Ilmoitetaanko työpaikasta soittamalla?
Tänään odotan tietoa. Jos paikan on saanut, niin soitetaanko siitä tiedoksi?
Kommentit (33)
Jos tulet valituksi niin soitetaan.
Nyt sitten peukut pystyyn, että paikka aukeaa
Soittavat kyllä jos tulit valituksi.
Soittavat sille valitulle, joskin nykyisin hämmentävän moni ei vastaa puhelimeen. Asioista joudutaan sitten sopimaan sähköpostilla tai jopa tekstareilla.
Vierailija kirjoitti:
Soittavat sille valitulle, joskin nykyisin hämmentävän moni ei vastaa puhelimeen. Asioista joudutaan sitten sopimaan sähköpostilla tai jopa tekstareilla.
Jep. Mulla on tullu viimeaikoina todella paljon häirikkö puheluita. Jouduin lopettamaan puhelimeen vastaamiset, koska alkoi englanniksi tietojen kalastelu yrityksiä... Monet haastattelukutsut myös tulee soittamalla.
Viime viikolla mulle soitettiin "hei, mulla olisi sulle töitä tarjolla. Olis mukava vielä tavata kuitenkin kasvotusten" mekin paikalle sen enempää jännittämättä, että jes nyt tulee töitä. Tilaisuus oli kunnon työhaastattelu sitten.
Yritetään soittaa. Nykyihmiset on niin sosiaalisten tilanteiden kammoisia, että ei kaupunkilainen puhelimeen vastaa. Selitys on "puhelinmyyjät häiriköi", mutta jokainen aikuinen osaa kyllä laittaa puhelimen kiinni jos myyjä soittaa. Ei oikein ole vakuuttavaa. Mutta heitä pelottaa jutella. Vaikka numero olisi tallessakin, niin henkilön pitää "orientoitua oikeaan mielentilaan" ennen kuin rohkenee keskustella asiasta, jonka toki melkein arvaakin, että mistä on kyse. Ja tämän saman ilmiön huomaa ihan omissa kavereissa ja tuttavissakin. Joku asia on kesken ja tarvitsee tavoittaa henkilö X. Kun sanot, että no soita sille ja kysy, niin vastaus on "en mä just nyt. Mä laitan viestin".
Tämä on ihan kauhean piinaavaa jännittää, että tuleeko puhelua vai ei...
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla mulle soitettiin "hei, mulla olisi sulle töitä tarjolla. Olis mukava vielä tavata kuitenkin kasvotusten" mekin paikalle sen enempää jännittämättä, että jes nyt tulee töitä. Tilaisuus oli kunnon työhaastattelu sitten.
Sä ajattelit että joku oikeasti alkaa maksaa sulle palkkaa näkemättä ja tapaamatta sua ensin? Saatko useinkin soittoja, missä sulle tarjotaan rahaa? "Tuukko hakeen?" - En tuu. Eiku tuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä ajattelit että joku oikeasti alkaa maksaa sulle palkkaa näkemättä ja tapaamatta sua ensin? Saatko useinkin soittoja, missä sulle tarjotaan rahaa? "Tuukko hakeen?" - En tuu. Eiku tuun.
Hmm. Itse näin hoitoalalla työskennelleenä, voin kyllä sanoa, että olen saanut töitä näkemättä ensin esimiestä. Hän on soittanut, että tuletko tänään iltaan ja olen mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Yritetään soittaa. Nykyihmiset on niin sosiaalisten tilanteiden kammoisia, että ei kaupunkilainen puhelimeen vastaa. Selitys on "puhelinmyyjät häiriköi", mutta jokainen aikuinen osaa kyllä laittaa puhelimen kiinni jos myyjä soittaa. Ei oikein ole vakuuttavaa. Mutta heitä pelottaa jutella. Vaikka numero olisi tallessakin, niin henkilön pitää "orientoitua oikeaan mielentilaan" ennen kuin rohkenee keskustella asiasta, jonka toki melkein arvaakin, että mistä on kyse. Ja tämän saman ilmiön huomaa ihan omissa kavereissa ja tuttavissakin. Joku asia on kesken ja tarvitsee tavoittaa henkilö X. Kun sanot, että no soita sille ja kysy, niin vastaus on "en mä just nyt. Mä laitan viestin".
Mikähän tässäkin on. Itse huomaan kans, että monet kaverit katsoo "apua joku ihme numero soittaa... en vastaa tähän. Katson ensin numeropalvelusta kuka tää on"
Itse vastaan aina. Jos on myyjä, voin sanoa, ei kiitos. Itse olen aikanaan saanut yöllä puhelun oudosta numerosta. En vastannut vaikka numero yritti soittaa useasti. Aamulla soitin ja sain kuulla, että läheiseni on ollut onnettomuudessa ja makaa teho-osastolla. Nykyään vastaan aina. Koskaan ei tiedä, onko tapahtunut jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Soittavat kyllä jos tulit valituksi.
Yleensä soitto itselläkin tullut vastaan. Joskus on kyllä kysytty myös sähköpostitse. Tiedä sitten, mikä on se oikea tapa.
Miten saada oloa rennommaks? Olen odottanut koko aamun, että kai ne nyt jo aamulla ilmoittaa, mut mitään ei kuulu.
Kun ei valita niin ei tule mitään ilmoitusta, joka on mielestäni typerää.
Vaikeaa keskittyä yhtään mihinkään. Haluaisi vain jo tietää, mutta en halua hoputtaa haastattelijaa, koska hän on itse antanut arvion, milloin ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei valita niin ei tule mitään ilmoitusta, joka on mielestäni typerää.
Kyllä jostain tulee. Mä oon saanut näitä joukkoviestejä "valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun" ... jne. Yks tylsimpiä rekryjä viime aikoina on ollut sellainen, kun hakijoita oli yli 50hlö pieneen 3kk soppariin. Haastateltavia oli n.10. Jotenkin ihan järjettömät resurssit käytetty tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa keskittyä yhtään mihinkään. Haluaisi vain jo tietää, mutta en halua hoputtaa haastattelijaa, koska hän on itse antanut arvion, milloin ottaa yhteyttä.
Haastattelija vain haastattelee, valinnan voi päättää joku ihan muu iltapäivällä. Tee töitä kaikessa rauhassa siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastattelija vain haastattelee, valinnan voi päättää joku ihan muu iltapäivällä. Tee töitä kaikessa rauhassa siihen asti.
Jep. Usein haastattelija haastattelee ja sitten saattaa tehdä esityksen valinnastaan. Sitten joku sen vielä vahvistaa.
Tyttärelleni soitettiin heti valinnan jälkeen. Onniteltiin ja toivotettiin tervetulleeksi taloon. Sen lisäksi luvattiin lähettää työsopimuspaperit allekirjoitettaviksi ensi tilassa.
Olen itse tottunut vain sähköposteihin joka lähetetty monelle hakijalle *valitettavasti valintamme ei osunut sinuun"