Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Kauniaisnuorilta ryöstetään aseella uhaten vaatteet ja kengät päältä isolla joukolla

Vierailija
10.10.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009903450.html

Missä ovat nyt ne kokoomuslaiset jotka sanoivat että eihän kukaan mitään sikailulle uskalla tehdä. No näköjään uskaltaa. Tällaiseen yhteiskuntaan on ajauduttu.

Kohta ei noiden perheiden vesat uskalla ulkona liikkua ilman luoti/pistosuojaliiviä.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aikooko se hallitus tehdä tälle kehitykselle jotain vai jääkö se pelkäksi persujen suun pieksemiseksi jälleen kerran? Vitutti taas ostaa nuorelle kenkiä kun nykyään pitää miettiä miten saa laadukkaat ja kestävät kengät joita voi käyttää pitkään, mutta niin että nuori ei joudu pahoinpidellyksi ja ryöstetyksi. Sama stressi joka rätin kassa mitä on ostettu viimeisen vuoden aikana.

Vierailija
22/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun verotusta säädetään, niin kansa säätää takas ja verottaa rikkaiden vaatteista tyhmyysveroa.

Ihan oikein.

Oppii pukeutumaan nöyremmin ja vaatimattomammin. Jos pitää kulkea kalliisti katumuodissa, niin sitä haarniskaa pitää osata puolustaa, muuten ei ole sen arvoinen jätkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

AV-palstalla siis myönnetään, että nämä ma imujen giläiset ovat ter ro risteja. koska pyrkivät pelolla vaikuttamaan niin, että kantavå estön pitäisi sopeutua elämään pelossa ja nöyristellä valiten jopa vaatteensa sellaisiksi, ettei joudu väkivallan kohteeksi. 

On kyllä paksua!

Valitsetko sinä mitä puet päällesi sen perusteella, mitä läheisen vuokratalon kri minaalit sallivat sinun käyttää ja omistaa? Ei tämä nyt mikään viidakko ole saa ta na!

Kyllähän tämä viidakoksi muuttuu kun täällä ei kohta työlläkään tule toimeen, ja sitten kusipäät jotka ovat saaneet perintöjä ja eläneet "hyvinä aikoina" käskevät vain muita menemään töihin. Eivät kuitenkaan itse palkkaa yhtikäs ketään. Koko kehotus silkkaa vittuilua.

Lopulta purkautuu väkivaltana ja ryöstöinä, eikä Kokoomus edelleenkään ymmär

Eivät nämä nälkäänsä rötöstele. 

-Jengien toiminnassa keskiössä on usein rap-kulttuuri, jossa ihannoidaan väkivaltaa ja rikollista elämää. Vaikutteita haetaan kansainvälisiltä esikuvilta maailmalta. 

Poliisi 

Siksi toisekseen, katujengit levisivät edellisen hallituksen aikana. Miksi ihmeessä, kun tarjolla oli kultaa ja mirhamia  punavihervasemmiston tarjoamana? 

Vierailija
24/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä syy on selkeästi merkkivaatteet. Netissä oli yhtenä päivänä lista mitä merkkejä mieluiten varastetaan. Raiskaaminen ei liity mitenään vaatetukseen koska se on vallan käyttöä. Mutta ryöstäminen liittyy nimenomaan siihen että henkilöllä on joku merkki päällä josta saa myytynä rahaa. Nimenomaan se vaatevalintasi pitää sinut turvassa.

Vierailija
25/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikkei uhria saa syyllistää, pakko kysyä miten typeriä nämä vanhemmat ovat jotka nykyisessä yhteiskunnallisessa ilmapiirissä hankkivat lapsilleen jotain 500e t-paitoja tai tonnin lenkkareita.

