HS: Kauniaisnuorilta ryöstetään aseella uhaten vaatteet ja kengät päältä isolla joukolla
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009903450.html
Missä ovat nyt ne kokoomuslaiset jotka sanoivat että eihän kukaan mitään sikailulle uskalla tehdä. No näköjään uskaltaa. Tällaiseen yhteiskuntaan on ajauduttu.
Kohta ei noiden perheiden vesat uskalla ulkona liikkua ilman luoti/pistosuojaliiviä.
Kommentit (100)
...ja jos se syy ei olekaan elämänkestoinen rasismi vaan osattomuus, niin edelleen: missä osattomien suomalaisten muodostamat lastenryöstäjäjengit?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
kertokaapa mulle 1 juttu: olen elämäni verran ollut köyhä, ei edes ajokorttia, fillaritkin halvemmasta päästä.
Silti minä ja kaltaiseni, näköalattomat ja syrjäytyneet kantikset, emme kulje jengeinä ryöstämässä lapsia.
Kuitenkin koko ajan hoetaan juuri osattomuutta - siis missä kantiksista koostuvat osattomien lapsenryöstäjäjengit?
Vertaat sitten omaa persaukisuuttasi koko elämän kestäneeseen rasismiin? Ei taas näytä persulla leikkaavan.
" Jep jep, Saatiin taas r-sana esille. Vaikka olisikin r-kohtelua, niin se ei kylläkään oikeuta ryöstämään toisen päällä olevia vaatteita. Apina_meininkiä tuommoinen toiminta. Aikoinaan olin minäkin köyhistä oloista, menin nuorena töihin ja ostin ITSE omat makeet vaatteeni. Tehkää vaikka näin, ei tarvitse ryöstellä. "
Vierailija wrote:
Nuoret voivat pahoin. Useimmat oirehtivista nuorista ja lapsista ovat kokeneet vakavaa syrjintää ja r a s i s m i a koko elämänsä ajan. Heitä pitää auttaa ja kuntouttaa. Tutkimukset tietävät kertoa, että kovista rangaistuksista ei ole hyötyä.
Paras apu ja kuntoutus on lähettää heidät omiensa joukkoon. Pehmeät keinot on nyt käytetty ja ongelmat vain paisuvat.
Poliisi jo virallisesti myöntänyt, ja ministeritasoltakin viestiä että ei hyssytellä.
Mutta vauvapalstalle ei ole mennyt jakeluun vieläkään!
Mistä moinen hitaus?
Vierailija wrote:
Poliisi jo virallisesti myöntänyt, ja ministeritasoltakin viestiä että ei hyssytellä.
Mutta vauvapalstalle ei ole mennyt jakeluun vieläkään!
Mistä moinen hitaus?
Kokoomuksella ei ole paluumuutto ohjelmaa
Miten tuo lainaus toimii, että vastaus tulee lainatun alle? Eikä jatkoksi lainaukseen.
Vierailija wrote:
Yhteiskunnallinen keskustelu on kuitenkin nyt sen verran edennyt, että uskalletaan kertoa, että kyse lähinnä maahanmuuttajanuorista ja vielä tarkemmin: ei kaikista vaan etenkin afrikkalaistaustaisista. Siis heihin nyt erityishuomio. Miten rikollisuus kitketään
Mitä nyt vauvis ainakin vielä haraa vastaan ja osaltaan estää asian hoitamisen pääsemisen eteenpäin. Lujassa on feikki sädekehä!
Vierailija wrote:
Kauniainen tai Gaza,samalla tavalla käyttäytyvät.
Ihan huvin vuoksiko kostavat sortajalle ja ampuvat raketteja päin tahoa joka tekee väkisin alueellesi siirtokuntia, laittomia kotietsintöjä ja terrorisoi siviiliväestöä?
Katsotaan kuinka kauan itse jaksat kyseisissä oloissa elää vailla työtä, toimeentuloa tai mahdollisuutta parantaa osaa elämässäsi.
