Ilmottautukaas kaikki odottajat tähän, jotka EI halua tietää kumpaa sukupuolta
[color=purple]masussa olija on.
Nykyään kaikki olettaa, että tuo asia on kysytty. Tai ite ainakin uteluja asian suhteen oon saanu jo sen verran monia, että ketuttaa. Siksi kiinnostaa oonko nykypäivänä " outolintu" , kun en missään nimessä halua sukupuolta tietää.
Ei tarvi perustella, kuhan käytte sanomassa vaikka " hep" löytyy muitakin ;)
Kommentit (16)
Ei todellakaan haluta tietää! Ihanaa arvuutella ja veikkailla, ja synnytyksessähän se hieno yllätys sitten paljastuu :)) Mä en oikein ymmärrä tätä nykyajan villitystä, kun kaikki tuntuu käyvän 4D ultrissa ja ties missä selvittämässä sukupuolta.
En ole halunnut tietää aikaisemmissa raskauksissa (2 poikaa on) enkä nyt. Erityisesti ärsyttää, kun kaikki kuvittelee meidän selvittäneen sukupuolen siksi kun ollaan mukamas tyttöä tekemässä... Mutta kun ei olla, vaan kolmatta rakasta LASTA!
4d-ultrassa käytiin kun sellainen tähän " tuppukylään" vihdoin tuli ja aiemmissa synnytyksissä on sitten paljastunut sellaisia pikku ylläreitä mitkä 3/4d:ssä voitiin poissulkea. Sanoimme kuitenkin lääkärille heti kättelyssä ettemme halua sukupuolta tietää, ja hän käyttikin laitetta niin taitavasti ettei kuva sitten osunut " kriittisiin" paikkoihin :)
Ei haluta tietää sukupuolta. Pursuaa korvista ja joka reijästä pihalle se kun ihmiset sanoo " no kumpi se on?" Ja kun vastaan että en tiedä niin ne nauraa että " niinpä niin, etpä vissiin, ootte kuitenki kysyny" . Siis täh? Just sanoin että en tiedä. Jos tietäsin tai siis olisin halunnu tietää niin olisinhan minä kertonu. Olen kertonut jo nimetkin mitä annetaan jos on poika ja jos on tyttö jne... Miksi ihmiset ajattelee että kaikki tietää ja HALUAA tietää?
Minä joudun käymään kahden viikon välein ultrassa ja lääkäri on mman parhaimpia ja ihanimpia lääkäreitä :) Hän ekalla kerralla kysyi että haluammeko tietää. Vastasimme että emme halua. Joka kerta muistaa peitellä taitavasti haarovälin.
Ihana miettiä että onko se poika vai onko se tyttö. Minulla on vahva tunne ollut nyt muutaman viikon että lapsi on poika. Ja " kauhulla" ajattelen että entäs jos se onkin tyttö ja sitten kun olen synnyttänyt niin säikähdän kun pallit puuttuu :D
Kumpikin käy ihan yhtä hyvin, mutta tosiaan nyt on vaan niin vahvana tuo poika olo että ostelen sinisiä vaatteita ja tarvikkeita miluummin kuin jotain vaaleanpunaisia hörhelö podyja. Kuitenkin varauksella suhtaudun tähän poika oloon.
Jouhi 26+5
Täällä kans!!=) Huomaa kyllä et jotenki kaikki pitää itsestäänselvyytenä nykyään et otetaan selvää kumpi tulee =) Ku vastaa jot ei tiietä ni tulee kommentti et,ai eiks oo näkyny vielä..... =/
hep! Vaikka tietysti kiinnostaisi tietää, ei tullut mieleenkään kysyä, tosin miehen kanssa yritettiin itse tiirata, kuten ensimmäisessäkin raskaudessa.. Kun ei sillä ole oikeesti väliä.
ajateltiin että kysytään mutta se unohtu, eikä kehdattu kysyä niin " turhaa" asiaa kun oli niin paljon muutakin ihmeellistä. Eikä olla vielä ainakaan mitään kauheita traumoja saatu vaikkei tidetäkään kumpi tulee :)
Tappert ja Puksu 29+4
Ei olla mekään kysytty. Tuntuu tosiaan, että reilusti vähemmistössä ollaan kun ei haluta tietää etukäteen kumpi tulossa. Kun sitten joku kysyy, ja sanotaan, ettei olla kysytty, niin sitten tulee yleensä hyvinkin positiivista palautetta siitä, että hyvä hyvä, niinhän sen pitäiskin olla että vasta synnytyksessä selviää. Jostain syystä ne kaverit, jotka on kysyneet ovat monin sanankääntein kokeneet tarpeelliseksi selittää, miksi ovat kysyneet, ja monet vähän harmitelleetkin kun tavallaan tietty yllätystekijä puuttunut synnytyksestä.
Mun mielestä oli jotenkin kamalaa lukea, kuinka monet oli pettyneitä selvitettyään sukupuolen silloin rakenneultran aikaan. Alle 20 viikkoinen sikiö tuotti jo ensimmäisen pettymyksen vanhemmilleen :( Ei sen noin pitäis mennä jos multa kysytään.
