija
149/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko vaihtaa-olla nainen? Kuukautiset jo nuoresta tytöstä yli 50 vuotiaaksi, raskauden pelko, raiskauksen pelko, raskaus,synnytys, kehon rupsahtaminen synnytyksen jäkeen, gynegolokiset kivuliaat tutkimukset, niin, pääset helpolla kun olet mies.

Höpö höpö, kuka täällä taas uhriutuu syntymästään? Katkera vassari vauhdissa.

Vierailija
150/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonihoidollahan ne moonikset saa veks. Elämä on paljon helpompaa niin, kertoi eräs naistuttavani.

Ehdota vaihtoehdoiksi hornonihoito tai se että lähdet nostelemaan puolukkapäivähelvetin riivaamasta suhteesta.

Vierailija
151/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole pakottanut sinuakaan olemaan jatkuvasti tiineenä ja jatkuvasti synnyttelemään.

Vierailija
152/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään, kun toinen ei halua lääkäriin. 

Mikä ehkäisy teillä on? Onko siis luomukuukautiset kyseessä? Monilla kestää masis/ raivo tyyliin päivän tai kaksi ennen kuukautisia ja kuukautisetkin alle viikon, josta huonoa aikaa on ehkä 2-3 päivää. Että ei ole ihan tavallista tuo.

Vierailija
153/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsi. Kuukautiset ja pms-oireet pysyvät mukavasti poissa monta kuukautta. 

Vierailija
154/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pms ja menkat voi olla yhtä helvettiä naiselle MUTTA se ei oikeuta sitä, että purkaa sen pahan olon kumppaniin. 

Vierailija
155/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla kuukautiset kestävät vain 3, korkeintaan 4, päivää. Pms-oireita kyllä on ennen niitä, mutta eiköhän niitä ole kaikilla naisilla jossain määrin. 

Vierailija
156/157 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskierrontuus on yksilöllistä, ja on yleensä 2435 päivää keskiarvon ollessa 28 päivää. Kuukautiset kestävät yleensä 35 päivää, mutta 27 päivän vaihteluväliäkin voidaan pitää vielä normaalina.

KASVISYÖJILLÄ kuukautiskierto on keskimäärin hieman pidempi kuin sekasyöjillä.

Keskimäärin nainen menettää kuukautisten aikana 35 millilitraa verta. 1080 millilitran välillä olevaa verimäärän menetystä pidetään normaalina

KUUKAUTISKIERTO  ON  JAKSO,  JONKA  AIKANA HEDELMÄLLISESSÄ  IÄSSÄ OLEVAN NAISEN  KUUKATISET 

eli menstruaatio tulevat kerran. Kuukautiskierrossa on eri vaiheita ja se kestää ihmisillä keskimäärin 28 vuorokautta eli kuun kierron verran, mistä kuukautiset ovat saaneet nimensä. Kuukautiskierron katsotaan alkavan ensimmäisestä kuukautisvuotopäivästä.

HEDELMÄLLSELLÄ TARKOITETAAN NAISTA , JOKA VOI TULLA RASKAAKSI JA SYNNYTTÄÄ LAPSEN.

Kun on harrastanut seksiä Miehen kanssa.

Vierailija
157/157 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sössötä