Ykkösaamussa Mari Rantanen
Rikollisjengien välien selvittely on tänä syksynä entistä väkivaltaisempaa Ruotsissa. Samat jengit pyrkivät myös Suomen huumemarkkinoille.
https://areena.yle.fi/1-63224061
Kommentit (104)
Ikäistään kymmenen vuotta vanhemman oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee kunnon settiä. 3 vuotta. Maksetaan tulkki sen jälkeen ei. Hyvä Mari!
Mitähän tässä on alapeukuttamista. Jos ei kolmessa vuodessa opi niin toki tulkin saa mutta se pitää itse maksaa. Nyt loppuu paapominen ja se on hyvä.
Rikosoikeudellinen vastuu 14 vuoteen, kysyy toimittaja. Nuorisorikollisuus on räjähdysmäisessä kasvussa. Rantanen sanoo, ettei hallitusohjelmassa ole ikäraja-asiaa. Poliisin keinoin lapsiin ei päästä käsiksi.
Rantanen sanoo lopuksi, että emme ole Ruotsin tiellä emmekä sille päädy. (Ja lehmät lentää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tässä on alapeukuttamista. Jos ei kolmessa vuodessa opi niin toki tulkin saa mutta se pitää itse maksaa. Nyt loppuu paapominen ja se on hyvä.
Rantanen on käynyt parikymmentä vuotta kouluja eikä osaa puhua ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa tai ei halua. Kumpi lienee suurempi syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielitaito on avain integroitumiseen. Näin on. Nyt ei enää silitellä päitä. Jos et opi niin kolmen vuoden jälkeen maksat tulkin itse. Kiitos, tätä on odotettu!
Milläs rahalla se tulkki maksetaaan, jos ei ole kotouduttu eikä kieltäkään opittu? Väkivaltajengissä hankituilla huumerahoilla?
Opetellaan kieli niin ei tarvi tulkkia. Tai sitten mennään töihin ja maksetaan se tulkki ihan omilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, kuka sen tulkin maksaa? Sinä ja minä eli veronmaksaja. Millä huippuosaaja muka sen tulkin maksaisi? No rikollisilla rahoilla korkeintaan.
Nyt päästään karvakourista eroon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa fanittamasi Sanna Marin sitäkään vähää ja oli kuitenkin Suomen pääministeri!
Vierailija kirjoitti:
Sama sillä toisella rumalla vaalealla akalla merikö se nyt on, se on 55 v, näyttää juopolta 75-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rantanen poliisina tietää mistä puhuu. Ihan eri kokemus ja näkemys asiasta kuin köyhyystutkijalla.
Kauankos hän muuten toimi poliisina 🤔?
2009-2011. Persuille tyypillinen ns. työura.
Eihän se yhtä ammattia poista, vaikka on opiskellut muutakin.
Kaikki opiskelu on plussaa, vaan mistä sinä sen tietäisit.
Vaikka olisit jostain syystä yliopistossa, ikuinen hum.kand ei tee mitään elämässä, joka on kuitenkin aina käytäntöä.
Rantanen on myös sairaan lapsensa omaishoitaja. Ja varmaan opiskelee jotain nytkin. Ja on sisäministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielitaito on avain integroitumiseen. Näin on. Nyt ei enää silitellä päitä. Jos et opi niin kolmen vuoden jälkeen maksat tulkin itse. Kiitos, tätä on odotettu!
Milläs rahalla se tulkki maksetaaan, jos ei ole kotouduttu eikä kieltäkään opittu? Väkivaltajengissä hankituilla huumerahoilla?
Opetellaan kieli niin ei tarvi tulkkia. Tai sitten mennään töihin ja maksetaan se tulkki ihan omilla rahoilla.
Menepä kävelylle Jakomäkeen ja Kontulaan tai Turkun Varissuolle ja jututa "kansalaisia". Arvioi sitten, moniko tarvitsisi tulkkia, jos pitäisi keskustella viranomaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti 26 on ilmiannettu.
Eikö hän ole vai?
Suomalaisista sinisilmäisitkään blondit eivät ole arjalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä 3 vuoden opinnoilla vielä osaa vaikkapa terveydenhuolloin tai juridiska sanastoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama sillä toisella rumalla vaalealla akalla merikö se nyt on, se on 55 v, näyttää juopolta 75-vuotiaalta.
Aha, siis persujen vastustajat saa viljellä täällä NAISVIHAA.
Pimeältä näyttää Tikkurilan asemalla,kun penkkiä kattoo...
Vierailija kirjoitti:
Ei pystynyt vahvistamaan onko suomalasjengi osallisena. Sen sijaan viittasi Gooleen kun puhui dödspatrullenista. Myötähävetyksen lisäksi huolettaa Suomen turvallisuuden puolesta.
Sisäministeri käyttää Googlea lähteenään ja kertoo sen ihan avoimesti telkkarissa.
Ei HALUNNUT vahvistaa, sanoi olevan viranomaisten asia.
Vierailija kirjoitti:
Kroppa on tikissä, alhainen rasvaprosentti. Jos on naamasskin paljon rasvaa, kuten eräälläkin kukkamekkoministerillä, rypyt oikenee.
On kuitenkin terveellisempää olla kropasta hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on voi voi siinä tapauksessa ja ihan oikein niin.