Haluaisin tämän tyyppisen sisustuksen. Sopiiko ihan tavalliseen vanhaan taloon?
No miksei sopisi jos itse tykkää mutta kaipa haluaisin lähinnä vinkkejä miten tuollaista miten tuollaisia voisi lähteä toteuttamaan (järkevällä budjetilla)? Ahkeraa kirppiksillä kiertämistä ainakin... ? Esimerkkejä sisustuksista jotka on mielestäni ihania
https://laurelberninteriors.com/wp-content/uploads/2019/10/10-44426-pos…
https://scontent.cdninstagram.com/v/t51.29350-15/154090247_112104968170…
https://privatenewport.com/wp-content/uploads/2022/03/30-Eubanks-web.jpg
https://www.chrislovesjulia.com/wp-content/uploads/2021/06/197736821_11…
Meillä on vanha talo, lautalattiat, normikorkuiset huoneet. Tunnelma siis kohdallaan. Toi yhden kuvan tumma katto on mun mielestä hieno idea jota ajattelin kokeilla.
Kommentit (12)
Toki voit.
Kankaita, kuoseja, maaleja, tapetteja.
Tottakai laitat sellaisen kuin itse haluat! Vähän samantapainen itsellä haaveissa sitten joskus
Ihana tyyli, tuollaisen haluaisin itsekin. Harmi, että asun uudessa kerrostalossa toistaiseksi. Tavoitteena päästä joskus vanhaan taloon asumaan.
En siis osaa auttaa valitettavasti.
Kirppareita kannattaa juu kierrellä, tosin nykypäivänä en ostaisi kangassohvia enää kirppareilta. Liian monesti kuullut nyt että mukana on tullut tuholaisia (usein turkiskuoriaisia)
Kannattaa myös katsella aina kauppojen aleja jos sieltä löytyisi tuollaisia tapetteja alessa.
Mutta ehkä kannattaa aluksi ihan vaan suunnitella että minkä väriset kalusteet. Itse aina sanoisin, että osta kalusteet yksivärisinä ja ei kirkkaina, esim just ruskea nahkasohva koska siihen on helpompi sitten lisätä värejä ja yksityiskohtia tyynyillä tai koriste-esineillä.
Eli kannattaa suunnitella miten lähtee ja sitten sen mukaan mennä.
Vierailija wrote: Kirppareita kannattaa juu kierrellä, tosin nykypäivänä en ostaisi kangassohvia enää kirppareilta. Liian monesti kuullut nyt että mukana on tullut tuholaisia (usein turkiskuoriaisia) Kannattaa myös katsella aina kauppojen aleja jos sieltä löytyisi tuollaisia tapetteja alessa. Mutta ehkä kannattaa aluksi ihan vaan suunnitella että minkä väriset kalusteet. Itse aina sanoisin, että osta kalusteet yksivärisinä ja ei kirkkaina, esim just ruskea nahkasohva koska siihen on helpompi sitten lisätä värejä ja yksityiskohtia tyynyillä tai koriste-esineillä. Eli kannattaa suunnitella miten lähtee ja sitten sen mukaan mennä.
Tuollaisia sisustusesineitä, tauluja, valaisimia, piensisustusta yms ajattelinkin niiltä kirppareilta. Huutokaupoista varmaan löytää myös. Persialaismattoja haluan, niissäkin kyllä on vaarana noi tuholaiset (vanhoissa) :(
Nämä kaksi, joissa oli paljon valkoista, olivat tosi tyylikkäitä ja kauniita sisustuksia. Ja sopivat erinomaisesti vanhaan taloon.
Ensimmäisessä kuvassa oli kyllä pesämäinen tunnelma, mutta ei niinkään tyylikäs vaan vähän levoton. Jos on paljon kuvioitua kangasta ja kuvioitua tapettia, muodostuu sekava ja vähän sotkuisen oloinen kuva mielestäni. Eikä sovi vanhaan talonpoikaiseen tyyliin vaan enemmänkin vanhaan kaupunkilaismiljööseen, kaupunkilaishuvilaan tms.
Sopivat ihan hyvin sekä vanhaan taloon että kerrostaloonkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: Kirppareita kannattaa juu kierrellä, tosin nykypäivänä en ostaisi kangassohvia enää kirppareilta. Liian monesti kuullut nyt että mukana on tullut tuholaisia (usein turkiskuoriaisia) Kannattaa myös katsella aina kauppojen aleja jos sieltä löytyisi tuollaisia tapetteja alessa. Mutta ehkä kannattaa aluksi ihan vaan suunnitella että minkä väriset kalusteet. Itse aina sanoisin, että osta kalusteet yksivärisinä ja ei kirkkaina, esim just ruskea nahkasohva koska siihen on helpompi sitten lisätä värejä ja yksityiskohtia tyynyillä tai koriste-esineillä. Eli kannattaa suunnitella miten lähtee ja sitten sen mukaan mennä.
Tuollaisia sisustusesineitä, tauluja, valaisimia, piensisustusta yms ajattelinkin niiltä kirppareilta. Huutokaupoista varmaan löytää myös. Persialaismattoja haluan, niissäkin kyllä on vaarana noi tuholaiset (vanhoissa) :(
Hanki ne matot kunnon pakkastalvena, jos sellainen sattuu tulemaan. Tuplapakastuksella noista tuholaisista pitäisi päästä eroon. Se välilämmitys kannattaa varmaan tehdä kunnolla mattomuovipussiin pakattuna.
Anna mennä! Tuollaisessa tyylissä olennaista on kerroksellisuus. Kaiken ei tarvitse sopia yhteen vaan pieni ristiriita tekee huoneesta kiinnostavan. Hanki siis asioita mistä pidät ja unohda säännöt. Kuka sanoo, että väriä tuodaan sisustustyynyillä ja muilla tekstiileillä? Yhtä hyvin se sohva voi olla se huoneen väripilkku.
Koita kuitenkin pitää jonkinlainen punainen lanka mielessä, kun etsit tavaroita. Haluatko synkän tunnelmallisen kirjaston vai romanttista kukkakuosia. Niihin sopii molempiin vaikkapa vanha matkalaukku tai täkki mutta hieman eri sävyissä ja tyyleissä.
Tavarat ja tekstiilit voi pakastaa isossa arkkupakastimessa vähintään 18 asteessa 3-4 päivää, niin öttiäiset kuolevat. Kirpputoreilta tulee muuten luteita etc.
On kyllä vaarana myös, että ne ovat olleet homeasunnossa ja niistä leviää homeitiöitä ja toksiineja.
Itse tyyli on ihan kiva.
Mikähän pakottava tarve vanhemmnilla ihmisillä on vuorata koko talon seinät tauluilla..
^