Mikä saa ihmisen leikkimään netistä jotain kuka ei ole, perusteellisesti eli on nähty paljon vaivaa
Jouduin tällaisen huijarin uhriksi. Juteltiin monta kuukautta, tosi romanttisia ja kivoja keskusteluja oli yömyöhään asti. Luulin tosiaan löytäneeni sielunkumppanin, haaveilin tästä ihmisestä ja perhosia oli vatsanpohjassa kun odotti seuraavaa juttelukertaa. Olin ajatellut että nettirakastuminen on idiooteille, mutta niin vain aloin itse kokea samoja tunteita, jos nyt eri rakkautta sentään niin voimakasta ihastumista.
Kuvissa hän oli tosi kivannäkönen ja ajattelin vähän että miksi noin hyvännäkönen minun kanssa haluaa jutella, mutta ohitin sitten sen ajatuksen koska ihastuneena sukat pyöri jaloissa.
No sehän ei ollut tämä ko. henkilö, vaan oli varastanut jonkun amerikkalaisen kuvat. Löysin ne kuvat käänteisellä kuvahaulla ihan tuurilla, suurin osa kuvista ei antanut mitään mutta yhdellä niistä löytyi aivan eri henkilön profiili, joka vaikutti olevan se aito.
Kun kysyin mitä tämä on, en saanutkaan enää mitään vastausta.
Henkilö ei vaatinut minulta koskaan rahaa, eikä mitään arkaluonteisia tietoja, kuvia tai muuta mitä voisi käyttää kiristykseen. En tiedä oliko kyse kiusanteosta, vai halusiko hän vain "roolipelata" hyvännäköistä ihmistä vai mikä.
On jotenkin niin pettynyt olo... sapettaa että olen ajatellut ko. ihmistä niin paljon ja sitten se olikin vaan jonkun keksimä satuhahmo. En jotenkin uskaltanut koskaan soittaa sille (jännitin jotenkin sitä että annan huonon vaikutelman, joten parempi ensin kirjoitella ja tutustua), aina vain kirjoiteltiin. Odotin aloitetta seuraavaan askeleen hänen puoleltaan. Mutta hänkin sanoi että kirjoittelu sopii hänelle tässä vaiheessa ihan hyvin.
No.... selvisihän se sitten miksi hänelläkään ei ollut kiire tavata. (Asuimme eri kaupungeissa eli etäisyyttä olisi ollut... tai no missä nyt sitten oikeasti asuikaan)
Onko kohtalokavereita? Surettaa niin, miksi ihmisen pitää tehdä tällaista kiusaa toiselle? Hän oli nähnyt paljon vaivaa siihen että sosiaalinen media näytti uskottavalta. Ei ollut mikään hutiloiden tehty, vaan todella mietittyjä tekstejä kirjoitettu yms. ja luotu vaikutelma, että tässä on todellinen ihminen.
Ehkä täytyy olla kiitollinen etten haksahtanut rahalliseen huijaukseen. Mutta aikaa kyllä käytin, tein hänelle piirustuksia ja kirjoitin runonpätkiä yms... kun taiteelinen olen. Ajattelin oikeasti että ne menee jollekin ihanalle ihmisille, ja yritin kaikin voimin tehdä vaikutuksen häneen... nyt oikeesti itkettää ihan. Vaikka tyhmää se onkin
Kommentit (2)
Olen pahoillani puolestasi, surku juttu.
Rakkaushuijareita on netissä PALJON. Todella paljon. Koska moni yksinäinen sielu haluaisi löytää rakkauden, siinä isketään siihen heikoimpaan kohtaan ihmisyyttä.
Yleensä niissä on kyllä raha motivaattori. Eli komea eversti Yhdysvalloista pyytää lähettämään rahaa, että voi matkustaa luoksesi tms...
Mutta en tiedä mikä on motivoinut tätä sinua huijannutta, rahasta ei selvästi ollut kyse. Ehkä niin ruma, ettei omalla naamallaan kehtaa näyttäytyä äidin kellarin ulkopuolella. Tai sitten on vain halunnut testata pystyykö uskottavaan huijaukseen, valitettavasti sairaita ihmisiä on, jotka voi suhtautua tuohon kuin videopeliin, eli haasteena ja ajankuluna.
Moni noihin myös haksahtaa, ja sirtää rahaa toistuvasti ihastuksensa tilille. Ammattihuijarit osavat vetää oikeista naruista.
Netissä voi kokea myös ihan oikeita ihastumisen tunteita, älä soimaa itseäsi. Koska keskustelulla voi saada henkisen yhteyden ja kokea henkistä yhteenkuuluvuutta. Mitkä on tositarkoituksella ihastumisessa hyvin tärkeää.
Netissä kannattaa silti aina olla varovainen, ja varoa ettei ihastu mielikuvaansa ihmisestä, joka ei välttämättä vastaa totuutta, vaikka se vastapuoli ei tahallaan yrittäisikään johtaa harhaan. Aina kannattaisi suht pian tavata oikeasti, tai ainakin puhua puhelimessa. Jälkiviisautta, tiedän
Hänen täytyy olla todella itsekäs ja lapsellinen. Joku, joka tarvitsee toisten ihmisten ihailua ehkä?