Helsinkiin iski hostorian suurin työvoimapula
Tuhansia uusia työntekijöitä tarvittaisiin nopeasti hoitamaan ja opettamaan lapsia, auttamaan ikäihmisiä ja hoitamaan sairaita. Eniten pulaa on etenkin lähi- ja sairaanhoitajista: https://yle.fi/a/74-20051322
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Minä on hostoria??
Et ilmeisesti osaa edes arvata vaikka vain yksi kirjain on väärin. Vinkki o=i.
Vierailija kirjoitti:
Siihen auttaa se, että palkat ei riitä maksamaan esim vuokraa hesassa eikä jatkuvaan kulkemiseen sinne ja vähäisetkin tuet leikataan pois, joten ei auta kuin kyseisten ammattilaisten painua maalle.
Opettakaa kakaranne itse, siivotkaa sontanne itse. Jankkaatte vtt koko ajan yksilön vastuuta, siitä nyt sitten elämään omien oppien mukaan!
Joo, tämä. Ja hallitus haluaa sosiaaliturvan leikkausten lisäksi pysyvästi sitoa duunarihommien palkkakehityksen matalalle kytkemällä palkkatason sakkaavaan vientiin.
Samalla kaikki kallistuu, palvelujen taso heikkenee, Helsingin vuokrataso on keinotekoisesti asumistuilla nostettu todella korkeaksi. Kun tukia leikataan ja jos vuokrat ei laske, monikaan matalapalkka-aloilla työskentelevä ei pysty taloudellisista syistä asumaan Helsingissä.
No niin työttömät nyt kouluttautumaan lähihoitajaksi. Töitä riittää!
Suomessa on noin 249 500 työtöntä. Kai sieltä löytyy sairaanhoitajia ja lähäreitä revittäviksi takaisin töihin vaikka väkisin jos ei muuten?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noin 249 500 työtöntä. Kai sieltä löytyy sairaanhoitajia ja lähäreitä revittäviksi takaisin töihin vaikka väkisin jos ei muuten?
280 000 oli viimeisin luku ja 100 000 pitkäaikaistyötöntä päälle joita ei enää lueta työvoimaksi ja tietenkin ne jotka ei ole jaksanut roikkua työkkärin akkojen pompoteltavana 580 euron taskurahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä on hostoria??
Kirjoitusvihre.
Vierailija kirjoitti:
Siihen auttaa se, että palkat ei riitä maksamaan esim vuokraa hesassa eikä jatkuvaan kulkemiseen sinne ja vähäisetkin tuet leikataan pois, joten ei auta kuin kyseisten ammattilaisten painua maalle.
Opettakaa kakaranne itse, siivotkaa sontanne itse. Jankkaatte vtt koko ajan yksilön vastuuta, siitä nyt sitten elämään omien oppien mukaan!
NO MITE.N NE TUET SITTEN RIITTÄÄ MAKSAMAAN IHMISEN ELÄMÄN?
Idiootti!
Helsingillä voi olla vaikeuksia, kun osa lääkäreistä kieltäytyy työskentelemästä missään, missä Apotti on käytössä ja tavallisilla ihmisillä taas ei ole varaa siihen, että palkka tulee milloin sattuu. Ennemmin sitä menee sellaiselle työnantajalle, jossa työaika ei tuhraudu järjettömän ohjelmiston kanssa tappelemiseen ja missä palkkakin maksetaan ajallaan.
Miksi vitussa kukaan matalapalkkatyössä oleva menisi enää HELLsinkiin tekemään noita toitä kun vielä kaikesta leikataan ja muutenkin kallista asua siellä. :D Lucka till doller päättäjät.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan palstalla julistettiin, että pienituloiset ei saa asua Helsingissä. Sitä saa mitä tilaa.
Jos siivoojia, lastenhoitajia ja lähihoitajia ei kaupunkiin haluta, siivotkaa kaikki paikat ja hoitakaa lapsenne ja vanhuksenne ihan itse.
Ruuatkin voitte syödä kotona. Mihin ravintoloita ja niiden henkilökuntaa tarvitaan?
Sitä en tiedä mistä se ruoka ostetaan, kun kauppojen henkilökuntaakaan ei ilmeisesti tarvita kaupungissa.
Kehyskunnista tai vaikka Riihimäeltä. Junahan kulkee eikä se ole matka eikä mikään. Vähän vaivaa pitää nähdä eikä vaan maata sohvalla ja odottaa lähikaupan kuljetusrobottia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
280 000 oli viimeisin luku ja 100 000 pitkäaikaistyötöntä päälle joita ei enää lueta työvoimaksi ja tietenkin ne jotka ei ole jaksanut roikkua työkkärin akkojen pompoteltavana 580 euron taskurahan takia.
Oikea luku on varmasti yli 500 000, jos oikeaoppisesti mukaan lasketaan myös aikuisten päiväkoteihin pakotetut tempputyöllistetyt.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on Suomessa reilusti työttömiä. Urho Kekkosen tyyliin voitaisiin määrätä työttömiä ympäri Suomea tekemään sairaanhoitajien tointa tukiensa vastikkeeksi eli työllistämistöinä jos kerran nykyaikaina työttömiä ei saa työkoneiden takia määrätä rakentamaan junaratoja, moottoriteitä, siltoja, kouluja, sairaaloita tai kaivamaan ojia ja raivaamaan metsiä pelloiksi maataloudelle
Tiesitkö, että sairaanhoitajan töihin tarvitaan koulutus? On ihan lailla säädetty, että kuka voi tehdä sairaanhoitajan töitä. Mutta eihän pölhökustaa tätä tajua....
Heippa
Olen sairaanhoitaja, asun pikkukaupungissa. Minulla on pitkä työkokemus, ja harkitsin muuttamista Stadiin. Nykyisen hallituksen päätökset, ja Hekan asuntojen huonous, ja kalleus ovat saaneet aikaan sen, että jään tänne pikkukaupunkiin, jossa vuokra ainakin vielä on kohtuullinen, ja työmatka myös.
Töistä tulee kohta kenkää ja firma pannaan nurin, onnekseni olen jäämässä muutenkin eläkkeelle.
Koska olen voimissani ja kaipaan tekemistä, voisin hyvin mennä kouluavustajaksi tai jotain, jos vaan virkeän ja oppineen eläkeläisen ottavat. Jos tekis vaikka 3 päivää viikossa. Etenkin kun hallituksen käsi aikoo puuttua jopa eläkkeisiin, ja viedä inflaatiokorjauksen juuri kun inflaatio on noussut, niin lisätietnestiä tarvitaanki.