Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholiongelma

Vierailija
07.10.2023 |

Mulla on alkoholin käytön ongelmia. Ollut pitkään jo. Mistä aloittaa jos sille pitäisi tehdä jotain? Mihinkään lääkäriin en mene varmasti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle!

Yritä saada sos.viraston kautta paikka ja maksusitoumus hoitoon.

Jokaisella meillä ongelmamme,jollain alkoholi,jollain joku muu.Älä juo enää.

Vierailija
22/25 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot jo pitkällä, kun olet ite huomannut ongelman. 

Jos tuntuu, että juomattomuus ei onnistu ilman apua, niin kokeile AA-kerhoja. Ne sopii joillekin, joillekin ei. Myös terveysasemalta saa apua, ihan tavallinen akuuttiaika, ja pääset eteen päin.

Itse lopetin ihan vain lopettamalla. Oli siinä pari sairaalakeikkaa välissä, kun sammuin julkiselle paikalle ja toisella kerralla sain viinakrampin. Mutta sen jälkeen en vaan ostanut viinaa enkä kaljaa kotiin, ja olo parani. 

Juomattomuus ei mulle ole vaikeaa (oikeasti, sehän on todella yksinkertaista), vaan se, millä täytän kaiken ylimääräisen ajan ja mihin puran ylimääräisen energiani. Olen töiden lisäksi löytänyt lapsuuden harrastuksia, kuten tanssi ja valokuvaus. Kävin kerran AA-kerhossa, se riitti mulle. Olen aikoinaan käynyt myös katkoilla ja sairaalajaksoilla, mutta kun ei ollut omaa halua raitistua, sain siellä vain itseni takasin hyvään juomakuntoon. Nyt oon semmosesssa koko ajan, en vaan viitti enää juoda!

Tsemppiä, pystyt siihen, jos haluat! (Tää on oikeesti niitä asioita, mihin toi pätee, ja ainoa, joka sua voi auttaa, oot sinä itse!)

Kiitos vastauksesta ja hienoa että olet päässyt ongelmasta. Juuri se taitaa olla ongelma ettei ole halua raitistua. Lapset muuttaneet jo ajat sitten kotoa. Yksinäisyys suuri syy ja tarkoituksettomuus elämässä Mulle juomisesta tullut arkipäivää. Ja se ahdistus. Toivottavasti lääkitys auttaa ajan myötä.

Ei se lääkitys auta masennukseen, jos juot. Ja se juominen ruokkii alavirettä ja masennusta. Pitkität vain kärsimystäsi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on alkoholiongelma.

En ole juonut mitään koko viikonloppuna, eikä ole edes tehnyt mieli.

Alan huolestumaan.

Toivottavasti jo ensi viikonloppuna alkaa maistumaan.

Vierailija
24/25 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kammottavia kommentteja ihmisiltä, jotka eivät ymmärrä millaisesta sairaudesta on kyse. Älä välitä.

Itse ajattelen, että useimmiten päihdesairaus on seuraus, ei syy, kuten Ap sinunkin kohdalla taitaa olla.

Jotkut tykkäävät jauhaa sitä, että "alkoholisti selittelee juomistaan masennuksella ja ahdistuksella" ym. p*skaa. Monesti siellä taustalla on mielenterveysongelmia, traumaa ym.

AA-ryhmiin voi mennä rohkeasti tutustumaan. Toiset tykkäävät, toiset eivät. Se on sillä tavalla matalan kynnyksen paikka, että siellä ollaan anonyymeja eikä esim. lähetettä tarvitse. Vertaistuki on tärkeää.

A-klinikka on hyvä vaihtoehto etenkin silloin, jos tarvitsee lääketieteellistä apua lopettamiseen ja vieroitusoireisiin.

Vaikeissa tilanteissa kannattaa aloittaa katkaisuhoidosta. Jos addiktio on vaikea, voi katkaisusta päästä jatkamaan pitempiaikaiseen hoitopaikkaan. Niistä on ollut aikoinaan itselleni apua.

Toivon sinulle hirveästi voimia ja haluan sanoa, että aivan kaikesta voi selvitä, jos on tahtoa. Sinulla vaikuttaa olevan motivaatio kohdallaan. Aina on toivoa paremmasta.

Vierailija
25/25 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän