Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa terapiaa

-
06.10.2023 |

Useat vastoinkäymiset ovat johtaneet siihen, että en jaksa enää terapiaa. Tunnepuoleltani olen niin kuollut että terapia ei tunnu miltään ja en oikein saa mitään irti. Käyn traumaterapiassa ja hakeuduin tähän terapiaan n. 3 vuotta sitten. Tuntuu että terapialla ei ole oikein mitään antaa, en jaksa joka kerta terapeutin kanssa käydä läpi olenko syönyt, olenko nukkunut, olenko käynyt ulkona. Olisi kyllä sellaistakin asiaa mitä pitäisi käsitellä (traumat) mutta vointi on tällä hetkellä niin huono, etten jaksa mennä edes paikanpäälle. Muutenkin olen alkanut kyseenalaistamaan koko terapian hyödyllisyyden. Pitäisi varmaan sanoa terapeutille asiasta, mutta en ole viitsinyt, koska jos kerron etten oikein jaksa tulla paikalle niin alkaa valittaminen terapeutilta, joka taas lamauttaa entisestään. En jaksa tehdä juurikaan mitään niin miten terapiaa pitäisi jaksaa? Olin paremmassa kunnossa kun aloitin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/61 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä taukoa. Et tarvi siihen lupaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin välillä viikon tauon syyllä sairaana. Toisinaan olin oikeasti sairas, mutta en läheskään aina. Ei herättänyt sen ihmeempiä kysymyksiä, koska oli ihan oikeita fyysisiäkin ongelmia, joiden syyksi löytyi lopulta perussairaus.

Mitä tulee tuohon hyötyyn niin mulle se on tullut esiin vasta sen jälkeen, kun terapia loppui. Terapian aikaan en voinut todellakaan hyvin traumojen kaivelun takia, mutta nykyään ne eivät tule mieleen juuri koskaan eivätkä silloinkaan häiritse mitenkään merkittävästi tai jää pyörimään. 

Vierailija
4/61 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on suurinta huuhaata mitä länsimaissa on viimeisen 10 v aikana myyty. 

AnttinTuisku, terapeutti. Tarvitseeko muuta enää sanoa?

Vierailija
5/61 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin yhtä lässyä!

Kokeile chatgptä, kirjotat vaan tilanteesi ja pyydät sitä terapeutin roolissa vastaamaan.

Vierailija
6/61 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että puhut suoraan terapeutille näistä ajatuksista. Sekin vie eteenpäin, että pystyy avaamaan ajatuksia ja asettamaan rajoja.

Vierailija
7/61 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia ei ole huuhaata. Samoja tuntemuksia ollut kuin sinulla. En olisi jaksanut vastata kysymyksiin. Äärimmäisen raskasta päästä paikalle. Käydä koko helvetti (insesti lapsuus) läpi. Ajattelin, en toivu koskaan. Vuosien äärimmäisen rankan terapian jälkeen olen alkanut toipua. Ilman terapiaa en olisi selvinnyt.

Vierailija
8/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon tauko enää ei riitä. Eikä yhtäkkiä tunnukkaan luontevalta puhua terapeutille? Ehkä niin kova pettymys tullut tässä muiden vastoinkäymisten yhteydessä. Maanantaina pitäisi mennä, väsymys sitä tasoa että vakavasti harkitsen taukoa.

Vierailija
9/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa saada selvyyttä ajatuksiin on psilocybin. Sen pitäisi olla laillista.

Vierailija
10/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan ei pidä aloittaa/mennä jos on liian huonossa kunnossa henkisesti. 

Vierailija
11/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku joskus hyötynytkin terapiasta jotain?

Vierailija
12/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paremmassa kunnossa silloin kun aloitettiin. Tilanne on muuttunut

Vierailija
13/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa? 3v vuotta olet tuhlannut yhteiskunnan varoja. Eikä hevonvtun hyötyä. Nää tälläseet terapiat pitäs kieltää. 3 krt riittää niin kaikki näkee auttaako vai ei. Kaikkia hulluja  ei voi parantaa.

Vierailija
14/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä jos se on kyttäämistä, jotenkin häiriintynyttä jos kytätään. Sen pitäisi olla asiallista keskustelua ja oikea apu, joka olisi tullut jo jos sitä olisi. Tuo nyt ei kuulosta siltä. Ja kun olit paremmassa kunnossa ennen sitä. On tehtävä todellakin päätelmiä sen tasosta ja irtauduttava. Olisi ollut parempi vaihtaa jo aluksi terapeutti ja terapiamuoto, tai yksityinen. Ellei ilman.

Vierailija
15/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 14 tarkoitat kyttäämisellä?

On toki ollut apuakin välissä, mutta uusia hankaluuksia terapiaprosessin aikana, ja nyt vastoinkäymisiä tullut elämään.

Vierailija
16/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suosittelen, että puhut suoraan terapeutille näistä ajatuksista. Sekin vie eteenpäin, että pystyy avaamaan ajatuksia ja asettamaan rajoja.

Pelkään, että terapeutti saa itkupotkuraivarin.  :( Jonkun terapeutti oli kuulemma saanut ja sitten yrittänyt maanitella ja painostaa jatkamaan. Sitten suuttunut, että millä hän maksaa laskut, jos asiakas lopettaa terapian. Sitten pitänyt mykkäkoulua.

Vierailija
17/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Terapia on suurinta huuhaata mitä länsimaissa on viimeisen 10 v aikana myyty. 

AnttinTuisku, terapeutti. Tarvitseeko muuta enää sanoa?

Se Salon uimahalli keissin daami kanssa joku erikoistason psykologi, tai terapeutti ja kunnanvaltuutettu. Ja samoin Ullanlinnan mattomurhaaja. Ja Saara Aalto myy kanssa jotain terapiaa.

Vierailija
18/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtele itseäsi hyvin. Vastasit jo kysymykseesi. Päätät itse omista asioistasi. Mielensä saa muuttaa. Se turha jargon ilman oikeaa yhteyttä on tosi kuluttavaa.

Etsi asiat jotka antaa SIIVET.

Vierailija
19/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pelkään, että terapeutti saa itkupotkuraivarin.  :( Jonkun terapeutti oli kuulemma saanut ja sitten yrittänyt maanitella ja painostaa jatkamaan. Sitten suuttunut, että millä hän maksaa laskut, jos asiakas lopettaa terapian. Sitten pitänyt mykkäkoulua.

Manipulointi ei ole kivaa. Milläs sinä maksat laskusi kun jos saat pörniksen? 

Vierailija
20/61 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi