Rekisteröitymispakko palstalle vihdoin tulossa?
Toivottavasti tuo tänä iltana alkava ja huomisaamuun jatkuva päivitys tarkoittaa jotain isoa muutosta!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsisi vihdoin trolleista eroon jotka 24/7 on täällä palstalla
Se edellyttäisi vahvaa tunnistautumista mikä tappaisi satavarmasti koko palstan.
No ei edellyttäisi
Tottakai edellyttäisi koska muutoin sinun trollisi marssisi yhä tänne kuten ennenkin. Sähköposteja rekisteröintiä varten voi tehtailla liukuhihnalla.
niin voi mutta uudelle tilille kirjoitus viivellä päälle. Odotelkoot vaikka päivän.
On niin lyhykäinen katko ettei siinä kummoista ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se edellyttäisi vahvaa tunnistautumista mikä tappaisi satavarmasti koko palstan.
No ei edellyttäisi
Tottakai edellyttäisi koska muutoin sinun trollisi marssisi yhä tänne kuten ennenkin. Sähköposteja rekisteröintiä varten voi tehtailla liukuhihnalla.
Sähköpostirekisteröinti + mobiilivahvistus, eikä yhdestä numerosta voi vahvistaa kuin kerran. Ei kukaan jaksaisi kymmeniä tai satoja sim-kortteja hankkia vain päästäkseen tälle palstalle. Ja tunnus voimaan vasta 24 h kuluttua rekisteröitymisestä, niin pahin kiihko ehtisi laantua ennen kuin tekee mieli vastata asiattomasti johonkin ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. sitä on kokeiltu ainakin kerran, ja silloin seurauksena oli kaaos.
Tämä oli vuosia sitten, jolloin olin kiihkeästi ideaa vastaan.
Mutta koska anonyymikeskustelusta ei näytä tulevan mitään ja moderointia ei pystytä hoitamaan järkevästi, olen muuttanut mielipiteeni. Rekisteröitymispakko auttaisi näihin nykyisiin ongelmiin, kuten siihen että fiksuja keskusteluja poistuu palstalta yhtenään.
Okei. Vielä tulus paremmin ajatellut ja harkitummat mielipiteet kun nimimerkkinä olisi rekisteröitymisen jälkeen kirjoittajan oikea nimi.
Itse en todellakaan enään kirjoittaisi yhtään tänne, eli palsta siistytyisi ainakin minun kirjoituksieni verran.
Kannatan sitä, että täysin anonyymista formaatista häiriintyvät menevät muualle ja av pysyy sellaisena kuin se on. (Koska peruuttaminen palstan kulta-aikoihin lienee mahdotonta.)
Vierailija kirjoitti:
tulisikin, olisi helppo hoidella sekopäisimmät jankkaajat pysyvään banniin.
Et ilmeisesti tiedä IT:stä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei edellyttäisi
Sähköpostirekisteröinti + mobiilivahvistus, eikä yhdestä numerosta voi vahvistaa kuin kerran. Ei kukaan jaksaisi kymmeniä tai satoja sim-kortteja hankkia vain päästäkseen tälle palstalle. Ja tunnus voimaan vasta 24 h kuluttua rekisteröitymisestä, niin pahin kiihko ehtisi laantua ennen kuin tekee mieli vastata asiattomasti johonkin ketjuun.
Miksi haluat palstan kuolevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tulisikin, olisi helppo hoidella sekopäisimmät jankkaajat pysyvään banniin.
Et ilmeisesti tiedä IT:stä yhtään mitään.
Sattumoisin tiedän aika paljonkin.
Mitä hyödyttää jos kirjautuu jokatapauksessa nimimerkillä?
Veikkaan, että ei yksikään kirjautuisi omalla nimellään ja omilla henkilötiedoillaan.
Jos ajatus olisi,että vaatisi vahvan tunnistautumisen pankkitunnuksilla,niin sen järjestelmän kustannukset olisi jo koko idean esteenä.
Kirjautumisella ei ole mitään vaikutusta trollailuun se on vaan fakta.
Kirjautuneenahan se yksikin häirikkö nytkin kirjoittelee.
Ylilauta kirjoitti:
Veikkaan, että ei yksikään kirjautuisi omalla nimellään ja omilla henkilötiedoillaan.
Jos ajatus olisi,että vaatisi vahvan tunnistautumisen pankkitunnuksilla,niin sen järjestelmän kustannukset olisi jo koko idean esteenä.
Kirjautuminen ja mahdollisuus asettaa urpoimmat käyttäjät näkymättömiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. sitä on kokeiltu ainakin kerran, ja silloin seurauksena oli kaaos.
Tämä oli vuosia sitten, jolloin olin kiihkeästi ideaa vastaan.
Mutta koska anonyymikeskustelusta ei näytä tulevan mitään ja moderointia ei pystytä hoitamaan järkevästi, olen muuttanut mielipiteeni. Rekisteröitymispakko auttaisi näihin nykyisiin ongelmiin, kuten siihen että fiksuja keskusteluja poistuu palstalta yhtenään.
