Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"

Vierailija
10.10.2023 |

"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911463.html

Kommentit (1741)

Vierailija
1521/1741 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sanna on oikeassa. Laiskuri työttömät laitettava kuriin voima keinoin niin että loisiminen loppuu tästä maasta.

Grahn-Laasonen saisi itse näyttää mallia, miten mennään töihin ja lopetetaan loisiminen. Sanni Grahn-Laasonen on Petteri Orpon ja Antti Häkkäsen ja monen muun kokoomuslaisen tavoin työtä vieroksuva sosiaalielätti. Veronmaksajien piikkiin loisiva iilimato. Kaikkein pahinta osastoa sellaiset.

Vierailija
1522/1741 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009956703.html

Purraa ei kiinnosta vaikka hän hokee että kaikki on hallitusohjelmassa eikä hänelle ole kerrottu kaikesta mikä ei oikeasti olekaan siinä vaan ajetaan läpi siitä huolimatta.

Mikäs siinä kun äänestäjille käy kaikki ja hän nauttii kun pääsee vaan larppaamaan "fiskaalikonservatiivia".

Silti ontuu kaikki perustelut kun aina vetoaa vaan että lukekaa hallitusohjelma, siellä ne lukee. Ei lue.

Onko purrasta tullut ylpeä. 

Eipä ne kirjoittelut "50-kiloisena blondisöpöliininä" maahanmuuttokriittiseen halla-ahon blogiin joilla poliittinen ura urkeni kieli siitä että vaatimaton olisi ollut aiemminkaan.

Ei tämä vähän myöhempi kirjoituskaan, jossa jo liperrellään kokomuuksen suuntaan, vaatimattomuudesta kieli:

"Yritin tuossa ennen joulua mennä juttelemaan paikallisella torilla Perussuomalaisten kojulle. Mutta siellä oli vain sellaisia vanhoja ylipainoisia duunaripunaniskoja, joiden laukeamiseen riittäisi ”Halonen on lesbo”-mantran hokeminen. Ei ne asiat muissakaan kojuissa paljon sen paremmin olleet, mutta ainakin kokkareiden tiskillä sai parempaa kahvia. "

Mitä tulee itse lakimuutokseen jossa ensiasunnon ostajille ei suoda enää samoja etuja kuin nykyiset asunnonomistajat ja asuntosijoittajat on saaneet, niin tässä syy miksi Purralle tämäkin on täysin ok:

"Valtiovarainministeriön arvion mukaan varainsiirtoveron kevennyksen hyöty painottuu ylimpään tulokymmenekseen."

Onhan se sitten kiva hokea että jokainen on oman onnensa seppä kun aina vaan tehdään paremmat mahdollisuudet varallisuuden kasautumiseen niille ilman lisätyötä, joilla sitä on jo ennestään. Ensiasunnon omistajien selkänahasta. Niin kuin ei yleinen asumistuki ja opintolainapainotteisuus jos koettelisi muutenkin juuri heitä.

No, itsehän nuoret taitaa PS:ääkin äänestää niin oma vikansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1741 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Purraa ei kiinnosta vaikka hän hokee että kaikki on hallitusohjelmassa eikä hänelle ole kerrottu kaikesta mikä ei oikeasti olekaan siinä vaan ajetaan läpi siitä huolimatta.

Mikäs siinä kun äänestäjille käy kaikki ja hän nauttii kun pääsee vaan larppaamaan "fiskaalikonservatiivia".

Silti ontuu kaikki perustelut kun aina vetoaa vaan että lukekaa hallitusohjelma, siellä ne lukee. Ei lue.

Eipä ne kirjoittelut "50-kiloisena blondisöpöliininä" maahanmuuttokriittiseen halla-ahon blogiin joilla poliittinen ura urkeni kieli siitä että vaatimaton olisi ollut aiemminkaan.

Ei tämä vähän myöhempi kirjoituskaan, jossa jo liperrellään kokomuuksen suuntaan, vaatimatt

Yllättävän moni - liian moni - suomalainen äänestää omaa etuaan vastaan. Sen huomasi moni persuja äänestänyt, kun selvisi, millaista hallitusohjelmaa persut rupesi ajamaan. 

No, persua äänestäneet sentään heräsivät. Mutta Kokoomusta äänestää usea niin hölmö, ettei edes tajua, kuinka sahaa oksaa altaan äänestämällä vastuutonta Kokoomusta.

Vierailija
1524/1741 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koulunkäyntiavustajilla on vain 30 h viikko töitä ja asumistuet ja sovitellut päivärahat leikataan. Mutta Suomen koulut pärjää varmaan ilman avustajia. 

Ennen ei ollut mitäån avustajia olemassakaan paitsi täyssokeille. Täysin kehitysvammaisille oli eri koulut. Niin vain ennen vanhaan pärjättiin täysin ilman avustajia ja asperger/ADHD-diagnooseja.

Jaa pärjättiin vai? :D Miten se on sulta pois jos nykyään saa apua vaikeuksiin? Ja aivot ovat erilaiset jos on nepsyä. 

Vierailija
1525/1741 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koulunkäyntiavustajilla on vain 30 h viikko töitä ja asumistuet ja sovitellut päivärahat leikataan. Mutta Suomen koulut pärjää varmaan ilman avustajia. 

Ennen ei ollut mitäån avustajia olemassakaan paitsi täyssokeille. Täysin kehitysvammaisille oli eri koulut. Niin vain ennen vanhaan pärjättiin täysin ilman avustajia ja asperger/ADHD-diagnooseja.

Kaikki tuntemani vanhemman ikäluokan nepsyt, joilla yksinäisyyttä, vaikeuksia ymmärtää muita ihmisiä, joilla ei ollut apua eikä diagnooseja (juuri ne vanhan ajan) ovat suurimmalta osin alkoholisteja, pahasti traumatisoituneita erakkoja tai ennenaikaisessa haudassa. 

Vierailija
1526/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa.

Tulee karenssi jos ei suostu. 

Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. 

Töissä yleensä käydään sitä varten, että saa palkkaa ja voi mennä parturiin tai elokuviin tai uimahalliin uimaan. 

Suomessa kuolee noin 60000 ihmistä vuodessa. 

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Asuntojen arvo tulee romahtamaan. Ei 700 kuukausi tuloilla saa lainaa.

Ja jos on pienipalkkainen puoliso niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja maksat tuosta 700 eurosta osan vuokraa ja loput ruokaa. 

Vierailija
1527/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hullua, että tutkinnon suorittaneet nuoremmat sukupolvet tekevät töitä 700 eurolla kuukaudessa, kun minimieläke on 922 netto kuukaudessa ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. 

No, itse en eläkeläisten hoitoon tule osallistumaan ja heille on kaikki palvelut maksullisia. 

Vierailija
1528/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava on yrittänyt myydä perintöasuntoa, paritalon puolikasta jo 3 vuotta. 

Vuokralaisiakaan ei saa. 

Kandee miettiä ottaako perinnön vastaan, kun siitä voi jäädä käteen joka kuukausi maksettavat lämmityskulut. Toivokaamme korkeita sähkön hintoja talveksi. 

Tänä talvena ei saa sähköstä verovähennystä eikä sähkötukea. 

Vierailija
1529/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeellista työttömyysturvaa ja myymättömiä perikunnan asuntoja. 

Siinä Suomen tulevaisuus. 

Vierailija
1530/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on työmarkkinatuella töitä tekevien e-passi.

Vai meinataanko meillä lopettaa elokuvat ja teatterit. 

60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja tilalla on rahattomat nuoret. 

Kun keittiökaappeja myyvä soittaa niin suunnitellaan pitkä puhelu remonttia ja sitten lopuksi : ai niin, tämä on vuokra-asunto, ei voikaan tehdä 😂

Vierailija
1531/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa saa palkkaa ja e-passin elokuviin, hierontaan.

Ja toiset joutuu tekemään AMK tutkinnolla työmarkkinatukitöitä, ei palkkaa. 

Mä olen viimeksi ollut katsomassa Rölli elokuvan, onko siitä jo 10 vuotta, kun se meni, taitaa olla. 

Vierailija
1532/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Osa saa palkkaa ja e-passin elokuviin, hierontaan.

Ja toiset joutuu tekemään AMK tutkinnolla työmarkkinatukitöitä, ei palkkaa. 

Mä olen viimeksi ollut katsomassa Rölli elokuvan, onko siitä jo 10 vuotta, kun se meni, taitaa olla. 

