Tyttöystävän kuukautiset pilaa parisuhteen
Moi. Oon 26-vuotias mies ja olen asunut samanikäisen tyttöystäväni kanssa yhdessä kohta 2 vuotta. Mun ongelma on se, että kuukaudesta menee aina 2 viikkoa eli puolet siihen kun tyttöystävä odottaa kuukautisia (1 viikko) ja sitten se viikko kun ne kestää. Aina viikko ennen hän alkaa itkeä pienistä asioista, tulee kauhea siivousinto, suuttuu vaikka ei olisi mitään syytä suuttua. Kun kuukautiset alkaa niin hän suuttuu vielä enemmän ja illat mököttää yksin meidän toisessa TV-huoneessa. Jos menen kysymään jotain niin hän alkaa riidellä mun kanssa sellaisista asioista, joista ollaan puhuttu ehkä puoli vuotta sitten.
nyt meillä on suunnitteilla 4 päivän lomamatka ja laskin, että se tulee juuri siihen aikaan kun ne kuukautiset olisivat alkamassa eli pelkään, että koko loma menee pilalle..
En kohta jaksa enää niin, että vuodesta melkein puolet pitää kävellä kotona hissukseen ja varoa jokaista tekoa, että siitä ei tulisi riitaa. Mitä voin tehdä? Tyttöystävä ei halua lääkäriin. Olen kerran ehdottanut sitä, mutta hän suuttui siitä enemmän kuin mistään muusta. Toista kertaa en uskalla sanoa.
Kun ne kuukautiset loppuu niin hän on tosi ihana ja rauhallinen, mutta sitten kun 2 viikkoa on mennyt niin tiedän, että kohta se taas alkaa. Onko jotain mitä voisin tehdä tai ehdottaa?
Kommentit (157)
Kyllä hänen pitäisi pystyä puhumaan asiasta ja se ettet kotona voi olla rennosti on huolestuttavaa. Otitko asian puheeksi silloin, kun oli tuo pms-raivo päällä vai tasaisempana kautena? Tunnistan hyvin tuon hormonaalisen mielialan heittelyn, itselläni se tosin oireilee itsetuhoisina ajatuksina ja raivosiivoamisena. Mies saa osakseen nalkutusta (ihan aiheesta kylläkin) mutta sen verran hallitsen tunteitani etten mökötä ja kaivele vanhoja.
Vierailija wrote:
Haluaisitko vaihtaa-olla nainen? Kuukautiset jo nuoresta tytöstä yli 50 vuotiaaksi, raskauden pelko, raiskauksen pelko, raskaus,synnytys, kehon rupsahtaminen synnytyksen jäkeen, gynegolokiset kivuliaat tutkimukset, niin, pääset helpolla kun olet mies.
Raskaus, synnytys ja synnytyksen jälkeiset vaivat ovat täysin vapaaehtoisia. Ja gynekologin tutkimuksen ei kuulu sattua, eikä useimmille satukaan.
Vierailija wrote:
Kasvissyöjillä on tutkitusti pienemmät menkkakivut, ehdota että ryhtyy vegaaniksi.
Eihän tässä puhuttu kivuista mitään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei voi mitään. Naisilla elämä on tuollaista. Vaihtamalla ei välttämättä parane yhtään. Tyydy osaasi vaan jos tyttöystävän ylipäätään haluat.
No kyllä aika iso osa naisista selviää kuukautisista ilman että se kaataa koko elämän viikoiksi.
En mä selvinnyt. Vuodin 6 päivää kuin pistetty sika ja olo ja fiilis oli sen mukainen.
Mutta tokihan ap voi yrittää etsiä tuollakin kriteerillä parempaa, ei sitä kukaan kiellä.
Kenelle raivosit? Työkavereille, pomolle, bussikuskille, naapurille, lapsille vai vain miehelle?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei voi mitään. Naisilla elämä on tuollaista. Vaihtamalla ei välttämättä parane yhtään. Tyydy osaasi vaan jos tyttöystävän ylipäätään haluat.
No kyllä aika iso osa naisista selviää kuukautisista ilman että se kaataa koko elämän viikoiksi.
En mä selvinnyt. Vuodin 6 päivää kuin pistetty sika ja olo ja fiilis oli sen mukainen.
Mutta tokihan ap voi yrittää etsiä tuollakin kriteerillä parempaa, ei sitä kukaan kiellä.
Tietenkin aina on naisia joilla kuukautiset ovat erittäin hankalat ja saattavat vaikuttaa elämään todella paljon. Ja se on näille naisille ikävä asia.
Mutta ymmärrät varmaan että jos jokainen nainen olisi melkein poissa pelistä kaksi viikkoa kuukaudessa niin ei naisia juuri voisi käyttää vaikka työelämässä mihinkään.
Miehet kommentoimassa naisten kuukautisista on kyllä hauska juttu. Ei ihmekään että mieslääkärit vähättelevät naisten vaivoja.
