Miten turmaikkunassa ei ollut hyttysverkkoa??
Kommentit (64)
Eikö ne nyt automattisena nykyään ole. Ne verkot?
Nehän on myös lintuja varten. Varmaan Turussa on lintuja.
Tuuletusritilät voi olla mutta ei kaupunkialueen kerostalojen ikkunoissa ole hyttysverkkoja. Järkyttävä tapaturma!
Kenellä on muka kerrostalossa hyttysverkko? Ei mulla ainakaan ole ikinä ollut!
En pysty kunnolla aattelemaan, kun olen lasteni kanssa Martissa kanssa asunut,kun he oli alle kouluikäisiä. Nyt lapset aikuisia. Niin kauhea tapahtuma, miten noi vanhemmat mahtaa pärjätä?
Vierailija wrote:
Kenellä on muka kerrostalossa hyttysverkko? Ei mulla ainakaan ole ikinä ollut!
Meillä on aina ollut, ettei kissat tipu. Luulisi, että lapsiperheissäkin huomioitaisi tippumisen mahdollisuus.
Vierailija wrote:
Nehän on myös lintuja varten. Varmaan Turussa on lintuja.
Ei ainakaan kaupunkialueella kukaan käytä mitään verkkoja lintujen varalta. Jos lintu lentää kerran 20 vuodessa sisälle niin sitten avataan asunnon isot ikkunat ja hätistellään se lentämään ulos.
Ei ole ollut yhdessäkään asunnossa paitsi 70-luvun neukkukuutiossa lähiössä. Ei kaupungin kerrostalossa sieltä ikkunasta mitään tule ainakaan korkealla.
Onneksi ei tietoa mistä puhutaan, kun ei ole viittausta. On vain sana ikkuna.
Aika harvalla on mitään hyttysverkkoja. Mutta ikkunan lukitus raolla olevaan asentoon on varmaan useissa. Niitä voi ostaa itsekin. Meillä ei ole lasta, mutta meillä on lukitus kissoja varten, enkä siltikään jätä ikkunaa auki valvomatta. Olen tämän kanssa tosi hysteerinen.
Turussa on myös puutaloissa tuollaisia tuuletusikkunoita ja me ei koskaan avattu niitä just putoamisen takia! Oli pieniä lapsia, koira ja kissoja.
Mulla ollut kummassakin kerrostalokämpässä. Saa jättää ikkunat huoletta auki, ei oo huusholli täynnä kärpäsiä/amppareita/muita lentäviä ötököitä. Oli vanhoissa ikkunoissa ja ikkunaremontin yhteydessä tulivat automaattisesti asennettuina.
Lapsi siis putosi ikkunasta turun martissa.
Ei meilläkään edellisessä 2001 valmistuneessa ollut kun avautumisrajoittimet, nykyisessä on vahvat verkot.
Vierailija wrote:
Aika harvalla on mitään hyttysverkkoja. Mutta ikkunan lukitus raolla olevaan asentoon on varmaan useissa. Niitä voi ostaa itsekin. Meillä ei ole lasta, mutta meillä on lukitus kissoja varten, enkä siltikään jätä ikkunaa auki valvomatta. Olen tämän kanssa tosi hysteerinen.
Ainakin omissa ikkunoissa se lipare alareunassa ei toimi enää kaikissa ikkunoissa. Ikkunat on vaihdettu 2000-luvulla. Ja vaikka toimiikin, en pidä mahdottomana etteikö kolmevuotias saisi sitä avattua. Kissa tietysti ei, kun peukalot puuttuu.
Eikö tuuletusikkunoissa muka yleensä ole sitä mekanismia joka estää sitä aukeamasta aivan levälleen, vai oliko päätetty tuulettaa nyt kunnolla.
Miten ihmeessä äiti uskalsi jättää ikkunan auki ylipäätään valvomatta vai saiko lapsi sen itse auki ?
Se oli Turun keskustassa oleva kerrostalo. Ei sellaisessa paikassa ole hyttysiä käytännössä ollenkaan.