Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
kokoomus on kurssittanut hyvin omat kansanedustajansa. Seuratkaa vaikka. Kun niitä haastatellaan A-studiossa, tms. ajankohtaisohjelmassa, niin kaikkiin kysymyksiin he vastaavat toistamalla sitä ulkoa opittua liturgiaa. Että tämä ja tämä on kirjattu hallitusohjelmaan ja emme aijo/voi/halua perääntyä ja velkalaivan kurssia pitää kääntää ja höpöhöpöhöpö....
Siis sellainen ulkoa opittu rimpsu, kuin lasten loru. Tiedättehän: "Lilleri lalleri aidalle kapusi...".
Toisaalta hyvin tehokas. Toimittaja ei saa verbaalisesti mitään otetta: Kuin saippuapalaa pyydystäisi märällä lattialla.
Eikä koske pelkästään kokoomusta. Taannoin RKP-läinen opetusministerin puolikas toisti sanasta sanaan samaa litaniaa keskustelussa, jossa kahdelle opiskelijoiden edustajalle piti perustella hallituksen suunnittelemia leikkauksia.
Tosin on minusta toimittajatkin aika hampaattom
Köyhistä päästään Venäjän mallilla. Ne, jotka eivät töitä saa voidaan houkutella johonkin Taiwaniin kuolemaan paremman NATO-hyvän puolesta.
Sipilän hallituksen ministerien voimin onnistuttiin luomaan syrjäytyneiden sukupolvi. Kuka oli opetusministerinä?
Siis tää tyyppi jo romutti koulut eikä häpeä yhtään. Nyt sitten kohteena köyhät eikä häpeä yhtään. Mutta jos oikein muistan niin muistan kaverin sanoneen, että hänen slogani oli ns leikataan ihan vaan sen takia että se pitää tehdä vaikkei mitään järkeä siinä olisikaan.
Vierailija wrote:
Tuntuu siltä, että millään puolueella ei ole mitään järjellistä annettavaa yhteiskunnalle. Suomi menee koko ajan huonompaan suuntaan. Olisiko korkea aika kokeilla, miten tekoäly johtaisi tätä maata?
Empiiristen havaintojen perusteella voisin väittää, että meillä on jo tekoälyhallitus. EK on sen ohjelmoinut.
Entäs jos on pieni tk-eläke - miten tästä noustaan?
Ei mitenkään.
Oikeassahan Sanni on. Melkein mistä tahansa työstä saatu palkka on enemmän rahaa kuin työttömyyskorvaus. Ei ole oikeasti olemassa ketään jonka olisi kannattavampaa olla työttömänä kuin töissä.
Törkeää on.
Ilmeisesti Suomesta halutaan tehdä maa, jossa vain rikkaiden penskoilla on vara opiskella. Muut ottakoon lainoja jotka painaa selässä, kun on muutenkin rankkaa eikä tulevaisuudesta tietoa että saako edes työtä vaikka ammatin opiskelee.
Minulla on opislelijalapsi ja kyllä kauhulla mirtin että millon sen lainansa saa maksettua, minä olen köyhä kuin kirkonrotta enkä voi antaa kuin vähän ruokarahaa kuukausittain. Sitäkään ei haluaisi ottaa vastaan kun tietää ettei ole rahaa mullakaan, mutta kyllä äitinä annan lapselle vaikka paidan päältäni jos tarvis on. Onneksi mummolla ja muulla perheellä on vara tukea vähän enemmän, vaikkei nekään rahassa kylve.
Vierailija wrote:
Loisiminen toisten rahoilla on rumaa. Jos työnteko ei kiinnosta niin aina voi mennä junan alle. Suomessa on sossupummmeja jo aivan tarpeeksi jotka vain vonkuvat huonouttaan.
Yleensä en jaksa näihin tappakaa itsenne kommentteihin kommentoida, mutta nyt kyllä kommentoin. Vapauta yksi työpaikka ja tee itse kehottamasi toimi.
