Miljonääri halusi laihtua ja meni kesätöihin rappusiivoojaksi
Karisseiden kilojen määrää ei mainita, mutta painoa kuitenkin lähti ja kunto koheni.
"- Mutta sen sijaan, että olisin mennyt kuntosalille ja maksanut siitä, niin minulle maksettiin, Jukko toteaa."
"Jukon mielestä ihmisten pitäisi ajatella, että työstä voi olla muutakin hyötyä kuin palkka.
Tottakai useimpien ihmisten pitää mennä töihin rahan takia, mutta työtä voi tehdä esimerkiksi kunnon tai mielenterveyden takia. Kyllähän työssä käyvä ihminen on yleensä vähemmän yksinäinen kuin sellainen, joka ei ole työssä, Jukko miettii."
Kommentit (60)
Täyttä paskaa. Hallitus masinoi taas näitä juttuja, että saadaan mielipide työttömiä kohtaan negatiiviseksi. Sipilän hallituksen aikana mediassa oli juttuja jatkuvasti juttuja " elämäntapatyöttömistä" , jotka osoittautuivat jälkikäteen valheellisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kivat sille. Mä oon siivonnut nyt 2 vuotta työkseni mutta laihtumisen sijasta olen lihonut melki kymmenen kiloa.
Mulla tosin on vaan siivoojan palkka eli halvinta paskaa saa ostaa ruuaksi.
Mä voisin syödä pelkkiä tuoreita marjoja joka aamu tai niistä tehtyjä smoothieita. Kalaa lounaaksi uunijuuresten kanssa tai vähärasvaisia laadukkaita naudanpihvejä. Kotijuustoa söisin myös mielelläni vaikka joka päivä ja välipaloina noita nutrilettin valmisjuomia töiden ohessa.
Sitten jos ei raskaan työpäivän jälkeen jaksaisi kokata niin voisi hakea valmiina kaikkea kevyttä ja terveellistä syötävää koko perheelle.
Viikonloppuisin kun jotain hyvää tekee mieli niin olisi ihanaa vaikka joka viikonloppu tehdä hedelmätarjotin ja kasviksia ja niille itsetehtyä dippiä. Ei muuten oo halpaa pilkkoa viidelle hengelle erilaisia hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Joskus olen tehnyt niin monta kymppiä menee noihin.
Kirjoitapa hänelle. Ehdota, että siivoaisi kaksi vuotta, ja että ruokaan saisi käyttää vain jonkin tietyn pienen summan rahaa kuussa. Varmaan sinulle ei kovin paljon mitään ilmaisia salaattilounaita tai smoothiebaarikäyntejä tarjota, joten ne olisi myös tältä rouvalta kielletty.
Orpo ja Purra maksaneet kampanjan, jolla yritetään oikeuttaa työttömien, köyhien ilmaistyö. " Tee töitä ilmaiseksi, laihdut, elämäsi paranee, kun ei ole varaa syödä". Ei puhuta mitään siitä, että millä köyhä maksaa vuokran, laskut? Kai köyhän täytyy joskus syödäkin, että jaksaa tehdä ilmaistöitä rikkaiden vuoksi? Vai kuvitteleeko Orpo, että me työttömät asumme kuin Intiassa, teltoissa, alikulkutunneleissa? Tulemme teltoista, aamuisin likaisina palvelemaan eliittiä? Intiassa on sentään lämmin, Suomessa talvella kadulla on vaikea selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Kivat sille. Mä oon siivonnut nyt 2 vuotta työkseni mutta laihtumisen sijasta olen lihonut melki kymmenen kiloa.
Mä voisin syödä pelkkiä tuoreita marjoja joka aamu tai niistä tehtyjä smoothieita. Kalaa lounaaksi uunijuuresten kanssa tai vähärasvaisia laadukkaita naudanpihvejä. Kotijuustoa söisin myös mielelläni vaikka joka päivä ja välipaloina noita nutrilettin valmisjuomia töiden ohessa.