Okei. Vielä tulus paremmin ajatellut ja harkitummat mielipiteet kun nimimerkkinä olisi rekisteröitymisen jälkeen kirjoittajan oikea nimi.
Itse en todellakaan enään kirjoittaisi yhtään tänne, eli palsta siistytyisi ainakin minun kirjoituksieni verran.
Itse kirjoittaisin tänne enemmän kuin nyt. Viimeisen parin vuoden aikana olen käynyt silloin tällöin kokeilemassa, mutta näppituntumalta yli puolet niistä keskusteluista joihin olen osallistunut, on kadonnut saman tien savuna ilmaan. Ei kukaan jaksa kirjoittaa asiallisia ja paneutuvia kommentteja tällaisessa ympäristössä.
Omalla nimellä kirjoittaminen on eri asia ja vähentäisi osallistumista varmasti. Nimimerkin rekisteröiminen riittää. Jatkuvasti uusia tilejä luoville trolleille voi laittaa automaattiset hidasteet osallistumiseen, jolloin keskusteluja ei tarvitse enää poistaa näkyviltä vain siksi että niihin tulee tolkutonta vihaspämmiä. Tätä spämmäystä voi tällä hetkellä käyttää ihan tietoisesti keinona saada joku itselle epämieluisa keskustelu poistettua.
Lievää ylireagointia,etten sanoisi jopa hulluutta havaittavissa.
Kenelle tällainen palsta on noin tärkeä?
"Kahelien yyhhoo äitien!"
No niinpä tietysti,tuo älyllisesti ja henkisesti epävakaa ryhmä.
Ylilauta kirjoitti:
Kirjautumisen idea on siinä, että rekisteröitynyt kirjoittaja voidaan bannata, jos hän trollaa tai provoaa tarpeeksi pitkään. Vielä hienompaa olisi, jos jokainen käyttäjä voisi hiljentää ne käyttäjät, joiden kommentteja ei itse halua lukea. Twitterissä esimerkiksi se on mahdollista, miksei saman voisi toteuttaaa täällä.
Ylilauta kirjoitti:
Sinulla näkyy olevan ihan omat faktat siellä omassa maailmassasi. Reddit on hyvä esimerkki palstasta, jossa kirjautumispakko tarjoaa mahdollisuudet moderoida keskustelua. Trolleja on toki sielläkin, koska kaikkia subeja ei moderoida hyvin. Mutta jotkut subit ovat todella hyvin moderoituja ja niissä voidaan keskustella vaikeistakin aiheista ilman että keskustelu menee pilalle trolliviestien takia.
Haastavimpien aiheiden subeissa on mm. sellaisia sääntöjä että uusi tili ei voi aloittaa keskustelua ennen kuin on osallistunut olemassaoleviin aiheisiin ja kerryttänyt riittävän määrän pisteitä. Tai että tilin täytyy olla tietyn ikäinen jotta voi ylipäätään olla aktiivinen. Parantaa huomattavasti keskustelun laatua.
Vierailija kirjoitti:
Ylilauta kirjoitti:
Kirjautumisella ei ole mitään vaikutusta trollailuun se on vaan fakta.Kirjautumisen idea on siinä, että rekisteröitynyt kirjoittaja voidaan bannata, jos hän trollaa tai provoaa tarpeeksi pitkään. Vielä hienompaa olisi, jos jokainen käyttäjä voisi hiljentää ne käyttäjät, joiden kommentteja ei itse halua lukea. Twitterissä esimerkiksi se on mahdollista, miksei saman voisi toteuttaaa täällä.
On se käytössä monella muullakin keskustelupalstalla ja juuri se paras keino i d i o o t t ien spämmiin.
Jos olisi kirjautumispakko, niin se ainakin hidastaisi trolleja + moden olisi helpompi poistaa ne. Ei montaa sähköpostiosoitetta ole helppo pyörittää.
Sitä taitaa oikeasti vastustaa vain provot ja trollit.
Vierailija kirjoitti:
Ylilauta kirjoitti:
Kirjautumisella ei ole mitään vaikutusta trollailuun se on vaan fakta.Sinulla näkyy olevan ihan omat faktat siellä omassa maailmassasi. Reddit on hyvä esimerkki palstasta, jossa kirjautumispakko tarjoaa mahdollisuudet moderoida keskustelua. Trolleja on toki sielläkin, koska kaikkia subeja ei moderoida hyvin. Mutta jotkut subit ovat todella hyvin moderoituja ja niissä voidaan keskustella vaikeistakin aiheista ilman että keskustelu menee pilalle trolliviestien takia.
Haastavimpien aiheiden subeissa on mm. sellaisia sääntöjä että uusi tili ei voi aloittaa keskustelua ennen kuin on osallistunut olemassaoleviin aiheisiin ja kerryttänyt riittävän määrän pisteitä. Tai että tilin täytyy olla tietyn ikäinen jotta voi ylipäätään olla aktiivinen. Parantaa huomattavasti keskustelun laatua.
No mene sinne Redditiin sitten jos se kerran on parempi.
Eihän rekisteröitymispakko anonymiteettia poista!