MINKÄ KOKOSENA OLISIN S-KOKONEN??? Kysyy tuskastunu laihislainen!
Ku oon AINA ollu kokoo 38!
Pituutta 160 senttiä ja paino 65 kiloa! TUSKAA!!
NYT lähtee perhana 10 kiloa A-I-N-A-K-I-N. 15 mielellään..
Mut minkä kokosena oon S- kokonen??
Kommentit (31)
olen 170cm ja 63kg ja s kokoa. ei todellakaan ole painosta kiinni. Mulla on tosi alhainen rasvaprosentti.
Ymmärrän hyvin, että ap ja vaikkapa minä haluamme olla S-kokoisia, kun olemme sitä pituutemmekin puolesta. Sitä en ihan käsitä, miksi 166 cm tai pidempien pitäisi olla S-kokoa, oletehan pituutennekin puolesta ainakin kokoa M.
Oikeasti, lyhyen ihmisen on hemmetin hankala saada kaupasta valmisvaatteita, jos painoa on liikaa. Housunlahkeet voi vielä lyhentää ja lantiohousujen aikana vyötärötkin ovat ok, mutta normaalikorkuisten vyötäröiden aikakaudella housunvyötäröt ovat armottomasti kainaloihin asti, jos vähänkin pullukampana joutuu ostamaan esim. kokoa 38 alle 160-senttisenä. Sama juttu puseroiden kanssa: kun koon 40 pusero tietysti ylipitkänä valahtaa ihan väärään kohtaan tällaisen lyhykäisen ihmisen vartaloa, niin vyötärön kapein kohta pingottaa lantion leveimmässä kohdassa ja maha näyttää entistä pömpömmältä. Hihat ovat liian pitkiä jne jne.
Tiedän mistä puhun, olen joskus itsekin ollut pyöreä. Ja tsemiä ap:lle, muista että hiljaa hyvä tulee.
162cm ja n.60kg
ja mun vaate koot menee housut sekä paidat 36-40 ja S-L
Ei voi ostaa sovittamatta mitään...
rinsikoitaki on 75C ja 80D...
aika sopusuhtainen olen, ei pömppö mahaa...
tilattu ihan mittojeni mukaan....
Herää kysymys, minkä pituisille ne L/XL on tarkoitettu? Vai skaalautuvatko vaatteet vain leveyssuunnassa ja kaikkien kokojen pituus on tarkoitettu 175 cm:lle?
Jos mää olisin 170 senttiä pitkä ja paino tän verran (65) niin olisin hoikempi! Kun pituutta on 10 senttiä enempi niin se on aika iso määrä.
Ihan turha sanoa että on vähempi rasvaa, jos rasvaprosentti on pienempi. Onhan se nyt selvä juttu, siksi just mun tarttee olla 10 kiloa kevyempi et olis samat mittasuhteet kuin mua 10 senttiä pidemmällä!!!
Olis rasvaprosentti silloin vähempi.. ;)
Ja vois mahtua siihen pienempään vaatekokoon.
Mut se 10 kiloo ny lähtee. Oon saanu tarpeekseni olla BMI rajalla tai lievästi ylipainonen.
ap
Housut ja hameet pääsääntösesti 36, joissain malleissa 38 ja paidat on S-kokoa, oikein kaposissa malleissa M. Hirveesti riippuu vaattten valmistajasta ja mallista, mikä koko sopii. Itsekin tosin otan aina ekalla sovituskerralla kokoja L ja 40, kun en oikein meinaa muistaa laihtuneeni :-)
Eli ei tosiaan tarvii laihtua sun 15kg, jos haluat ' ässäksi' , ehkä 5-7kg ois jo siihen riittävä (olettaen, että et ole ihan löllö?)
Painan 49 kg. Olen kokoa XS/S, 32/34 ja joskus 36.