Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän kuukautiset pilaa parisuhteen

Vierailija
12.10.2023 |

Moi. Oon 26-vuotias mies ja olen asunut samanikäisen tyttöystäväni kanssa yhdessä kohta 2 vuotta. Mun ongelma on se, että kuukaudesta menee aina 2 viikkoa eli puolet siihen kun tyttöystävä odottaa kuukautisia (1 viikko) ja sitten se viikko kun ne kestää. Aina viikko ennen hän alkaa itkeä pienistä asioista, tulee kauhea siivousinto, suuttuu vaikka ei olisi mitään syytä suuttua. Kun kuukautiset alkaa niin hän suuttuu vielä enemmän ja illat mököttää yksin meidän toisessa TV-huoneessa. Jos menen kysymään jotain niin hän alkaa riidellä mun kanssa sellaisista asioista, joista ollaan puhuttu ehkä puoli vuotta sitten. 

nyt meillä on suunnitteilla 4 päivän lomamatka ja laskin, että se tulee juuri siihen aikaan kun ne kuukautiset olisivat alkamassa eli pelkään, että koko loma menee pilalle..

En kohta jaksa enää niin, että vuodesta melkein puolet pitää kävellä kotona hissukseen ja varoa jokaista tekoa, että siitä ei tulisi riitaa. Mitä voin tehdä? Tyttöystävä ei halua lääkäriin. Olen kerran ehdottanut sitä, mutta hän suuttui siitä enemmän kuin mistään muusta. Toista kertaa en uskalla sanoa.

Kun ne kuukautiset loppuu niin hän on tosi ihana ja rauhallinen, mutta sitten kun 2 viikkoa on mennyt niin tiedän, että kohta se taas alkaa. Onko jotain mitä voisin tehdä tai ehdottaa?

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Laita märkä rätti kalsariisi ja pidä sitä viikko siellä. Kerro sitte mikä on fiilis.

Ei sitä.omaa pahaaoloa tarvitse puolison niskaan kaataa. Itsellä paska olo , niin kaikilla pitää olla paska olo? 

Itseäni helpotti, kun toinen ymmärsi ja halasi. Opettelin kiukkuamaan ja herkistelemään niin, ettei ne kohdistu muihin. Se auttoi itseänikin. Ei tarvinnut tuntea morkkiksia niistä kiukuista.  

Vierailija
102/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluaisitko vaihtaa-olla nainen? Kuukautiset jo nuoresta tytöstä yli 50 vuotiaaksi, raskauden pelko, raiskauksen pelko, raskaus,synnytys, kehon rupsahtaminen synnytyksen jäkeen, gynegolokiset kivuliaat tutkimukset, niin, pääset helpolla kun olet mies.

No täytyy naisena sanoa että joo, p***a nakki, mutta ei se silti oikeuta pitämään avopuolisoa (jonka pitäisi olla se tärkein ja rakkain ihminen) henkisenä nyrkkeilysäkkinä, johon voi purkaa kaiken oman pahan olonsa. Olen aina ihmetellyt naisia, jotka kokevat että hormoonitoiminnan takia ei tarvitse ottaa läheisiä ihmisiä huomioon ja että on oikeus käyttäytyä huonosti koska hormoonit. Ei ole oikeus käyttäytyä huonosti millään tekosyyllä.

On joskus tullut mieleen, että onkohan kyse siitä, että nämä hormoonihirmut jotenkin alitajuisesti haluavat korostaa olevansa perinteisiä "naisellisia" naisia, ja tuo ki

Tässä on hyvä kommentti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap. tee oma-aloitteisesti niitä kotitöitä. Ole ahkerampi, juo vähemmän alkoholia, vonkaa vähemmän ja kohtele naisten muutenkin paremmin. Älä houku, syyllistä ja hauku naista kaikesta. Ymmärrä omat vikasi ja muuta omaakin käytöstäsi. Et ole itsekään täydellinen.

Kylläpä vedit kovat johtopäätökset.. 

