Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudatatko etikettiä, ja menet oitis pesemään kädet kylään mennessäsi?

Vierailija
06.10.2023 |

"Kun kylään saavutaan, kengät otetaan pois ja vessassa käydään pesemässä kädet. Jos vieras on ensimmäistä kertaa kylässä, on kestitsijän tehtävä näyttää wc-tilan sijainti."

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/dce796cb-e1c0-42e6-abbf-0ba…

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese, ei tarvitse. Koskaan kuullutkaan tuollaisesta, että ensiksi rynnätään kuluttamaan isäntäväen vesiä.

Vierailija
2/35 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, juokseeko iltavuoro heti käsienpesulle kylään mennessään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina! Ja toivoisin, että vieraana tekisi samoin.

Vierailija
4/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, taas yksi iltapäivälehden toimittelijan keksimä tai ulkomaalaisesta lehdestä kopioitu "etiketti".

Vierailija
5/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa etikettiä pestä kädet ja ottaa kengät pois? Joo. Tapoja ehkä.

Vierailija
6/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pesen kädet. Useimmissa paikoissa, jos aion viipyä vähän aikaa.

Vierailija
7/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn pesemässä kädet heti kun tulen kotiin, oli se sitten oma kotini tai koti johon minut on kutsuttu vieraaksi. Olen tehnyt näin jo vuosia, kauan ennen korona-aikaa.

Vierailija
8/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin pesen kädet ensimmäisenä kun menen jonnekin, vaikka töihinkin.

Jo ennen korona-aikaa välillä tuli kaupungillakin tahmainen olo ja kävin pesemässä kädet vaikkei mitään "näkyvää" nyt ollutkaan. 

Vierailija
9/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin pesen käteni aina ensimmäiseksi kotiin tultuani, samoin kun menen kylään, työpaikalle tai kuntosalille. Ravintolaan mennessäni käyn pesemässä kädet viimeistään siinä vaiheessa, kun tilaus on tehty, enkä käpälöi muuta kuin ruokalistaa ennen käsien pesua. 

Äiti opetti näin jo lapsena ja pidän tapaa itsestään selvänä. Mulla ei ole ollut koronaa, eikä mitään muutakaan flunssaa tai tarttuvaa tautia niin moneen vuoteen, etten edes muista milloin olisin viimeksi ollut sairaana. Ikää 50 v.

Vierailija
10/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kylään kutsutut vieraat mutta en arvannut että toisivat koiransa mukanaan. Tarkotus oli mennä saunaan ja kun ilmoitin että sauna on lämmin niin istuivat tunnin ennenkuin menivät. Mietin jo että otanko kylmästi sähkösaunan pois päältä. Heidän pojallaan oli tapana lyödä koipensa mun lasipöydälle. En kutsu enää.

Vierailija
11/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pesen aina ensimmäisenä kädet, saavuin sitten kotiin tai kylään. Olen tehnyt näin jo kauan ennen korona-aikaakin. 

Vierailija
12/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pesen, jos tulen ulkoa sisälle, olenpa liikkunut mistä, miten tai mihin tahansa. Poikkeuksena pikaiset pistäytymiset kotona ulos esimerkiksi pyykkien haku narulta.

Vierailija
13/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä ihmisestä, jonka titteli on "tapakouluttaja".

Vierailija
14/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi juttu, ja kerronpa:

Yh-muksu olin, äiti kaupan alalla; aina töistä kotiin tullessa ensimmäisenä pesi kädet. (Teini olin), kysyin, et miksi? - Siksi, koska hän joutuu töissä olemaan/käsittelemään rahaa yms. pöpöt voi tarttua, hän ei halua tartuttaa sitä "mahdollista" pöpöä minuun (lapseen).

Hyvä ja hieno ajatus! 

(sinkku kyllä olen, mut tein niin itsekin, siis käsienpesu. Jossain vaiheessa se unohtui .... kunnes korona. Sen jälkeen aina kaupasta kotiin tullessa pesen kädet, ensimmäisenä. Ja neuroottisuutta? Voi se sitä ollakin....; muttei ainakaa pahimmasta päästä ....).

Vierailija
15/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin pesen käteni aina ensimmäiseksi kotiin tultuani, samoin kun menen kylään, työpaikalle tai kuntosalille. Ravintolaan mennessäni käyn pesemässä kädet viimeistään siinä vaiheessa, kun tilaus on tehty, enkä käpälöi muuta kuin ruokalistaa ennen käsien pesua. 

Äiti opetti näin jo lapsena ja pidän tapaa itsestään selvänä. Mulla ei ole ollut koronaa, eikä mitään muutakaan flunssaa tai tarttuvaa tautia niin moneen vuoteen, etten edes muista milloin olisin viimeksi ollut sairaana. Ikää 50 v.

Ei minullakaan, vaikken toimi samoin kuin sinä. Ei siis välttämättä liity sairastumisalttiuteen mitenkään.

Vierailija
16/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäisyyskulttuuri on kuollut. Käyttäydyn tilanteen mukaan.

Vierailija
17/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan näppylöitä ihmisestä, jonka titteli on "tapakouluttaja".

Ruoskan kanssa kouluttaa, miten pitää käyttäytyä.

Vierailija
18/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pesen kädet tullessani kotiin tai kun menen kylässä käymään. Hoitoalan ihmisenä tämä on ihan selkäytimessä.

Vierailija
19/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja alapäänkin saatan viruttaa .

Vierailija
20/35 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilauta on mediamuotona niin erilainen muista, että sitä helposti pidetään yrjökuppina.

Periaatteessa kyseessä ei ole sen kummempi ilmiö kuin punk-musiikki aikoinaan. Sitäkään ei ymmärretty, eikä sen ydinsanoma ole liimanhaistelu vaikka siltä se voi ulkopuolisesta vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme