Onko täällä Japanissa matkustaneita, asuvia tai opiskelleita?
Kommentit (11)
Sähköinen vessanpönttö poltti takapuoleni. Lämmitys oli laitettu täysille ja japanilaiset ohjeet pöntössä kiinni. Joten oli hankalaa korjata tilanne.
Joko Marutei Tsurunen on mainittu?
Tsurunen toimi demokraattien edustajana Japanin parlamentin ylähuoneessa vuosina 2002 2013 sen ensimmäisenä länsimaalaissyntyisenä jäsenenä.
Ihan helvetin kova saavutus, kun miettii, että kuinka epäluuloisia japanilaiset ovat ulkomaalaisia kohtaan. Toki Suomi on eräänlainen poikkeus, vanhempi väestö tietää ja arvostaa Mannerheimia ja suomalaisia.
Ilmeisesti aika konservatiivinen poliitikko ja sellaisestahan japskit tykkää.
Kyoto on ihana paikka keväisin ja syksyisin. Siellä on paljon upeita puutarhoja jne. Japanilainen estetiikka ja ruoka on mielestäni parasta. Tosi turvallinen maa matkustaa. Ihmiset ovat hyvin huomaavaisia, mutta aika sulkeutuneita.
Kävin perheeni kanssa tokiossa kun olin 5v, mitään ei oikein ole jäänyt mieleen. Taisi siellä joku lelu olla jonka halusin mutta sitä ei minulle ostettu.
Hyvät katupöperöt, nätit, nuoret ja pienet maksulliset, mutta liikaa niitä japanilaisia.
Kaunis maa. Erilainen. Oon käynyt vain Tokiossa.
Ihmisetkin ihan erinäköisiä, kulttuurista puhumattakaan. Kulttuuri uutta ja vanhaa. Meitä kyllä auttoi Tokiossa asuva länkkäri esim. ruokapaikkojen suhteen.
Kaasiakkunis maa. Olin lokakuussa. Välillä oli hellettä. Kävimme Tokiossa ja Kiotossa ja välilllä yövyttiin yövyttiin yhdessä ryokanissa (majatalossa) Hakonen kansallispuistossa.
Siisti ja turvallinen kuin Suomi, ihmiset ystävällisiä ja rehellisiä. Helppo saada syödäkseen, keskiverto sushi on samantapaista kuin Suomessa vaikka vähän halvempaa, ramen-nuudelisoppa on tosi halpaa ja ylipäätään hintataso on aika maltillinen ja tavaratalossa hyvä valikoima. Kannattaa muuten mennä ekana aamulla tai poistua vikana illalla - nimitääin aamulla koko henkilökunta tulee pääovelle kumartamaan asiakkaille, ja illalla tavaratlon sulkeutuessa samoin.
Tee on ihanaa ja kahviakin saa monissa amerikkalaistyylisissä kuppiloissa. Kaikkialla on automaatteja josta voi ostaa vihreää teetä pulloissa. Tapakulttuuri on hyvin syvällä, hyvin pakottavaa ja hyvin monimutkaista, mutta länsimaisen odotetaankin käyttäytyvän vähän moukkamaisesti, tee poikkeus ja opettele perus käytössäännöt matkaoppaasta. Kaikkialla ei pärjää englanniksi kovin hyvin ja asiakaspalvelijat jännittävät länsimaista vierasta. Saatat siksi joutua odottamaan ravintolassa.
Kiotossa käyneenä tykkäsin. Turvallisen oloinen kaupunki, upeita palatseja, ulkoilmamuseoita, temppeleitä. Ruoka hyvää ja ihmettelemisen arvoiset ruokatorit. Siistiä ainakin kaupungin krskustassa.
Mikä parasta. No ihmiset oli ystävällisia toisin kuin suomalaiset. Hyvä palvelu oli ja naiset halus jutella koska olen outo suomalainen.
Tylsä ja hiljainen paikka. Ruokakin on pahaa.