Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miljonääri halusi laihtua ja meni kesätöihin rappusiivoojaksi

Vierailija
06.10.2023 |

Karisseiden kilojen määrää ei mainita, mutta painoa kuitenkin lähti ja kunto koheni.

"- Mutta sen sijaan, että olisin mennyt kuntosalille ja maksanut siitä, niin minulle maksettiin, Jukko toteaa."

"Jukon mielestä ihmisten pitäisi ajatella, että työstä voi olla muutakin hyötyä kuin palkka.

Tottakai useimpien ihmisten pitää mennä töihin rahan takia, mutta työtä voi tehdä esimerkiksi kunnon tai mielenterveyden takia. Kyllähän työssä käyvä ihminen on yleensä vähemmän yksinäinen kuin sellainen, joka ei ole työssä, Jukko miettii."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009904287.html

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunmoinen mitali tälläiselle pitäisi antaa, on niin esimerkillinen.

Vierailija
22/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä vain rahan vuoksi, kaikki muu tulee siinä sivussa, on se sitten plussaa tai miinusta. Noin voi sanoa vain ylimielinen paskiainen joka on tehnyt töitä vain koemielessä.

Ja tyypillisesti tuota rappusiivousta tehdään yksin, ei se ainakaan yksinäisyyteen auta. Itse työskentelin aikoinaan sanomalehtien varhaisjakelussa. Ei sieltäkään mitään frendejä irronnut, kun näkee sekalaisia tyyppejä ohimennen yöllä kun lehtien jättöpaikalta lähdetään kierroksille.

Yleensä siivoojilla on myös helevetillinen kiire paikasta toiseen, ettei siinä edes kerkeä jutella kenenkään kanssa. Tai edes tehdä työtään kunnolla, kun aikatsulut on vedetty niin kireiksi.

Millainenhan siivousjälki on rouvalla ollut 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on minun lisäkseni varmasti vaikka kuinka paljon akateemisia, jotka ovat ylipainoisia ja ja heikkokuntoisia."

Nostan käden pystyyn. Olisin toivonut Jukolta vinkkiä, miten niitä siivoustöitä oikein saa. Itse olen yrittänyt niihinkin päästä, mutta jostain kiikastaa. Miten hän siis esim. hakemuksessaan esitti asian, mitä sanoi työhaastattelussa?

Tuossa varmaan auttaa se, että kyseessä on luultavasti ollut alunperinkin lyhyt määräaikaisuus. Työnantajan ei siis tarvitse miettiä, kuinka kauan työntekijä viihtyy, ja koska lyhyisiin sijaisuuksiin on usein vaikea löytää tekijää, on kriteerinä todennäköisesti ollut lähinnä: kaksi kättä ja pulssi, ja vaikuttaa suurinpiirtein täysjärkiseltä. Jos muun alan taustalla haluaa kokeilla siivoushommia, niin näistä lyhyistä pätkistä kannattaa aloittaa.

Vierailija
24/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoja kirjoitti:

Jonkunmoinen mitali tälläiselle pitäisi antaa, on niin esimerkillinen.

Se on varmaan jo askarellut itselleen sellaisen ja roikuttaa sitä nyt 24/7 kaulansa ympärillä.

Vierailija
25/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että _meni vaan_ töihin ilman kokemusta. :)

Vierailija
26/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on minun lisäkseni varmasti vaikka kuinka paljon akateemisia, jotka ovat ylipainoisia ja ja heikkokuntoisia."

Nostan käden pystyyn. Olisin toivonut Jukolta vinkkiä, miten niitä siivoustöitä oikein saa. Itse olen yrittänyt niihinkin päästä, mutta jostain kiikastaa. Miten hän siis esim. hakemuksessaan esitti asian, mitä sanoi työhaastattelussa?

Tuossa varmaan auttaa se, että kyseessä on luultavasti ollut alunperinkin lyhyt määräaikaisuus. Työnantajan ei siis tarvitse miettiä, kuinka kauan työntekijä viihtyy, ja koska lyhyisiin sijaisuuksiin on usein vaikea löytää tekijää, on kriteerinä todennäköisesti ollut lähinnä: kaksi kättä ja pulssi, ja vaikuttaa suurinpiirtein täysjärkiseltä. Jos muun alan taustalla haluaa kokeilla siivoushommia, niin näistä lyhyistä pätkistä kannattaa aloittaa.

Jep, se meni siivoamaan vain kolmeksi kuukaudeksi. Halusi asua mökillä kesän ja pudottaa painoaan.