Suomeen pitäisi saada ehdottomasti minimipalkka. 9€ tunti. Eli kuntouttavan päiväkorvaus kerrottuna 8 tuntia 72€ päivä. Ja sitten se 72€ päivä kerrottuna viisipäiväisellä työviikolla 360€ viikko ja sitten vielä 360€ kerrottuna neljällä viikolla 1440€ kuukausi. Eli ei mitenkään kovinkaan kummoinen varsinkin, kun siitä menee veroihin 12,6% jolloin todellisuudessa käteen jäävä osuus on 1258,56€, mutta onhan se kuitenkin parempi kuin 595,36+357,6=952,96 joka on siis työttömyys ja asumistukeni. Ne kaksi ovat ainoat mitä "tienaan" tehdessäni 9€ päivätyötä jolloin siihen voidaan vielä lisätä Maks 36€ viikko, koska 9€ työpäiviä voi olla enintään 4päivää. Eli aivan maksimi mitä 9€ orjatyöläisenä "tienaan" on kaiken kaikkiaan 1096,96€ - 357,6€ asumistuki = 739,96€. Jos joku nyt ihmettelee, että miksi poistin laskemista asumistuen, asumistuki ei ole työttömyyteen sidottu vaan sitä voi saada myös vakituisessa työssä oleva. Koska asumistuki ei ole palkkaa (eikä työttömyyskorvaus, mut aivan sama), on "palkkani" 739,36€ joka on 519,2€ vähemmän kuin mainitsemassani 9€ minipalkkalaskelmassani
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Loisiminen toisten rahoilla on rumaa. Jos työnteko ei kiinnosta niin aina voi mennä junan alle. Suomessa on sossupummmeja jo aivan tarpeeksi jotka vain vonkuvat huonouttaan.
Yleensä en jaksa näihin tappakaa itsenne kommentteihin kommentoida, mutta nyt kyllä kommentoin. Vapauta yksi työpaikka ja tee itse kehottamasi toimi.
Minua risoo näissä kommenteissa se, että melkein aina esitetty toimintatapa sisältää täysin ulkopuolisen ihmisen. "Mene junan alle, mene rekan alle", jne. Kummassakin tapauksessa se tilanteessa täysin ulkopuolinen kuljettaja saa loppuelämän traumat ja mahdollisesti menettää työkykynsä nähtyään jonkun muuttuvan jauhelihaksi tuulilasiin. Sen jälkeen ne samat urpot huutelee sille kuskille, että mene töihin senkin loinen.
Vierailija wrote:
Entäs jos on pieni tk-eläke - miten tästä noustaan?
Ei mitenkään.
Höpönlöpön, senkun alat miettiin toimeentuloasi tän yhteiskunnan ulkopuolella ja sen normeista välittämättä, et sä ole velkaa maalle joka meinaa hylätä sut tai sen kansalaisile jotka haluaa hylätä omansa yhtään mitään, niin kaikki muutkin joutuu tekeen.
Järjestäytykää, organisoikaa, laki on kansalaisten valtiolle myöntämä mandaatti siitä että valtio huolehtii omistaan, nyt se tarvii turvata.
Vierailija wrote:
kokoomus on kurssittanut hyvin omat kansanedustajansa. Seuratkaa vaikka. Kun niitä haastatellaan A-studiossa, tms. ajankohtaisohjelmassa, niin kaikkiin kysymyksiin he vastaavat toistamalla sitä ulkoa opittua liturgiaa. Että tämä ja tämä on kirjattu hallitusohjelmaan ja emme aijo/voi/halua perääntyä ja velkalaivan kurssia pitää kääntää ja höpöhöpöhöpö....
Siis sellainen ulkoa opittu rimpsu, kuin lasten loru. Tiedättehän: "Lilleri lalleri aidalle kapusi...".
Toisaalta hyvin tehokas. Toimittaja ei saa verbaalisesti mitään otetta: Kuin saippuapalaa pyydystäisi märällä lattialla.
Ja kun muissakin Pohjoismaissa, siirrytään nyt pohjosmaiseen malliin...