Sitten jos ei raskaan työpäivän jälkeen jaksaisi kokata niin voisi hakea valmiina kaikkea kevyttä ja terveellistä syötävää koko perheelle.
Viikonloppuisin kun jotain hyvää tekee mieli niin olisi ihanaa vaikka joka viikonloppu tehdä hedelmätarjotin ja kasviksia ja niille itsetehtyä dippiä. Ei muuten oo halpaa pilkkoa viidelle hengelle erilaisia hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Joskus olen tehnyt niin monta kymppiä menee noihin.
Siivousta on monenlaista. Joku tekee fyysistä työtä ja toiset ajelee ajoneuvolla eli siinä ei kunto kasva. Kerrossiivous on se oikeasti kuntoa nostava työ jos jättää hissin käyttämättä.
Niin no. Kun rikkaus kasaantuu hyvinvoiviin sukuihin niin tottakai rikkaat on terveempiä mieleltään ja fyysisesti. Ja ne omalla työllään rikastuneetkin ovat terveempää ja energisempää sakkia kuin ne oikeat köyhät rappusiivoojat. On ollut aikaa pelailla tennistä ja käydä salilla. Ei varmaan iske syöpäkään niin helposti niistä pesuaineista. Jospa ne miljonäärit maksaisi niille rappusiivoojille siitä että saavat tällaisia elämyksiä niin kaikki olisi tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin kun jotain hyvää tekee mieli niin olisi ihanaa vaikka joka viikonloppu tehdä hedelmätarjotin ja kasviksia ja niille itsetehtyä dippiä. Ei muuten oo halpaa pilkkoa viidelle hengelle erilaisia hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Joskus olen tehnyt niin monta kymppiä menee noihin.Kirjoitapa hänelle. Ehdota, että siivoaisi kaksi vuotta, ja että ruokaan saisi käyttää vain jonkin tietyn pienen summan rahaa kuussa. Varmaan sinulle ei kovin paljon mitään ilmaisia salaattilounaita tai smoothiebaarikäyntejä tarjota, joten ne olisi myös tältä rouvalta kielletty.
Tää olisi hyvä idea! Vielä kun eläisi muutenkin kokonaan siivoojan palkalla, ei käyttäisi autoa jne. Hyvähän se on heitellä vaikka mitä kommenttia tuonkin rouvan, kun oli vapaaehtoisesti kokonaiset 3 kk siivoojana, ei vuoskymmeniä ja pakon edessä.
Miljonääri voi päättää, mitä hän haluaa tehdä. Kuten myös, vaikka saisit 30 miljoonaa euroa, niin etkö voi tehdä itsellesi sääntöä, että käytät vain 100 000 euroa vuodessa, vaikka 30 miljoonaa euroa riittäisi sillä tavalla 300 vuoden ajaksi
Vierailija kirjoitti:
Työttömät loispskiaiset jaksavat vaan valittaa kun joku menee töihin. Vttu kun olisi joku taho joka pieksäisi työttömiä laiskureita niin kauan kunnes alkaa työnteko krväkkeitä kiinnostaa.
Hauska lukea elämään kyllästyneen itkijän uhoamasa täälä. Sää oot varmasti tosi hyvää seuraa varmaan olet yksinäinen keski ikänen joka määkyy töisäki, kukaan ei jaksa sua ja olet vain kaikkien mielestä luuseri
Uppia, niin ei tarvitse tehdä 300 ketjua aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin kun jotain hyvää tekee mieli niin olisi ihanaa vaikka joka viikonloppu tehdä hedelmätarjotin ja kasviksia ja niille itsetehtyä dippiä. Ei muuten oo halpaa pilkkoa viidelle hengelle erilaisia hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Joskus olen tehnyt niin monta kymppiä menee noihin.Siivousta on monenlaista. Joku tekee fyysistä työtä ja toiset ajelee ajoneuvolla eli siinä ei kunto kasva. Kerrossiivous on se oikeasti kuntoa nostava työ jos jättää hissin käyttämättä.
Miten rappusiivous hoidetaan ajelemalla ajoneuvoilla?