Hankkikaa niille vaikka poni tai pelikonsoleita, tai vaikka pihalle joku vesiliukumäki. Mutta tuollaisia päälle pantavia ökyilysymboleja... Niillä vaan kerjää verta nenästään kun nämä samat vanhemmat kurjistavat työläisten oloja vuosi vuodelta ja väittävät että "palkankorotuksiin ei vaan ole tässä taloustilanteessa varaa", sekä lobbaavat läpi lakeja joilla tukiverkostotkin heikkenevät entisestään.

HEi, tää on grankulla mistä puhutaan. Todennäköisesti sillä kersalla on jo xbox, ps5, ipädit, pro max, 13900ks + 4090 pelikone, trampoliini takapihalla, jne ja asuu 350m2 kivitalossa.

Vierailija
26/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pitäny harkita kaks kertaa länsimetroa. Olis.

Vierailija
27/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki tutkimukset osoittavat, että eriarvoisuuden kasvu ei tuo yhteiskunnissa mitään hyvää kenellekään. Rikkaille se tuo mm. turvattomuutta.

Mutta mitä tekee Kokoomus? Paskat välittää tieteellisistä faktoista.

Kaveri on rikas ja asuu rikkaalla alueella. Ei hän näe mitään erilaista elämässään, kun ei ole lähiöitä lähellä eikä käy samoissa kaupoissa ns normiduunarin tai työttömän kanssa. Ihan niinku hänen naapurinsa. Heillä on kaikki hyvin siellä alueella ja jopa niin hyvin, että jos joku epäilyttävä auto tai henkilö liikkuu siellä, niin siellä on poliisit 5minuutissa ajelemassa. Hyvin noita suojellaan, kun kaikkki ns epätavallinen kitketään samantien veks. Ei ne hirveän turvattoman tunteessa elä. Kun ei näe asioita eikä tarvitse miettiä muiden ongelmia, niin ei ole ongelmia heillä. Kaveri on suoraan sanonut ettei kiinnosta paskan vertaa mitä muualla tapahtuu.

Vierailija
28/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaapa mulle 1 juttu: olen elämäni verran ollut köyhä, ei edes ajokorttia, fillaritkin halvemmasta päästä. 

Silti minä ja kaltaiseni, näköalattomat ja syrjäytyneet kantikset, emme kulje jengeinä ryöstämässä lapsia. 

Kuitenkin koko ajan hoetaan juuri osattomuutta - siis missä kantiksista koostuvat osattomien lapsenryöstäjäjengit?

Vierailija
29/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret voivat pahoin. Useimmat oirehtivista nuorista ja lapsista ovat kokeneet vakavaa syrjintää ja r a s i s m i a koko elämänsä ajan. Heitä pitää auttaa ja kuntouttaa. Tutkimukset tietävät kertoa, että kovista rangaistuksista ei ole hyötyä. 

Vierailija
30/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No tässä syy on selkeästi merkkivaatteet. Netissä oli yhtenä päivänä lista mitä merkkejä mieluiten varastetaan. Raiskaaminen ei liity mitenään vaatetukseen koska se on vallan käyttöä. Mutta ryöstäminen liittyy nimenomaan siihen että henkilöllä on joku merkki päällä josta saa myytynä rahaa. Nimenomaan se vaatevalintasi pitää sinut turvassa.

Paitsi että...jos sulla ei ole kiinnostavia vaatteita, ehkä löytyy muutama rööki tai seteli taskusta. Tyttöjä voidaan kähmiä ihan vaan koska huvitti tehdä niin. Pojat voidaan hakata teholle, koska katsoivat päin. 

Sivulliset aikuiset ovat olleet vaarassa hekin viime aikoina. 

Vierailija
31/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyvät palautukset?

Vierailija
32/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

kertokaapa mulle 1 juttu: olen elämäni verran ollut köyhä, ei edes ajokorttia, fillaritkin halvemmasta päästä. 

Silti minä ja kaltaiseni, näköalattomat ja syrjäytyneet kantikset, emme kulje jengeinä ryöstämässä lapsia. 

Kuitenkin koko ajan hoetaan juuri osattomuutta - siis missä kantiksista koostuvat osattomien lapsenryöstäjäjengit?

