Soittimen harjoittelu kerrostalossa! Kuinka paljon soittoa päivässä on mielestäsi kohtuullista?
Asun kerrostalossa, jossa on aivan normaali äänieristys, eli naapureiden äänet eivät ole koskaan erityisesti häirinneet minua, mutta kuuluu jotain elämää kuitenkin.
Haluaisin kaivaa viuluni komerosta ja alkaa harjoitella siitä mihin omakotitalossa asuessani jäin. (En soita hyvin, jos sillä on merkitystä.)
Kuinka paljon viulun tai minkä tahansa muun instrumentin soiton harjoitusta on sinun mielestäsi hyväksyttävää päivässä kerrostaloasunnossa, ja millä aikataululla?
En harjoittelisi illalla lainkaan, vaan töiden jälkeen päiväsaikaan ja arviolta puoli tuntia päivässä, myös viikonloppuna.
Kommentit (23)
Soita viulua mutta ota huomioon että naapuri saattaa hankkia käyrätorven. Mieti kuinka kauan jaksat kuunnella naapurin harjoituksia.
Tunti on mun mielestäni ihan siedettävä, mutta ota nyt huomioon, että siellä voi olla se naapuri, joka on ollut yötöissä. Ja hänelle se viulun ääni on ihan liikaa. Eli älä harjoittele ennen klo viittä akustisella.
Osta enempään innostukseen sähköviulu.
Meillä on soittajasuku, isällä veljineen oli aikoinaan orkesteri. Minä soitan kitaraa. Oma tytär soittaa viulua, ja me muutimme sen vuoksi omakotitaloon. Tyttö harjoittelee sähköviululla, kun iskä nukkuu yövuoron jäljiltä.
Kyllä kissanpolkkaa saa pimputtaa pianolla, en osaa muuta soittaa.