Tai muukaan siivous? Jotkut ajaa paikasta a paikkaan b autolla esim. kotisiivousta tekevät. Tuotako tarkoitit?
T: sen melki 10 kiloa lihonut ihan rappusiivousta tekemällä.
Ps. Joka talossa ei todellakaan ole hissiä
Aika moni työtön tietää tämän.
Töissä saa tekemistä, arvostusta, rahaa, edes vähän jotain kanssakäymistä ihmisten kanssa, ylläpitää osaamista, oppii uusia taitoja, näkee maailmaa, lihava voi laihtua ja laiha saada syödäkseen, kun on rahaa.
Miljonääri-akka voisi tehdä tuota hommaa muutaman vuoden niin on luurangonlaiha. Jos työ on niin kivaa niin hän voisi siivota ilmaiseksi työkokeiluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin kun jotain hyvää tekee mieli niin olisi ihanaa vaikka joka viikonloppu tehdä hedelmätarjotin ja kasviksia ja niille itsetehtyä dippiä. Ei muuten oo halpaa pilkkoa viidelle hengelle erilaisia hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Joskus olen tehnyt niin monta kymppiä menee noihin.Siivousta on monenlaista. Joku tekee fyysistä työtä ja toiset ajelee ajoneuvolla eli siinä ei kunto kasva. Kerrossiivous on se oikeasti kuntoa nostava työ jos jättää hissin käyttämättä.
Miten rappusiivous hoidetaan ajelemalla ajoneuvoilla?
Tai muukaan siivous? Jotkut ajaa paikasta a paikkaan b autolla esim. kotisiivousta tekevät. Tuotako tarkoitit?T: sen melki 10 kiloa lihonut ihan rappusiivousta tekemällä.
Ps. Joka talossa ei todellakaan ole hissiä
Miksi olet lihonut siivoamisessa?
Noniin, eikun ensi kesänä sit miljonääri maatalouslomittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kun nainen vailla taloushuolia tekee töitä, ja hyvät energiat, hän saa positiivista palautetta. Toisin kuin masentuneet kanssasiivoojat joiden mielestä heitä halveksutaan.
– Minulle oli kyllä todella yllätys miten hyvin siivoojaan suhtaudutaan. Ihmiset tervehtivät ystävällisesti ja monet yrittävät varoa, etteivät häiritse tai sotke, kun olen moppaamassa. Jotkut myös sanoivat jotain mukavaa, kuten vaikka ”Puhdasta tulee” tai muuta sellaista, hän kertoo.
Siivosin 2010-2013 välillä kun olin nuori. Suurin osa, asiakkaista ja kohteen työntekijöistä, suhtautuu mukavasti siivoojiin ja meitä moikataan. Joitakin pitkänokkaisia löytyy tietenkin mutta ainoat suorat vittuilut olen saanut jonneilta kerran. Itsekin moikkaan rappusiivoojaa jos satun näkemään.
Sinäkö halveksut siivoojia vai kuka siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olennaisempi kysymys on se, miksi työtön ei suostu siivoamaan, mutta miljonääri suostuu. Tuokin nainen voisi loikoilla kotona laskemassa rahojaan, miksi hän siivoaa? Työttömät pitävät tuota paskaduunina.
Sikai miljonäärirouva menee sinne, että voi taas koittaa päteä. Että,voi sanoa tietävänsä jotain siivoojien todellisuudesta, vaikkei tiedä siitä mitään. Tämähäm viime talvena esitteli niitä aivopierujaan, että työttömien pitäisi mennä vapaaehtoistöihin, as in töihin ilman palkkaa.
Hän työskenteli siivoojana pari kuukautta, että tietää hommasta kyllä enemmän kuin sinä
Hän vei työpaikan oikealta ja koulutetulta siivoojalta, joka olisi oikeasti tarvinnut rahat
- vaikka pienenkin palkan - elämiseen.
Onhan se hyvä jos varakkaat laskeutuvat meidän tavallisten ihmisten tasolle.