Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MINKÄ KOKOSENA OLISIN S-KOKONEN??? Kysyy tuskastunu laihislainen!

Vierailija
28.12.2006 |

Ku oon AINA ollu kokoo 38!

Pituutta 160 senttiä ja paino 65 kiloa! TUSKAA!!

NYT lähtee perhana 10 kiloa A-I-N-A-K-I-N. 15 mielellään..

Mut minkä kokosena oon S- kokonen??

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä että miten 175 senttiselle voi millään mennä s-koon vaatteet? Ja toisaalta taas, sehän selittääkin sen, että miksi tällainen 154cm/44kg ei löydä millään sopivan kokoisia vaatteita, jos kerran s-koon vaatteet menevät jopa 175 senttisille! Perkele.

Itse käytän pääasiassa xs- ja 32- koon vaatteita, niistäkin jotkut liian isoja. Ilmeisesti vaatevalmistajat suunnittelvat kaikki " pienet" vaatteet menemään PITUUDESTA RIIPPUMATTA kaikille jotka painavat alle 55kg. Onpa kiva. Siksi siis lahkeet ja hihat aina liian pitkät ja paidan helmat roikkuu. Turha kuvitellakaan että löytäisi sopivia vaatteita.

Vierailija
2/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokoni on yleensä 36/S. Mutta joidenkin merkkien vaatteissa S-koossa hiat ovat liian lyhyet, vaikka muuten koko menisikin. Esimerkiksi Peakin hupparit ja takit ovat tällaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 -kiloisena pitäisi varmaan ostaa huosuja kokoa 28-30, nyt ostan merkistä riippuen 32, 34 (ja zarasta/mangosta joskus 36). Ymmärrän hyvin lyhyiden naisten halun olla s-kokoisia, te mallimittaiset 175-senttiset näytätte takuulla paremmalta m-koossa :)

Vierailija
4/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä että miten 175 senttiselle voi millään mennä s-koon vaatteet? Ja toisaalta taas, sehän selittääkin sen, että miksi tällainen 154cm/44kg ei löydä millään sopivan kokoisia vaatteita, jos kerran s-koon vaatteet menevät jopa 175 senttisille! Perkele.

Katsos kun useimmilla vaatemerkeillä on esim. housuja erimittaisilla lahkeilla. Mulla on esim työhousut kokoa 34 ja 18 cm laitettiin lisää lahkeeseen pituutta, jotta sopii.

Meinaatko, että me sirot ja pitkät sitten pukeuduttaisiin joihinkin telttoihin kokoa 40? Ei sentään. Kun vaate muuten on sopiva koossa S, niin sitten vaan valitaan long-lahkeet. Paidoissa tilanne on ongelmallisempi, mä en ainakaan löydä helpolla tarpeeksi pitkiä hihoja pienistä paitakoista.

Vierailija
5/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatat olla S vaikkapa 60-kiloisenakin joissakin vaatteissa, toisissa sinun pitäisi olla 50kg.

Suosittelisin mieluummin miettimään sitä, MIKSI haluaisit olla S?

Vierailija
6/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sporttinen, lihaksikaskin.

Vierailija
7/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuo kismittää niin kovasti, että nimenomaan PITKILLE ja siroille tehdään jotain extrapitkiä lahkeita yms. mut eipä kyllä ole tullut vastaan mitään short-versioita housuista. Näin nuorena ihmisenä tykkään pukeutua muihin kuin mummu- ja tätiliikkeistä ostettuihin kukkakuvioisiin tai liehuvalahkeisiin tai pussimallisiin housuihin. Niistä kyllä löytyisi lyhyitäkin, mutta jostain syystä ei nappaa ;) Onneksi sentään esim. farkuissa löytyy tuumakoot, joten joskus saattaa tulla vastaan jopa oikein kokoiset housut (harmi vain, että myös kaikki 11-vuotiaat trendityttöset haluavat ostaa vaatteensa " aikuisten liikkeistä" ja tällöin pienet koot ovat useimmiten loppu).

Vierailija
8/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Short, regular ja long on muistaakseni Espritin vaihtoehdot.

Lisäks housuja esim on huomattavasti helpompi lyhentää esim 15 cm kuin pidentää! ;)

Vierailija
9/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun käytin s-koon vaatteita, painoin n. 53-57 kg.

Vierailija
10/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymykseen siis vastaus, että jos S = 36 niin mittojesi pitäisi C-mitoituksen (Suuri Käsityölehti) mukaan olla

rinnanympärys (rintsikat päällä) 86

vyötärö (kapein kohta) 67

lantio (levein kohta) 93

Mä itse olen, kuten varmaan suuri osa suomalaisista naisista, päärynä eli D-mitoituksen mukainen: ylävartalo on tuota kokoa, mutta lantio ei todellakaan _ikinä_ voisi olla 93, jos laihduttaisin urakalla niin varmaan hintsusti 96 (ja silloin olis ylävartalo kokoa 34). Niinpä, jos tarvitsen kotelomekkoa, ompelen sen itse ;). Mun pituus on 165 ja paino 58.

Vierailija
11/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omenavartaloinen 167cm ja 76kg.. Pallomahainen tikkujalka siis.. Harteitakin on..

Tälläkin hetkellä jalassa Onlyn farkut kokoa 36 ja paitana Henkkamaukan XL-kokoinen huppari.. Hassun mallinen olen siis. =)

Viime viikolla ostin kivat kotihousut lastenosastolta kokoa 158.

En koskaan lyhennytä mitään lahkeita tai muokkaa vaatteita muutenkaan.

Vierailija
12/31 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että olet kuitenkin sinut itsesi kanssa. Tulin hyvälle mielelle puolestasi.

Vierailija
13/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että onko se tervettä onkin sitten toinen juttu.

Vierailija
14/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tiedä onko se muuten hyvä paino sulle. Ihmisiä kun on erimallisia ja toisille sopii enempi painoa kuin toisille.

Vierailija
15/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää kun mahdun kokoon 38, pituutta kun on 175cm niin olen aika lailla sopiva. S-kokoon en silti edes uneksi mahtuvani, jo senkin takia kun kuppikoko on E...

Vierailija
16/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen todellakin kokoa S/XS ja 34. Jos painaisin 40-45 kg, olisin ihan liian laiha.

Tosin olen sporttinen, joten lihasmassaakin on. Mutta ehkä 10 kiloa nykyisestä painostasi voisi olla realistinen arvio.

Vierailija
17/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä painan nyt 62-64kg ja käytän s paitoja, jotkut s housutkin menevät

SE EI OLE PAINOSTA KIINNI!!!!!!

Vierailija
18/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 166cn ja 62kg?

aina vaan m-38 :/

t. mamma 30v

Vierailija
19/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pylly, paksut reidet, D- tisut..

Maha roikkuu lasten jäljiltä.

Ihan kaameessa kunnossa! Pakko päästävä rantakuntoon!!

Vierailija
20/31 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidat kokoa XS tai S, housut S.