Vierailija wrote:
Haluaisitko vaihtaa-olla nainen? Kuukautiset jo nuoresta tytöstä yli 50 vuotiaaksi, raskauden pelko, raiskauksen pelko, raskaus,synnytys, kehon rupsahtaminen synnytyksen jäkeen, gynegolokiset kivuliaat tutkimukset, niin, pääset helpolla kun olet mies.
En haluaisi vaihtaa. Naiset on niin ihania, että on kivampaa pystyä nauttimaan omasta muijasta. Heteroseksuaalina naisena se ei onnistuisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kenelle raivosit? Työkavereille, pomolle, bussikuskille, naapurille, lapsille vai vain miehelle?
Varmaan kaikille. 🤷♀️
Vierailija wrote:
Jospa kasvaisit aikuiseksi.
Eiköhän se tyttöystäväkin voisi kokeilla tätä
Naisilla on tapana käyttää kuukautisia tekosyynä omalle huonolle käytökselle. Palstallakin selitellään omaa ilkeyttä kuukautisilla. Ja PMS oireilla. Olen nainen itsekin.
Tulet saamaan paljon tyttöystävääsi puolustelevia vastauksia. Vastaajina on myös niitä naisia, jotka tekosyitä raivokohtauksilleen keksivät. Väitetään ja uskotaan lujasti,, ettei omalle huonolle käytökselle mitään voi. Että sinun on vain kestettävä. Ei ole. Kukaan ei ansaitse huonoa kohtelua jota puolustellaan ja selitellään kuukutisilla ja PMS. Keksitään tekosyitä. Ei oteta vastuuta omasta käytöksestä. Käyttäydytään kuin keskenkasvuinen teini.
Kuukautiset ei tee kenestäkään ilkeää ihmistä. Maailman naisilla on kuukautiset. Eikä suurin osa maailman naisista sekoa niiden vuoksi.
Nuori mies. On aika asettaa rajat.
Minä lähtisin kävelemään jos olisin sinä, ap. Tyttöystävä tekee elämästäsi suurimmaksi osaksi aikamoista helvettiä, eikä suostu edes keskustelemaan asiasta. Eri asia jos suostuisi menemään sinne lääkärille, kuten olet fiksusti ehdottanutkin.
Tuollainen menkkaoireilu ei todellakaan ole normaalia, tosin ei se oikeuttaisi pask aan käytökseen vaikka olisikin.
Vierailija wrote:
Miehet kommentoimassa naisten kuukautisista on kyllä hauska juttu. Ei ihmekään että mieslääkärit vähättelevät naisten vaivoja.
AP tyttöystävä kuulostaa tytöltä eikä naiselta.
Semmonen naisvihaketju naisilta itseltään sitten.
Kiva, jos jollain on helpot menkat. Ok mutta kaikilla ei ole ja senkin kanssa täytyy vaan elää.
Ps. Gyneltä ei yleensä saa apua eikä lääkkeet auta.
Lääkäri osaisi auttaa. Kypsä, aikuinen nainen kääntyisi gynekologin puoleen tässä asiassa. Joo, olen itsekin nainen ja elänyt kuukautisten kanssa jo vuosikymmeniä. Tosin Mirena tehnyt vuodottamaksi ja kohta jo menopaussikin tulossa, mutta jos mulla tuollaisia oireita olisi tullut kuukautisista niin olisin jutellut naistentauteihin perehtyneen yleislääkärin tai gynekologin kanssa, ehkäisyneuvolalääkärikin oivallinen vaihtoehto. Näihin on olemassa hoitoja, mutta tunnut jo tietävänkin sen, tyttöystävä ehkä ei.
Vierailija wrote:
Kasvissyöjillä on tutkitusti pienemmät menkkakivut, ehdota että ryhtyy vegaaniksi.
Missä näin on tutkittu? Olen etsinyt tietoa tästä, ja vastaan ei ole tullut mitään validia tietoa siitä, että kasvissyönti vaikuttaisi juurikaan kuukautisiin. T. Kasvissyöjäksi siirtynyt, jonka menkat on ollut samanlaiset myös sekasyöjänä
Vierailija wrote:
No aika monella miehellä on kokemusta elämisestä naisen kanssa. Ja eivät kuukautiset ole ihan vain naisen oma asia jos ne vaikuttavat kovasti sen naisen läheisiin.
Vierailija wrote:
Semmonen naisvihaketju naisilta itseltään sitten.
Kiva, jos jollain on helpot menkat. Ok mutta kaikilla ei ole ja senkin kanssa täytyy vaan elää.
Ps. Gyneltä ei yleensä saa apua eikä lääkkeet auta.
Kuukautiset, tai mikään muukaan, ei ole oikeutus kohdella kumppania huonosti. Apn nainen joko hakee apua (hänhän ei ole edes kokeillut!), tai suosittelen aplle poistumaan suhteesta. Hänen EI tarvitse elää kaltoinkohtelelvan kumppanin kanssa.