AP:lle haluan sanoa, että jos tyttöystävä ei suostu hakemaan apua hankaliin kuukautisiin, niin ei ole sinun velvollisuutesi kärsiä seurauksista. Itse kävin läpi monta eri ehkäisyä, kunnes viimein hormonikierukka toi pelastuksen. Ehkäisykapseli oli kamala, puolivuotta tauotonta vuotoa, päivä tai kaksi kuukaudessa etten vuotanut, lisäksi suuria mielialanvaihteluita. Pillerit ja ehkäisyrengas, epäsäännöllistä vuotoa miten sattuu ja kipuja melkein joka päivä. Se hormonikierukka, taivas aukesi 😅 

Eli se lääkärissä käynti ja avun hakeminen todellakin kannattaa. 

Näytä tämän ketjun vastaukset vaikka, jos tyttöystäväsi suuttuu siitä, että olet oikeasti huolestunut tilanteesta, niin hän joutaa ajattelemaan sitä, että pitäisikö kasvaa henkisesti ja ymmärtää, että parisuhde on kahden kauppa.

T. 43 vuotias nainen.

Vierailija
104/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Laita märkä rätti kalsariisi ja pidä sitä viikko siellä. Kerro sitte mikä on fiilis.

No se kyllä yleensä vaihdetaan kun alkaa olla märkä

Vierailija
105/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda shemaleen niin ei kuukautiset tuhoa sun elämää. 

Vierailija
106/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat ei ole syy käyttäytyä veemäisesti toisia kohtaan. Jos on aivan järkyttävää oireilua niin kävisi gynellä. Jos ei suostu tekemään asialleen mitään niin ei sunkaan tarvitse viettää koko elämääsi tyttöystävän reaktioita peläten.

Vierailija
107/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia käytöstä. Jos tyttöystävä ei suostu lääkäriin, niin ehkä ero on ainoa ratkaisu. Yritä vielä puhua lääkäristä. 

Vierailija
108/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Vierailija
109/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset aina ylireagoi tämmösiä menkkoja tai synnytyksiä. Ei ne niin paljon voi sattua kuin esim. potkaiseminen munille. Naiset sanovat usein, että tehdäänpä vielä toinenkin lapsi, mutta kukaan mies ei ole koskaan sanonut, että potkaisemaan minua vielä kerran munille! Niin.

Vierailija
110/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Menkat ei kyllä ole mikään syy kiukutella ja mököttää puolisolle. Eikä sen puolison pitäisi joutua varomaan puolia ajasta kaikkia tekemisiään ja sanomisiaan. Joo, menkat on hankalat, kipeät ja mielialat heittelee, mutta aikuinen ihminen ei pura sitä toiseen vaan opettelee ihan itse käsittelemään niitä tunteita.

Jos 26-v käyttää menkkoja tekosyynä tuollaiselle vallankäytölle, on vika kyllä ihan ihmisessä ja hänen persoonassaan, ei niissä menkoissa.

Vierailija
111/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naiset aina ylireagoi tämmösiä menkkoja tai synnytyksiä. Ei ne niin paljon voi sattua kuin esim. potkaiseminen munille. Naiset sanovat usein, että tehdäänpä vielä toinenkin lapsi, mutta kukaan mies ei ole koskaan sanonut, että potkaisemaan minua vielä kerran munille! Niin.

Ehhhehee öhhhöö Erkki nyt vasta vitsin murjaisit! Naisen jakopään tiiviste vuotaa, kjehh rähh! Olavi, kuunteles tätä!

Syntyykö siitä munille potkaisemisesta lapsi? Tuleeko mieleen mitään syytä miksi osa naisista kestää synnytyskivut useampaan kertaan?

Vierailija
112/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli hullu, kun söin E-pillereitä. 

Vierailija
113/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Semmonen naisvihaketju naisilta itseltään sitten.

Kiva, jos jollain on helpot menkat. Ok mutta kaikilla ei ole ja senkin kanssa täytyy vaan elää.

Ps. Gyneltä ei yleensä saa apua eikä lääkkeet auta.

Mulla ei ole helpot menkat. En silti raivoa ja mökötä puolisolle. Sanon kyllä ääneen, jos ketuttaa ja saatan raivosiivota, mutta kyllä mä kommunikoin puolisolle, että mikään tästä ei ole hänen vika.

Vierailija
114/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän outoa jos asiasta ei voi keskustella vaikka silloin otollisempaan aikaan. eli menkkojen loputtua. Toi on varmasti henkisesti tosi raskasta molemmille. Eihän vaihtoehtojen selvittäminen vielä tarkoita että pitäisi alkaa jotain hormoneja syömään tms. Varmaan on monia luomukeinojakin joita vois koittaa.

