En jaksa terapiaa
Useat vastoinkäymiset ovat johtaneet siihen, että en jaksa enää terapiaa. Tunnepuoleltani olen niin kuollut että terapia ei tunnu miltään ja en oikein saa mitään irti. Käyn traumaterapiassa ja hakeuduin tähän terapiaan n. 3 vuotta sitten. Tuntuu että terapialla ei ole oikein mitään antaa, en jaksa joka kerta terapeutin kanssa käydä läpi olenko syönyt, olenko nukkunut, olenko käynyt ulkona. Olisi kyllä sellaistakin asiaa mitä pitäisi käsitellä (traumat) mutta vointi on tällä hetkellä niin huono, etten jaksa mennä edes paikanpäälle. Muutenkin olen alkanut kyseenalaistamaan koko terapian hyödyllisyyden. Pitäisi varmaan sanoa terapeutille asiasta, mutta en ole viitsinyt, koska jos kerron etten oikein jaksa tulla paikalle niin alkaa valittaminen terapeutilta, joka taas lamauttaa entisestään. En jaksa tehdä juurikaan mitään niin miten terapiaa pitäisi jaksaa? Olin paremmassa kunnossa kun aloitin.
Jos psykoterapeutti toimii näin, pitää siitä ilmoittaa Valviraan. En kyllä tiedä mitä toimenpiteitä tekevät tai tekevätkö mitään. Ehkä sitten jos tulee toinenkin ilmoitus?