Vertaat sitten omaa persaukisuuttasi koko elämän kestäneeseen rasismiin? Ei taas näytä persulla leikkaavan.

Vierailija
33/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nuoret on enemmän materiaalisia ja arvostaa erilaisia tuotteita ja brändejä kuin vanhemmat ihmiset.

Meistä vähän vanhemmista on ihan keharia ajatella ostaa paita jonka hinta on yli sata euroa, kun eurolla tai parilla saa kirpparilta. Sama pätee autoihin. Ei kukaan normaali tuhlaa tonnia enempää ajoneuvoon. Kapitalistinen Amerikkalainen kultuuri on kasvattanut nuoremmista erilaisia.

Villin lännen säännöissä on että voimakkaampi ottaa itselleen sen mikä hänelle kuuluu.

1800-luvun amerikkalainen villinlännen kultuuri elää todella voimakkaasti rap-musiikissa asenteissa ja teoissa.

Monet imitoivat kävelytyylejäkin, jotka on suoraan lainattu John Waynelta. Kävellään keikkuen jalat levällään ja nytkähdellään kuin olisi nivelvaiva tai sotavaiva.

Kyseessä on hyvin miehekäs kultuuri lännestä. Hyvin Macho meininkiä.

Puketuminen on myös sitä. Ennen saattoi olla taskunauris joka oli kultaa tai hopeaa, nyt on erilaiset korut joita kutsutaan rap-kultuurissa blim blingsseiksi.

Kun toisen voittaa kaksintaistelussa, niin häviäjä ei tee mitään omaisuudellaan ja voittaja vie potin.

Vierailija
34/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lähikauppa Espoon ja Kauniaisten rajalla kuulostaa ihan Ymmerstan Alepalta. Siinä on pieni epäakateeminen keskittymä ja jos tämä alue kyseessä, niin eiköhän sankarit ole alueen vuokrataloista.

Nihtisillan S-marketin lähellä olen törmännyt kaksi kertaa tälläiseen porukkaan, lähellä on poliisiasema mutta myös paljon metsää ja lenkki/oikopolkuja joissa ei ilta aikaan paljon jengiä kulje. Vieressä myös Keran juna asema ja teollisuusaluetta jonne voi kadota tavaroiden kanssa hetkessä.

Vierailija
35/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vertaat sitten omaa persaukisuuttasi koko elämän kestäneeseen rasismiin? Ei taas näytä persulla leikkaavan.Persujen leikkaamisesta en tiedä, mutta miksi heitä on kohdeltu rasistisesti myös kotimaassaan ennen tänne tuloa?

Vierailija
36/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tokmannilta forcen huppari 35€ niin ei kukaan lakritsa ryöstä sitä teinin päältä 👍

Tolla ei kyllä lapsi saa mitään kavereita kauniaisten kouluissa.

Kannattaa varmaan sen takia ostaakin lapselle kaikki. Painin voi aloittaa jo 5v. Ei paljon jupit ja lakut hypi silmille.

Vierailija
37/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä lässytä. Lapset/nuoret pistetään ryöstön yhteydessä nuolemaan kenkiä ja tekemään muutakin nöyryyttävää puukolla uhaten. Vallan käyttöä yhtä lailla. Netti on täynnä videoita, mistä totuus selviää. 

Vierailija
38/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vertaat sitten omaa persaukisuuttasi koko elämän kestäneeseen rasismiin? Ei taas näytä persulla leikkaavan.

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Ohis

Vierailija
39/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun niitä lakeja ollaan uudistamassa, niin olisi toivottavaa miettiä mitä aseita saisivat tavalliset kantasuomalaiset pitää mukanaan turvallisuutensa takaamiseksi. Eihän muuten kohta uskalla edes aikuiset lapsista tai nuorista puhumattakaan mennä minnekään. Edes päiväsaikaan. Nyt jo ollaan menty liian pitkälle hyssyttelyn kanssa. 

Vierailija
40/100 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on.