Minä paahdan raskasta työtä työvoimapula-alalla ja hoidan kaksi lastani yksinhuoltajana kunnialla. Hw pärjäävät koulussa ja toinen pärjää myös kilpatasolla eräässä lajissa. Silti meiltä leikataan. Ensi vuonna lähtee sitten lapsilta rakas harrastus ja ruokalaskusta osa. Tämäkö on saatana kiitos siitä, että teen "yhteiskunnan kannalta kriittisen tärkeää työtä"? Haistakaa yksi iso helvetin paska, kokkarelahtarit!
Katsoin tuossa juuri Areenasta Täällä Pohjantähden alla. Samaistuin Koskeloihin kyllä tavalla, jota en ennen ole kokenut. Veikkaan, että moni muukin alkaa pikkuhiljaa.
Kieltämättä sellainen raivontunne alkaa valtaamaan itsenikin. Ei meitä pienipalkkaisia naisia haluta enää tänne. Pitäkää sitten tunkkinne.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuo akka on ihan tyhmä lehmä
Ei välttämättä tyhmä, mutta inhottava luonne hänellä on - sen hän osoitti jo aikaisemmin toimiessaan ministerinä. Hänellä ei myöskään tyypilliseen kokoomuslaiseen tyyliin ole mitään henkilökohtaista kokemusta vähäosaisuudesta tai työttömyydestä. Jalattomalle hän varmaan sanoisi: "Pääset eteenpäin, kun kävelet,"
Kyllä, kyllä. Ja samalla muistellen leffassa nähtyä, liikuttavan koskettavaa kohtausta, jossa pyörätuoliin joutunut sankari pelkällä tahdonvoimalla ja henkisellä lujuudella ponnistaa jaloilleen seisomaan, vaikka siitä liikenneonnettomuudesta on kulunut jo 30 vuotta. Silmät kyynelissä hän antaa kuitenkin anteeksi sille rattijuopolle, joka murskasi poloisen tulevaisuuden haaveet....
Vierailija wrote:
Minä paahdan raskasta työtä työvoimapula-alalla ja hoidan kaksi lastani yksinhuoltajana kunnialla. Hw pärjäävät koulussa ja toinen pärjää myös kilpatasolla eräässä lajissa. Silti meiltä leikataan. Ensi vuonna lähtee sitten lapsilta rakas harrastus ja ruokalaskusta osa. Tämäkö on saatana kiitos siitä, että teen "yhteiskunnan kannalta kriittisen tärkeää työtä"? Haistakaa yksi iso helvetin paska, kokkarelahtarit!
Katsoin tuossa juuri Areenasta Täällä Pohjantähden alla. Samaistuin Koskeloihin kyllä tavalla, jota en ennen ole kokenut. Veikkaan, että moni muukin alkaa pikkuhiljaa.
No mitäs teet tuollaista työtä. Alkaisit tekemään jotakin sellaista työtä, josta maksetaan korkeampaa palkkaa. t. kokoomus
olen työkyvyttömyys eläkkeellä (pienellä sellaisella) ja onhan se totta että olen pystynyt vaikuttamaan tuloihini satunnaisilla osa-aikatöillä mitä teen eläkkeen päälle kuntoni mukaan. ongelmaksi pienituloisuudesta nousemisessa on muodostunut se että kunto ei riitä sellaiseen määrään työtä että oikeasti pystyisin parantamaan pienituloisuuttani ja joskus on jaksoja jolloin en kykene laisinkaan työhön. Että se siitä että pienituloisuudesta voisi nousta työllistymällä. Suksi kuuseen Grahn Laasonen. Olen myös kuullut ihmisiltä että joillakin on oikeasti hankala saada töitä on kyseessä sitten ikä, kansallisuus jne. Itse ihme kyllä sain töitä, ihme se oli tässä kunnossa ja työhistorian kanssa.
Sanni ei ilmeisesti ole kuullut koskaan siivoojista, perhepäivähoitajista, laitosapulaisista, keittiöapulaisista, koulunkäynnin ohjaajista ja muista PIENITULOISISTA raskaan työn raatajista.
Minä työllistyin. Palkkani on 500 euroa kuukaudessa. En siis ole enää pienituloinen? Ihanaa!
Jos kansalla ei ole leipää, niin voivat syödä kakkua.
Huonostihan tuossa muistaakseni kävi valtaapitäjille.