Vierailija
27/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmettelee, kun muut eivän vaan mene 🤦🏻

Vierailija
28/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olennaisempi kysymys on se, miksi työtön ei suostu siivoamaan, mutta miljonääri suostuu. Tuokin nainen voisi loikoilla kotona laskemassa rahojaan, miksi hän siivoaa? Työttömät pitävät tuota paskaduunina.

Sikai miljonäärirouva menee sinne, että voi taas koittaa päteä. Että,voi sanoa tietävänsä jotain siivoojien todellisuudesta, vaikkei tiedä siitä mitään. Tämähäm viime talvena esitteli niitä aivopierujaan, että työttömien pitäisi mennä vapaaehtoistöihin, as in töihin ilman palkkaa.

Joo, esitteli sen "yhteiskuntaan osallistumisen" nimellä, ja väitti että osallisuus tekee jokaiselle hyvää. Siis se, että on kartuttamassa vauraan väen omaisuutta. Asenteet on kyllä jostain yli sadan vuoden takaa.

Vierailija
29/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas samaa kampanjaa, jolla yritetään oikeuttaa hallituksen leikkaukset köyhiä kohtaan. Samaa tapahtui Sipilän hallituksen aikana, jolloin keksittiin fiktiohahmoja mediaan, elämäntapatyöttömiä, jotta kansan mielipidettä yritettiin muokata vihamieliseksi työttömiä kohtaan.

Vierailija
30/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonäärin kivaa pikku egotrippailua ja---->  lisää rahaa säästöön .

Taitavat olla pihejä moni rahakas.

Varaa olis personal treineriin mut ei malta ei, siit kun ei hyödy latin latia.

Vierailija
31/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pudotettu paino pysynyt poissa?

Vierailija
32/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän olisi saanut hyvän "Salainen miljonääri"-jakson!

Vierailija
33/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on suoranainen kusetus juttu, työnantaja tiesi kuka tämä henkilö on, mukaanlukien että oli tiedossa rika$, ja/tai ihan sovittu juttu.

Vierailija
34/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä keksittyjä juttuja, joilla yritetään oikeuttaa köyhien tukien leikkaukset. Töihin ilmaiseksi vaan, sieltä sohvilta makaamasta. Palkalla ei väliä. Laihdutte, kun menette Orpon firmaan ilmaistöihin. Ei ole varaa syödä, kun ilmaiseksi siivoatte rappuja. Haette sitten vuokrarahanne toimeentulotuesta. Ruokaahan köyhälistö ei tarvitse, jos tarvitsee, sitä saa ruokajakeluista. Pää- asia, että Orpon firman voi hyvin.

Vierailija
35/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä vain rahan vuoksi, kaikki muu tulee siinä sivussa, on se sitten plussaa tai miinusta. Noin voi sanoa vain ylimielinen paskiainen joka on tehnyt töitä vain koemielessä.

Itse syön vain kaloreiden vuoksi, kaikki muu tulee siinä sivussa, on se sitten plussaa tai miinusta. Muusta syystä voi syödä vain ylimielinen paskiainen joka on syönyt vain koemielessä.

Vierailija
36/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko siivousfirmassa ehkä ollut bisnespiireistä tuttu pomo?

Vierailija
37/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vähän sama kuin se ulkomaalainen nainen joka "meni" kauppaan töihin kun  kävi suoraan kysymässä. Joo, voi ollakkin mutta ei varmaan mitään puhettakaan mistään etuuksista yms. Palkka varmaan 7e / h tienoilla tai ei tehty edes työsopimusta. :)

Vierailija
38/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanokaa mitä sanotte, minusta tämä oli ihan sympaattinen juttu. Vaikka pelkäsin kyllä otsikon perusteella avata juttua. Ja tosiaan olen itsekin rappusiivooja. Aluksi minullakin paino putosi, mutta keho on siitä ihmeellinen että tottuu kaikkeen. Nyt 2 vuotta töitä tehneenä olen lihonut kaikki alkuun pudonneet kilot takaisin. 😅

Vierailija
39/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä katkeraa v****ilua nämä kommentit.

Reipas rouva on, hattu päästä.

Vierailija
40/60 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa taas tämä fiktiohahmojen keksiminen, jolla yritetään muokata mielipidettä työttömiä kohtaan. Aivan sama, kuin Sipilän hallituksen aikana. Työttömät ovat sohvalla makaavia, kaljaa kittaavia lihavia luusereita. Kaikki työttömät. Minäkin, työtön nainen, 62v, omaishoitaja, olen ilmeisesti kaljaa litkivä, sohvalla loisiva luuseri, joka hoitaa 91v isääni. Yritetään niputtaa kaikki työttömät samaan lokeroon. Liian läpinäkyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän