Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Noinhan se on. Samaan aikaan kuitenkin kaikkein varakkaimmille on tulossa joidenkin satojen eurojen lisä/kk. Olisiko edes tuon voinut jättää pois? Osoittaa kyllä hallitukselta kyvyttömyyttä edes alkeelliseen sosiaaliseen älliin. Eipä niitä taida juurikaan kiinnostaa kuin oma ja oman piirin edut.
Varakkailta on kerätty jo kohta 10 vuotta määräaikaista raippaveroa. Mielestäni määräaikaisuuksia ei saa ketjuttaa.
- Pienituloinen eläkeläinen
No jos raippa saa työttämät ja köyhät tekemään hyvää tulosta niin miksei sama logiikka toimisi varakkaiden kohdalla? Mitä enemmän raippaa rikkaille sitä paremmin tukevat tienaamaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Grahn-Laasosen viesti on ihan selkeä ja oikea. Kaikkien terveiden aikuisten tulisi tietenkin elättää itsensä, eikä elää ahkerien kustannuksella. Jos on matalapalkkainen esim 2000 euroa/kk niin kyllä sillä hyvin elää. Suuri osa eläkeläisistä elää 1000 euronkin tuloilla. Miksi ihmeessä jotkut ajattelevat, että muiden ihmisten tulisi kustantaa heidän lorvailunsa?
Miksi minä en saa elää itse hankkimallani ansiosidonnaisella, josta maksan veroja 25%
Et ole ansainnut ansiosidonnaistasi. Liitot maksattavat sen valtiolla.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille.
Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Vierailija wrote:
Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät.
Liittoihin iskisi kipeästi se, kun ansiosidonnainen annettaisiin kaikille. Puhumattakaan siitä, millaista pyllykipua aiheuttaisi yleissitovuuden poisto. Ehkä seuraavien vaalien jälkeen... kansa tukee Kokoomusta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Liittoihin iskisi kipeästi se, kun ansiosidonnainen annettaisiin kaikille. Puhumattakaan siitä, millaista pyllykipua aiheuttaisi yleissitovuuden poisto. Ehkä seuraavien vaalien jälkeen... kansa tukee Kokoomusta.
Irtisanomissuojaa heikennetään, haluan nähdä miten asuntovelkaiset pärjää 595 työmarkkinatuella.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista.
Jatkossa leikattua ansiosidonnaista saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 580 netto kuukaudessa. Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija wrote:
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista.
Jatkossa leikattua ansiosidonnaista saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 580 netto kuukaudessa. Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Kätevää viedä omistusasunto työssä 30 vuotta raataneilta.
Niin, olen samaa mieltä. Itse olen kouluttamattoman köyhän yh äidin lapsi maalta, yläaste meni siellä 7-8 välillä keskiarvolla, en ole käynyt lukiota, lähdin kotoa suurinpiirtein omat vaatteet, muutama lakana ja pyyhe sekä muutamia ruokailuastioita ja välineitä mukana. Sillä tiellä olen ja pääkaupunkiseudulla olen itseni koko elämän elättänyt. Ei ole kukaan kämppää ollut puoliksi maksamassa eikä kotoa ole koskaan rahaa tullut kuin ehkä joskus äiti bensarahat antanut kun olen heitä maalla käynyt auttamassa.
Viimeiset 6 v olen hankkinut jo noin 4500-4800 € kk ja sitäkinn edeltävät 6v palkka oli siellä 4000-4300 € kk tienoolla. Ajelen aina max 3v vanhalla käyttöetuautolla ilman että tarvitsee maksaa muutakuin vero ja omien ajojen bensat. Asun merinäköalalla varustetussa uudehkossa kaksiossa, käyn n kerran v jossain etelän auringossa ja vähän on säästöönki jäänyt.
Joten kyllä köyhyydestä noustaan työnteolla, mutta pitää olla nokkelaa älyä, kiinnostusta, sitoutuneisuutta, luotettavuutta, halua, joustavuutta, pyrkiä eteenpäin ja kouluttautua työn ohessa aikuisiällä jos ei nuorena koulu maistunut. Ei auta jäädä vällyjen väliin ku vähän päätä särkee tai muuten vaan laiskottaa. Buranaa naamaan ja baanalle.
Työelämä kyllä palkitsee ne joissa on potentiaalia ja halua, mutta kaikki pitää ansaita itse jos ei ole suhteita.
Vierailija wrote:
Heippa vaan köyhät ja nälkäiset! Te ette nyt vaan hahmota ISOA kuvaa!!
Joka on kokoomuslaisen eliitin ja klikin vaurastuttaminen Suomen kansan ENEMISTÖN selkänahoista nykäistyillä työpanoksilla johon kohdistuu vakavaa halua alipalkkaukseen. Johon agendaan kokoomuksen omakuvaa kiillottamaan sopii hienosti valtion velan supistaminen-must have-tahtotila kun todellisuudessa kokoomusrälssi ajaa nyt Suomeen Meksikon mallia jossa köyhää multitalenttia työvoimaa plantaasien omistajat hakee joka aamu tiluksilleen torin reunoilta kuorma-autoilla töihin. Töihin joista saa hyvä tyyppi taskun pohjalta muutamia pesetoja eikä mitään varmaa tulevaisuutta.
Jotta työllä rikastuisi, tulee sen tuottaa tarpeeksi pääomaa käytettyyn vapaa-aikaan nähden.
Suosittelen orpolaisten työllistämispolitiikan protestiksi NOSTAMAAN palkkavaatimustaan työnhaussa. Se että esittää palkkavaatimuksen yli paikallisen alakohtaisen tessin, ei ole työstä kieltäytymistä eikä voi olla syy karenssiin. Neuvottelussa vain ei kohtaa työnantajan ja työpaikkaa hakevan työttömän yhteisymmärrys vapaa-ajan myynnin hinnasta.
Reipas Mies
Vierailija wrote:
Niin, olen samaa mieltä. Itse olen kouluttamattoman köyhän yh äidin lapsi maalta, yläaste meni siellä 7-8 välillä keskiarvolla, en ole käynyt lukiota, lähdin kotoa suurinpiirtein omat vaatteet, muutama lakana ja pyyhe sekä muutamia ruokailuastioita ja välineitä mukana. Sillä tiellä olen ja pääkaupunkiseudulla olen itseni koko elämän elättänyt. Ei ole kukaan kämppää ollut puoliksi maksamassa eikä kotoa ole koskaan rahaa tullut kuin ehkä joskus äiti bensarahat antanut kun olen heitä maalla käynyt auttamassa.
Viimeiset 6 v olen hankkinut jo noin 4500-4800 € kk ja sitäkinn edeltävät 6v palkka oli siellä 4000-4300 € kk tienoolla. Ajelen aina max 3v vanhalla käyttöetuautolla ilman että tarvitsee maksaa muutakuin vero ja omien ajojen bensat. Asun merinäköalalla varustetussa uudehkossa kaksiossa, käyn n kerran v jossain etelän auringossa ja vähän on säästöönki jäänyt.
Joten kyllä köyhyydestä noustaan työ
Ja kerro sitten millä alalla työskentelet? Millä vuosikymmenellä siirryit työelämään=
Onko kukaan muu lopen kyllästynyt tähän HALLITUS VIHAA KÖYHIÄ -paatokseen?
Minusta tuntuu että tää on eka hallitus vuosikymmeniin, joka oikeasti panostaa työtätekeviin.
Vierailija wrote:
Joten kyllä köyhyydestä noustaan työ
Arvostin kirjoitustasi, koska se on juuri sitä mitä maamme parhaimmillaan tarjoaa lähtökohdista riippumatta.
Tosin tarkkasilmäisenä olin löytävinäni kirjoituksesta myös selityksen tuolle asenteelle. "Tienoolla", "säästöönki". Jos tiedät mitä tarkoitan... ;)
Vierailija wrote:
Kätevää viedä omistusasunto työssä 30 vuotta raataneilta.
Asunto on maksettu viimeistään 25 vuodessa. Jos sen myy myöhemmin, on vaikka rahaa missä kylpeä.
Vierailija wrote:
Minusta tuntuu että tää on eka hallitus vuosikymmeniin, joka oikeasti panostaa työtätekeviin.
Ai kertoisitko miten panostaa?? Suojaosuus poistetaan, eli pienet osa-aikatyöt ei enää kannata. Moni firma pyörii osa-aikatöillä.
Vierailija wrote:
”Panostaa työtätekeviin” ei taida olla kovin osuva kuvaus nykyisestä hallituksesta. Pienituloisten päähän potkiminen ja lyhytnäköinen vain ja ainoastaan omaa ja lähipiirin etua ajava politiikka on karseaa katsottavaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minusta tuntuu että tää on eka hallitus vuosikymmeniin, joka oikeasti panostaa työtätekeviin.Ai kertoisitko miten panostaa?? Suojaosuus poistetaan, eli pienet osa-aikatyöt ei enää kannata. Moni firma pyörii osa-aikatöillä.
Moni firma pyörii osa-aikatöillä, koska työllistämisestä on tehty yrittäjälle iso riski. Ja puhun nyt pienistä reiluista yrityksistä, jotka oikeasti haluaisivat kokoaikatyöläisiä, mutta eivät kestä riskiä väärästä valinnasta.
Eri asia on sitten Gigantin tapaiset ketjujätit, joissa koko palkkaus on tehty siten, että vain sydämetön voi saada kokopäivätyön.
Työtä tekevät saavat kunnon veronalennukset. Työtulovähennyksen kautta kunnon potti esimerkiksi 2 tonnia kuussa tienaaville.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
”Panostaa työtätekeviin” ei taida olla kovin osuva kuvaus nykyisestä hallituksesta. Pienituloisten päähän potkiminen ja lyhytnäköinen vain ja ainoastaan omaa ja lähipiirin etua ajava politiikka on karseaa katsottavaa.
Auttaahan se pienituloista työssäkävijää. Jota taas voi vituttaa pienituloisen työssäkäymättömän edut.
Sama se on vasemmiston polttoainehinnoista räksyttämisessä. Sujuvasti unohtavat että heidän vallassa ollessaan puolueohjelmalla pumppuhinnat olisivat VÄHINTÄÄN 10c korkeammat kuin nyt.
Mutta nyt markkinahintojen jatkuvasti noustessa vihtuillaan niille jotka ees yrittivät.
Varakkailta on kerätty jo kohta 10 vuotta määräaikaista raippaveroa. Mielestäni määräaikaisuuksia ei saa ketjuttaa.
- Pienituloinen eläkeläinen