Kummasti alkaa kiväärin varsi ja asejoukko houkuttelemaan viimeisenä vaihtoehtona.
Vierailija wrote:
"Kauniainen tai Gaza,samalla tavalla käyttäytyvät."
Näin tekevät
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan huvin vuoksiko kostavat sortajalle ja ampuvat raketteja päin tahoa joka tekee väkisin alueellesi siirtokuntia, laittomia kotietsintöjä ja terrorisoi siviiliväestöä?
Katsotaan kuinka kauan itse jaksat kyseisissä oloissa elää vailla työtä, toimeentuloa tai mahdollisuutta parantaa osaa elämässäsi.
Kummasti alkaa kiväärin varsi ja asejoukko houkuttelemaan viimeisenä vaihtoehtona.
Tapelkoot siellä Gazassa, vi ttu ko ne täällä tekee ihmisiä ryöstämässä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Ihan huvin vuoksiko kostavat sortajalle ja ampuvat raketteja päin tahoa joka tekee väkisin alueellesi siirtokuntia, laittomia kotietsintöjä ja terrorisoi siviiliväestöä?
Kummasti alkaa kiväärin varsi ja asejoukko houkuttelemaan viimeisenä vaihtoehtona."
Mitä ne täällä riehuu?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niin, koska teette Suomesta samanlaisen antamalla heille vapaat kädet riehua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nuoret voivat pahoin. Useimmat oirehtivista nuorista ja lapsista ovat kokeneet vakavaa syrjintää ja r a s i s m i a koko elämänsä ajan. Heitä pitää auttaa ja kuntouttaa. Tutkimukset tietävät kertoa, että kovista rangaistuksista ei ole hyötyä.
Höpö höpö. Ei pidä ymmärtää. Näiden kieroonkasvaneiden tehtävä on opetella ymmärtämään yhteiskunnan ja tämän maan säännöt. He luovat ihan itse rasisminsa. Kenenkään ei tarvitse pitää sekopäistä öykkäreistä ja niin kauan kun valtaosa niistä on aavikontuliaisia, ei liene ihme, että sen seurauksena koko sakkiin suhtaudutaan vihamielisesti. Eihän ihmiset sokeita ole. Tulivat tänne ja kiitoksena pilaavat tämänkin maan. Kaikki suhtautuvat ihan yhtälailla varauksella narkkeihin. Ihan vain, koska korostuneen suuri osa heistä on rikollisia ja arvaamattomia. No näistä tietyistä ma mui sta ihan samaan tapaan suhteettoman suur
Jos kukaan ei heitä palkkaa ihonvärin takia ja kadullakin kutsutaan n-sanalla vaikkei katsoisi päinkään, niin rauhallisempikin tyyppi radikalisoituu.
Turha sitten valittaa että raiskaavat tyttäresi tai ryöstävät vaatteet poikasi päältä kun olet itse ollut luomassa kyseistä skenaariota omalla kohtelullasi.
Huippuosaajat taas osaamassa? Tarvitsemme lisää näitä astronauttilentäjäkirurgeja.
Miten paita voi maksaa satoja euroja? En ymmärrä, ei ymmärrä....
Vierailija wrote:
Huippuosaajat taas osaamassa? Tarvitsemme lisää näitä astronauttilentäjäkirurgeja.
Tämä on sitä oikeiston ja kokoomuksen unelmaa. Otetaan vaan työntekijöitä ulkomailta. Niih....
Kyllä Suomessa pitää olla oikeus kulkea juuri
sellaisissa vaatteissa kun haluaa! Kenenkään päältä ei saa viefä vaatteita.
Sitten on vielä nämä syyllistäjät.
Miten nuoriso-ikäisenä tänne kotimaastaan tullut on voinut kokea koko ikänsä rasismia?
Jos kerran sen takia ryöstelevät lapsia.
Miten kotimaassaan, omassa kulttuurissaan pääsee/joutuu kokemaan rasismia ja miksi?