Enää kolmisen viikkoa, niin saamme tietää kumpi merkkinen meidän esikoinen on. Tyttö tai poika, sillä ei meille kolme vuotta lapsettomuutta kärsineille ole mitään merkitystä.
Iloista odotusta kaikille!
toivoo Aliina ja Nuppu/Juntti-Mutteri 37+2
halusin tietää sukupuolen vain sen takia, että itsestäni vauva tuntui ylivoimaisen selkeästi pojalta. rupesin jo pelkäämään, että jos siellä on kuitenkin tyttö, niin voiko sellainen poikaorientoitumiseni haitata hänen naisidentiteettinsa. turhaan pelkasin. pojan pallero sieltä sitten paljastuikin.
siinähän tän koko jutun jännitys lienee piilee.. että kumpi tulee. Esikoisesta 99% veikkas poikaa (maha, syke ja myös neuvolasta niin veikattiin) ja kas kummaa, tytön saimme. Oli siinä itselläkin ihmettelemistä. Olin nimittäin täysin asennoitunut poikaan.
Nyt tästä toisesta en ole halunnut arvauksia keneltäkään.. No, parin viikon kuluttua selviää kumpi tuli. Raskaus mennyt täysin samalla kaavalla kuin esikkokin... kyllä oikeesti jännittää!
En halunnut esikoisenkaan kohdalla, mut musta oli ihanaa kun kaikki veikkas.. Tai olla veikkaukset 70%poika ja tyttöhän sieltä tuli. Tällä kertaa veikkaukset ihmisillä samat. Ollaan miehen kans naurettu et me varmaan sit tehdään 5 tyttöä. Ja aina muut veikkaa poikaa.
me ei haluta tietää. riittää kun tietää, että siellä on joku! ja että sillä on kaikki ok, tietty :)
" väärää" ei voi tulla! me ollaan tätä ihmettä odoteltu vuosia ja ihan sama kumpi tulee, kunhan tulee! :)
eikä sitä ihan tavallisessa ultrassa voi 100% varmasti nähdäkään, joten turha edes kysyä. eikä sitä täällä kai kerrottaskaan, sanoi lappu seinällä.
saas nähdä moniko kysyy kun ollaan käyty ens viikolla utrassa. en usko, et kukaan ' moittii' ainakaan. ei ole paineita :)
Täällä ois yx pariskunta,jolle oli ihan itsestäänselvyys,kun alettiin tapailla ja seurustella,että jos ja kun lapsia tulee,niin vauva saa pysyä anonyyminä niin kauan,kun me kaikki ensi kertaa livenä tavataan!Eilen oltiin rakenne ultrassa,eikä mainittu sanallakaan sukupuolesta,niin eipä puhunut kätilökään mitään...ei meitä vaivaa lainkaan kyseinen asia,koska molemmat ovat erittäin tervetulleita:-)
-Emunainen-
En halua itse että sitä otetaan selville, ja eipä mieskään halua. Siitä menee koko ilo, jos tietää kumpi tulee. Ja koska sekään tulos ei kuitenkaan varma ole. Pääasia, että tulee terve lapsi!
Pari tuttua on kyllä ottanut sukupuolen selville, ja kovalla äänellä sitä kuulutelleet heti ympäri maailmaa. minusta se on jotenkin " mautonta" .. tai sit se vaan on sitä nykypäivää.
Mekään emme ole selvittäneet sukupuolta, emmekä meinaa selvittääkään ennen vauvan syntymää. Olen kyllä itse tavallaan utelias asian suhteen, mutta on kiva säilyttää jännitys loppuun asti ja synnytyksessä sitten selviää, että kukas sieltä oikein tulikaan. Kumpikin yhtä tervetullut. Suurin osa sukulaisista ja muista veikkaa poikaa ja itsekin olen alkanut siihen uskoa, mutta pitää nyt loppuraskauden ajan koittaa asennoitua niin, että kumpi tahansahan sieltä voi putkahtaa, ettei tulisi sitten tyttökään niin suurena yllätyksenä. Täälläkin oli kuitenkin jo pari esimerkkiä siitä, että vaikka kaikki uskovat, että tulee poika ja olisi ns. poikaoireet, niin onkin tullut tyttö. Mutta kuten sanottua, kumpi tahansa on yhtä toivottu.
Jolanda + Koukkis rv 32+5
On se hyvä kun kaikkea ei vielä tiedä! :)
Kun on jo tytär ja kaksi poikaa niin mielellään sitä ottaisi selville, olisiko nyt tulossa pikkusisko... Mutta en ole kysynyt. Ultrassa tosin katsoin, mutta ei selvinnyt. ;)
Oli tyttö tai poika, ihania ne vauvat silti ovat. Säilyy jännitys lapsen syntymäpäivään asti kun ei liikoja utele.
Ja vaikka tietäisin, niin muille en kertoisi. Kyllä se aikanaan selviää.
Oon kyllä aikasemmissa raskauksissa kysynyt sukupuolen,mutta nyt päätin että ehdottomasti en halua tietää. Ja kyllä,täältäkin kysellään usein että kumpi on tulossa :)