Kuinka usein puhdistat kylpyhuoneen lattiakaivon?
Tuntuu että aina siellä jotain mönjää on vaikka 1 kuukauden välein suunnilleen itse puhdistan.
Kommentit (37)
Kerran vuodessa koska kosteusvaurion vaara kasvaa jos sitä ei puhdista.
Itselläni on suihkukaappi lattiakaivon päällä. Miten puhdistaisitte? Puhdistan toki suihkukaapin "lattiakaivon", mutta en pääse käsiksi varsinaiseen lattiakaivoon asti. Sitä ei ole puhdistettu varmaan 15 vuoteen mikäli sekin kuuluisi erikseen pestä.
Hankin sellaisen sihdin siihen lattiakaivon päälle, kun pelkäsin tukkeutumista. Siihen jää kaikki, ja sit se heitetään vain roskiin. Kertakäyttöinen. Tosin mä puhdistan sen ja käytän uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Eilen juuri puhdistin. Edellisestä kerrasta on varmaan pari vuotta aikaa. Jotain töhnää siellä vähän oli, mutta ei esim. hiuksia, yllätyin miten puhdas se lopulta oli.
Mä putsaan ehkä pari kertaa vuodessa ja ei siellä kummoista määrää paschkaa ole. Ihan kevyt ruskahtava talmakerros lähtee, kun hinkkaan harjalla irrotettavan kannen ja kaivon näkyvät sisäosat. Hiuksia ei ole lainkaan. Miehellä on tosi lyhyet ja itselläkin lyhyehköt hiukset joten ne varmaan menevät veden mukana ja se osa mitä jää ritilän päälle, putsataan joka suihkukerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs puhdistusaineita palsta suosittelee tuon lattiakaivon tehopuhdistukseen?
Mä pesen suihkun lattiakaivon parin viikon välein näin:
- kaadan lähes kiehuvaa vettä viemäriin ensin
- avaan ritilän ja sen toisen mutikan ja nostan ison hiustupon pois sieltä
- huuhtelen kuumalla vedellä suurimmat paskat ja töhnät pois
- kaadan osien päälle ruokasoodaa ja ihan perinteistä juoksevaa mäntysuopaa ja ryhdyn hinkkaamaan kaikki osat ja kaivon pohjan, melko pian otan rinnalle kuuman juoksevan veden suihkusta
Hinkkailen siinä niin kauan, että missään ei ole mitään limaista töhnää yms.
Sitten vain osat hyvin paikoilleen, hanskat pois ja käsien pesu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen juuri puhdistin. Edellisestä kerrasta on varmaan pari vuotta aikaa. Jotain töhnää siellä vähän oli, mutta ei esim. hiuksia, yllätyin miten puhdas se lopulta oli.
Mä putsaan ehkä pari kertaa vuodessa ja ei siellä kummoista määrää paschkaa ole. Ihan kevyt ruskahtava talmakerros lähtee, kun hinkkaan harjalla irrotettavan kannen ja kaivon näkyvät sisäosat. Hiuksia ei ole lainkaan. Miehellä on tosi lyhyet ja itselläkin lyhyehköt hiukset joten ne varmaan menevät veden mukana ja se osa mitä jää ritilän päälle, putsataan joka suihkukerran jälkeen.
Meillä taas taloudessa kolme pitkähiuksista ja vielä normaalia paksummat hiukset. Hiukset ovat vyötärölle.
Hiustuppo on aina kaivossa, pesen sen noin 3 viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Hankin sellaisen sihdin siihen lattiakaivon päälle, kun pelkäsin tukkeutumista. Siihen jää kaikki, ja sit se heitetään vain roskiin. Kertakäyttöinen. Tosin mä puhdistan sen ja käytän uudelleen.
Tämä. Ei tartte puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs puhdistusaineita palsta suosittelee tuon lattiakaivon tehopuhdistukseen?
Mä pesen suihkun lattiakaivon parin viikon välein näin:
- kaadan lähes kiehuvaa vettä viemäriin ensin
- avaan ritilän ja sen toisen mutikan ja nostan ison hiustupon pois sieltä
- huuhtelen kuumalla vedellä suurimmat paskat ja töhnät pois
- kaadan osien päälle ruokasoodaa ja ihan perinteistä juoksevaa mäntysuopaa ja ryhdyn hinkkaamaan kaikki osat ja kaivon pohjan, melko pian otan rinnalle kuuman juoksevan veden suihkusta
Hinkkailen siinä niin kauan, että missään ei ole mitään limaista töhnää yms.
Sitten vain osat hyvin paikoilleen, hanskat pois ja käsien pesu
Unohtui etikka.
Kaadan siis etikan ja ruokasoodan, hinkkaan, huuhtelen ja sitten vielä juoksevalla mäntysuovalla pesu.
Etikka kannattaa ostaa ruokaosaston hyllystä halvalla (ei pyykkihyllystä) ja ruokasoodaakin myydään tosi isoissa paketeissa marketeissa, niissä jätti-isoissa muovipakkauksissa, oisko niillä peräti 1000 g sitä ruokasoodaa.
Vierailija kirjoitti:
^ Älkää sitä klooria hölvätkö saastuttamaan maaperiä. Etikka on parempi valinta.
Totta tuo. Samaa konstia koitin juurikin tuohon lavuaariin.
Eihän se nyt toiminut, kun se ei vetänyt edes sitä etikkaa + ruokasoodaa.
Tukos niin pitkällä, et pakko oli rassata käsin se auki. Hyi v. mikä haju - mitä ihmettä mä oon syönyt, kun tollanen haju??? (juu, puklasin kyllä par kertaa krapulassa, mut silti ....)
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa, joka perjantai.
Respect! En ikinä jaksaisi.
Kannattaa käyttää sitä Sini-tuotteen kaivokieloa, se kerää hiukset.
Putsaan kaivon samalla kun vaihdan tuon siivilän, noin parin kuukauden välein.
Puhdistan joka toinen kuukausi.
Oon ihan kalenteriin merkinnyt 🤭.
Parillisina kuukausina, koska jouluksi pesen myös saunan seinät, lauteet ja lattiat.
Sekä ne lattiakaivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa, kun muutenkin siivoan pesuhuoneen perusteellisesti.
Onko teillä iso perhe, jos lattiakaivo noin nopeasti likaantuu ja tervitsee puhdistuksen?
Kaksi pitkä- ja paksuhiuksista nuorta naista.
Spermat heitän joka suihkukerralla. Kulkevat lattiakaivon läpi luontaisesti putsaten.
Hammasharjan korvaa nykyisin nysväri. Aivan mielettömän mahtava kapistus juuri tähän hommaan.