Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoitetaanko työpaikasta soittamalla?

Vierailija
09.10.2023 |

Tänään odotan tietoa. Jos paikan on saanut, niin soitetaanko siitä tiedoksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttärelleni soitettiin heti valinnan jälkeen. Onniteltiin ja toivotettiin tervetulleeksi taloon. Sen lisäksi luvattiin lähettää työsopimuspaperit allekirjoitettaviksi ensi tilassa.

Juu. Joskus voi käydä jopa niin onnekkaasti, että jo haastattelussa saa tietää, että pääsee tehtävään. Toki ei välttämättä mahdollista jos on vielä haastatteluja sovittu.

Vierailija
22/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta voi kestää vaikka iltapäivään. Ihan rauhassa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin soitetaan valituille ja itse asiassa kaikille viimeisissä haastatteluissa olleille.

Vierailija
24/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin kerran ja kerrottiin, että hakemukseni oli paras, ja että tällaisiin tehtäviin ei koskaan tule näin hyviä hakemuksia ja oikein jatkoi ja korosti tätä asiaa useaan kertaan....

Kertoi myös, että minua ei voida valita tehtävään, kun sen ja sen koulun/kurssin käynnistä ei ollut papereita.

Erittäin erikoista??

ps lisäksi ihmettelen, miksi pitää aina olla paperit, miksi pitää opiskella sellaista, jonka jo osaa?

Vierailija
25/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin soitetaan valituille ja itse asiassa kaikille viimeisissä haastatteluissa olleille.

Kiva kun on aikaa. Täällä päin harvoin ilmoitetaan. Itse saa kysyä perään tai sit tulee sähköpostia, että pahoittelut ei tullut paikkaa sinulle. Kerran oli vielä perustelut, että minulla ei ollut heidän silmissään riittävä kokemus. Niin. Sitähän ei voi saada ilman työtä

Vierailija
26/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisilla hiilillä oleminen on pahinta.

Vierailija
27/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis kyllä aika vaivaannuttavaa saada puhelu, että valitettavasti et tullut valituksi .

Vierailija
28/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vielä ole soitettu

Vierailija
29/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin yritettiin soittaa että et tullut valituksi. Onneksi en vastannut. Laittoivat sit viestinä. Olin siis haastatteluun päässyt.

Vierailija
30/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään soittaa. Nykyihmiset on niin sosiaalisten tilanteiden kammoisia, että ei kaupunkilainen puhelimeen vastaa. Selitys on "puhelinmyyjät häiriköi", mutta jokainen aikuinen osaa kyllä laittaa puhelimen kiinni jos myyjä soittaa. Ei oikein ole vakuuttavaa. Mutta heitä pelottaa jutella. Vaikka numero olisi tallessakin, niin henkilön pitää "orientoitua oikeaan mielentilaan" ennen kuin rohkenee keskustella asiasta, jonka toki melkein arvaakin, että mistä on kyse. Ja tämän saman ilmiön huomaa ihan omissa kavereissa ja tuttavissakin. Joku asia on kesken ja tarvitsee tavoittaa henkilö X. Kun sanot, että no soita sille ja kysy, niin vastaus on "en mä just nyt. Mä laitan viestin".

Mikähän tässäkin on. Itse huomaan kans, että monet kaverit katsoo "apua joku ihme numero soittaa... en vastaa tähän. Katson ensin numeropalvelusta kuka tää on"

Itse vastaan aina. Jos on myyjä, voin sanoa, ei kiitos. Itse olen aikanaan saanut yöllä puhelun oudosta numerosta. En vastannut vaikka numero yritti soittaa useasti. Aamulla soitin ja sain kuulla, että läheiseni on ollut onnettomuudessa ja makaa teho-osastolla. Nykyään vastaan aina. Koskaan ei tiedä, onko tapahtunut jotakin.

Tämähän se on kun ei koskaan tiedä millä asialla soitetaan. Jos on puhelinmyyjä niin sen kun katkaisee puhelun. Ihan normitilanne on nykyään töissä, että sovitaan asiakkaan kanssa että soitan kun saan homman selvitettyä, mutta eivät sitten vastaa eivätkä soita takaisin, vaikka yrittäisi monta kertaa. Sitten kun laittaa tekstiviestin että yritin sovitusti tavoitella, niin soittavat saman tien takaisin. Yleensä 20-30 vuotiaita jotka näin toimii.

Vierailija
31/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetään soittaa. Nykyihmiset on niin sosiaalisten tilanteiden kammoisia, että ei kaupunkilainen puhelimeen vastaa. Selitys on "puhelinmyyjät häiriköi", mutta jokainen aikuinen osaa kyllä laittaa puhelimen kiinni jos myyjä soittaa. Ei oikein ole vakuuttavaa. Mutta heitä pelottaa jutella. Vaikka numero olisi tallessakin, niin henkilön pitää "orientoitua oikeaan mielentilaan" ennen kuin rohkenee keskustella asiasta, jonka toki melkein arvaakin, että mistä on kyse. Ja tämän saman ilmiön huomaa ihan omissa kavereissa ja tuttavissakin. Joku asia on kesken ja tarvitsee tavoittaa henkilö X. Kun sanot, että no soita sille ja kysy, niin vastaus on "en mä just nyt. Mä laitan viestin".

Mikähän tässäkin on. Itse huomaan kans, että monet kaverit katsoo "apua joku ihme numero soittaa... en vastaa tähän. Katson ensin numeropalvelusta kuka tää on"

Itse vastaan aina. Jos on myyjä, voin sanoa, ei kiitos. Itse olen aikanaan saanut yöllä puhelun oudosta numerosta. En vastannut vaikka numero yritti soittaa useasti. Aamulla soitin ja sain kuulla, että läheiseni on ollut onnettomuudessa ja makaa teho-osastolla. Nykyään vastaan aina. Koskaan ei tiedä, onko tapahtunut jotakin.

Tämähän se on kun ei koskaan tiedä millä asialla soitetaan. Jos on puhelinmyyjä niin sen kun katkaisee puhelun. Ihan normitilanne on nykyään töissä, että sovitaan asiakkaan kanssa että soitan kun saan homman selvitettyä, mutta eivät sitten vastaa eivätkä soita takaisin, vaikka yrittäisi monta kertaa. Sitten kun laittaa tekstiviestin että yritin sovitusti tavoitella, niin soittavat saman tien takaisin. Yleensä 20-30 vuotiaita jotka näin toimii.

Tunnistan tän ilmiön. Itse työskentelen myös rekrytoinnin parissa ja siellä kohtaa tätä samaa tuon ikähaarukan kanssa.

Vierailija
32/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin yritettiin soittaa että et tullut valituksi. Onneksi en vastannut. Laittoivat sit viestinä. Olin siis haastatteluun päässyt.

Siis miksi tuollainen asia pitää soittaa?

Vierailija
33/33 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se, kun sanottiin, että minun jälkeeni oli vain yksi haastateltava ja lupasivat ilmoitella alkuviikosta. Meneekö näissä prosesseissa oikeasti niin pitkään, että täytyy odotella kauan aikaa