Vierailija
115/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelmana ei ole ne kuukautiset ollenkaan, vaan jokin ihan muu. Miksi tyttöystävä repii luonnollisesta asiasta noin paljon stressiä (ellei kyseessä sitten ole esim. erityisen kivuliaat kuukautiset)? Jos on halua muuttaa hankalalta tuntuvaa tilannetta, niin varmasti löytyy keinoja. 

Vierailija
116/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pahat PMS oireet, ja minulla ne ei valitettavasti ole helpottaneet iän ja lasten saannin jälkeen, päin vastoin. Itse menkat on muuttuneet helpommiksi ja kivuttomammiksi, mutta tilalle on tullut tää PMS... Yritän olla purkamatta sitä mieheen ja lapsiin, eihän se heidän syy ole, mutta toki se väistämättä vähän näkyy elämässä, kun pinna on tiukalla ja kaikki ärsyttää. Olen kokeillut eri konsteja ja yritän lähteä pois kotoa vaikka shoppailemaan, etten kiukuttele suotta muille (eikä tule ostettua kuitenkaan mitään kun kaikki vaatteet näyttää huonolle ja ärsyttää). Hormonaalinen ehkäisy on sopinut minulle huonosti, ja aiheuttanut kaikenmoista harmia, mutta nyt aion uskaltaa kokeilla hormonikierukkaa. 

Vierailija
117/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei se naisen hormonitoiminta ole myöskään sairaus, jonka vuoksi naisen pitäisi kohdella miestä huonosti.

Vierailija
118/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sanon tämän suoraan: älä ole lapanen! Kukaan nainen ei halua puolisokseen lapasta. Puolusta itseäsi ja oikeuttasi olla kuuntelematta huutoa ja kiukuttelua. En valitettaavsti osaa sanoa, miten pääset tuohon, koska sinun on vain itse tehtävä se. Naiset voivat hyvinkin kiukutella miehelleen, mutta silti yksikään nainne ei halua puolisokseen miestä, joka on kuin kusi sukassa koko ajan.

No voi hyvänen aika, eihän tässä nyt ongelmana ole se, että aloittajan pitäisi olla jotenkin erilainen kelvatakseen psykomuijalleen, vaan se että aloittajan pitäisi tajuta pakata kamppeensa ja lähteä pois taakseen katsomatta.

Olet sinänsä oikeassa, mutta oletin tuossa omassa vastauksessani, ettei tuo kundi ole valmis lähtemään suhteesta, vaan rakastaa tyttöystäväänsä. Tiedät kyllä itsekin, että on helppo sanoa ulkopuolelta, että lähde menemään, mutta kun se lähteminen ei ole niin helppoa kun on tunteet pelissä.

Vierailija
119/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sanon tämän suoraan: älä ole lapanen! Kukaan nainen ei halua puolisokseen lapasta. Puolusta itseäsi ja oikeuttasi olla kuuntelematta huutoa ja kiukuttelua. En valitettaavsti osaa sanoa, miten pääset tuohon, koska sinun on vain itse tehtävä se. Naiset voivat hyvinkin kiukutella miehelleen, mutta silti yksikään nainne ei halua puolisokseen miestä, joka on kuin kusi sukassa koko ajan.

No voi hyvänen aika, eihän tässä nyt ongelmana ole se, että aloittajan pitäisi olla jotenkin erilainen kelvatakseen psykomuijalleen, vaan se että aloittajan pitäisi tajuta pakata kamppeensa ja lähteä pois taakseen katsomatta.

Olet sinänsä oikeassa, mutta oletin tuossa omassa vastauksessani, ettei tuo kundi ole valmis lähtemään suhteesta, vaan rakastaa tyttöystäväänsä. Tiedät kyllä itsekin, että on helppo sanoa ulkopuolelta, ett

Se on just niin yksinkertaista tossa vaiheessa kun lapsia ei ole. Tunteita on joo, mutta ne eivät saa aiheuttaa sitä että jää huonoon suhteeseen vain jotta ulkopuoliset eivät kummastelisi. 

Vierailija
120/157 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No, ei se naisen hormonitoiminta ole myöskään sairaus, jonka vuoksi naisen pitäisi kohdella miestä huonosti.

Voi se olla sairaus, jos on esim pcos tai endomitrioosi