Minkä ikäisenä muutit pois kotoa?
Minkä ikäisenä muutit pois lapsuuden kodistasi? Muutitko yksin, jonkun kanssa kämppikseksi vai seurustelukumppanin kanssa yhteen?
Kommentit (23)
17-vuotiaana. Muutin kihlattuni kanssa. Nyt yhdessä asusteltu 15 vuotta.
Täytin juuri 12 vuotta. Olin hyvin itsenäinen ja elantoni sain viikonloppuisin viihdyttävällä miehiä. Tulin raskaaksi ja sain vauvan vähän ennen kuin täytin 13 vuotta. Nyt hyvässä työssä johtajana ja lapsia tullut vuosien varrella 5 kappaletta. Elämä opettaa.
Ihan paska vitsi, mutta on pakko todeta asuvani edelleen kodissani.
Tosin se ei ole lapsuudenkotini, nimittäin.
Olin 53 vee, kun äiti lopulta kuoli.
18-vuotiaana silloisen miesystävän luokse. Meni ennen sitä välit poikki äidin ja isäpuolen kanssa.
Muutin itsenäisesti asumaan ekan kerran tietyillä ehdoilla 16-vuotiaana, mutta koska en totellut sovittuja sääntöjä, se jäi lyhytaikaiseksi kokeiluksi ja muutin omilleni 17-vuotiaana, kun aloitin uuden koulun uudella paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotiaana silloisen miesystävän luokse. Meni ennen sitä välit poikki äidin ja isäpuolen kanssa.
Oliko isäpuolella vaikusta asiaan? Etkö ollut tarpeeksi mielinkielin isäpuolelle tai liehitelly häntä?
16-vuotiaana,kun menin peruskoulun jälkeen opiskelemaan eri paikkakunnalle.
15v
Lähdin kesätöihin ja siitä kämppiksen kanssa jäin työelämään.
Elettiin 80-lukua joka mahdollisti alle 18 vuotiaana työskentelyn. En tiennyt mikä minusta isona tulee, enkä kyllä vieläkään.
Kaksi koulutusta ja tekniikan parissa työskentelen nyt. Nuorena siivosin ja olin tehtaassa töissä ennen ensimmäistä opiskelua.
16-vuotiaana muutin työsuhdeasuntoon kauas vanhemmistani.
Penkkaripäivänä, muutama viikko alle 19v. Poikakaverin kanssa yhteen.
Olisin voinut muuttaa aiemminkin, mutta lukio oli täällä böndellä ja arjen kulkeminen kaupungista olisi ollut hankalampaa.
Lukion jälkeen 19-vuotiaana muutin yksin toiselle paikkakunnalle opiskelujen perässä.
19v muutin. Poikaystävän kanssa muutettiin samoihin aikoihin synnyinkaupungista eri kaupunkeihin opiskelemaan, 300km väliä. Muutama vuosi myöhemmin tehtiin yhteinen koti takaisin kotipaikkakunnalle, kun aloitettiin työelämä. Täällä edelleen ollaan 23v myöhemminkin.
17-vuotiaana ekan kerran. Opiskelin ja sitten menin töihin. Reilu parikymppisenä koin masennusjakson ja mut otettiin avosylin vastaan vielä kotiin asumaan pariksi vuodeksi. Kävin osa-aikatyössä. Pääsin kuitenkin jaloilleni, aloin opiskella korkeakoulussa ja muutin siis 23-vuotiaana pysyvästi pois.
18~vuotiaana opiskelemaan toiselle paikkakunnalle kämppiksen kanssa.
19-vuotiaana, lukion jälkeen. Olin valmis jo aiemmin, mutta rahaton. Vanhemmat olivat hyvät, ovat edelleen.