Osa käy elokuvissa, uimahallissa, matkustaa jne. 

Työttömänä olet aina kotona. Jos saat hetkeksi työtä niin rahat pitää säästää työttömyysaikaan. 

Mä olen 20 vuoden aikana käynyt kerran elokuvissa, 5 kertaa uimahallissa, 2 kertaa baarissa. 

Olen kohta 50 ja ollut kerran elämässä lentokoneessa ja 2 kertaa jääkiekko-ottelussa.

Aina pitää rahattomana olla kotona, ei harrastuksia, ei vapaa-ajan menoja.

Ei ole vuokra-asunnossa edes saunaa ja saunavuoro liian kallis.

Ei rahaa parturiin. 

Ainut missä käydään on ruokakauppa ja katsomassa omaa vanhempaa. 

Siinä se. 

Vierailija
1533/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työttömät saa esim. jalkapallo otteluun vapaa lippuja.

Mä olen ollut elämässä 2 kertaa jalkapallo-ottelussa.

Olisi hyvä, että työttömät voisi lähteä kotoa johonkin. 

Ja jos olet työmarkkinatuella työkokeilussa niin voisi edes joskus päästä johonkin kotoa.

Vierailija
1534/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä, että työttömällä voisi olla joku lemmikki, jos on aina kotona. 

Mutta kun kaikki on liian kallista.

Kyllä ihmisellä pitäisi voida olla edes yksi harrastus tai sitten lemmikki.

Nyt on vain vauvapalsta ja hallitus leikkaukset. 

Itse en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin. 

Vierailija
1535/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun mielestä olisi hyvä, että työttömällä voisi olla joku lemmikki, jos on aina kotona. 

Mutta kun kaikki on liian kallista.

Kyllä ihmisellä pitäisi voida olla edes yksi harrastus tai sitten lemmikki.

Nyt on vain vauvapalsta ja hallitus leikkaukset. 

Itse en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin. 

Jos ikää on 50 niin täytyisi päästä kokemaan edes junalla toisessa kaupungissa käynti.

Vierailija
1536/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kesällä vr :n junaa. Ja olisi niin tehnyt mieli mennä kyytiin. Olen ollut junassa 30 vuotta sitten.

Mutta kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa. Meillä on Suomessa nämä palkattomat työmarkkinatuella tehtävät työkokeilut. 

Vierailija
1537/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä arvostellaan joten en käy ulkona ollenkaan paitsi viemässä roskat ja puolison kanssa ruokakaupassa.

En uskalla mennä ulos edes kävelylle, koska yhden kerran naapuri rupesi haukkumaan minua työttömyydestä noin 8 vuotta sitten. En käy kävelyllä edes töissä ollessa, koska se ei ole vakituinen työpaikka ja olen siis periaatteessa aina työtön. 

Se, että työttömät ei uskalla mennä edes ulos kävelylle nykyään tulee vielä kalliiksi Suomelle, koska tulee sairauksia, kun ei liiku.

Tämä työttömien palsta haukkuminen on levinnyt palstojen ulkopuolelle eikä moni työtön uskalla mennä asunnosta ulos. 

Vierailija
1538/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset saa halvalla uimahallikortteja, kun moni työtön ei haukkumisen pelossa uskalla mennä edes asunnosta ulos kävelylle eikä liiku ollenkaan. 

Sitten kohta ei enää kykene töihin paitsi korkeintaan toimisto töihin. 

Tämä on se mitä poliitikot ja media ovat saaneet aikaan. Työttömät ei uskalla mennä asunnosta ulos ja liikuntaa ei harrasteta ollenkaan. 

Vierailija
1539/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tämä vähän myöhempi kirjoituskaan, jossa j

Onneksi vassareita ja varsinkin vihreitä äänestävät heräsivät vielä enemmän 

Hyvinvointivaltio ei vaan kestä tällaista joukkoa terveitä nuoria ihmisiä, jotka ei viitsi elättää itseään 

Vierailija
1540/1741 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei

Hyvinvointivaltio ei kestä, että julkisella vuokralääkäri saa 10000 kuukaudessa ja tekee viikon töitä

Suomessa on lääkäreitä enemmän kuin 1990 - luvulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi