Pukeudutko lempiväriisi?
Mikä on lempivärisi ja paljonko käytät sitä väriä pukeutumisessasi? Voiko mielestäsi pukeutua liikaa lempiväriin? Siis tyyliin että melkein kaikki vaatteet sitä väriä
Kommentit (45)
kaikki värit on mun lempivärejä ja melkein kaikkiin pukeudunkin. Paitsi en keltaiseen.
Musta. Kaapista ei löydy kuin mustia vaatteita.
Joo, aina mustaa päällä minullakin.
Itse taas en käytä mustaa kuin housuissa ja asusteissa, kengissä. Muuten aika kirkkaita suosin, en voi sanoa että olisi yhtä lempiväriä, mutta nykyään tykkään paljon turkoosista ja eri pinkin sävyistä, myös korallista. Samoin violetti/purppura kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en käytä mustaa kuin housuissa ja asusteissa, kengissä. Muuten aika kirkkaita suosin, en voi sanoa että olisi yhtä lempiväriä, mutta nykyään tykkään paljon turkoosista ja eri pinkin sävyistä, myös korallista. Samoin violetti/purppura kauniita.
Mulle sopii todella harva väri, smaragdinvihreä, tumma laivastonsininen ja tumma luumu/violetti lähinnä mustan lisäksi. Verenpunainen myös. Jostain syystä musta on näistä neutraalin, nuo muut tuntuu liian "aggressiivisilta" väreiltä arkipukeutumisessa ja laivastonsinisestä en vaan erityisemmin pidä.
Lempivärini on vihreä. Vihreitä kenkiä en omista, mutta vihreitä vaatteita on kaappi täynnä. Saatan pukeutua töihin vihreään paitaan, housuihin, neuleeseen, huiviin, takkiin. Hanskat ja pipo vihreät tottakai.
Ihmeellisiä kommentteja kyllä tulee välillä. Miksiköhän on täysin normaalia pukeutua kokomustaan tai harmaaseen mutta jos pukeutuu johonkin väriin, sitä hämmästellään ja naureskellaan?
Mulla on kaapissa enimmäkseen vain sen värisiä vaatteita mistä pidän. Eli beigeä, ruskeaa, vaaleanpunaista, vaaleansinistä, luonnonvalkoista. Harmaata ja mustaa on muutama vaate.
Eli kyllä, pukeudun pääasiassa vain lempiväreihini.
Valitettavasti lempivärini ei näytä hyvältä päälläni, näytän sairaalta.
En. Pukeudun vain väreihin, joita vihaan.
Silloin tällöin.
Maanläheiset värit ovat lempivärejäni, mutta siinäkin joukossa on muutama räikeä.
Minulle lempivärit ja pukeutumiseni värit ovat aika pitkälti eri asia.
En. Mun lempiväri on tummansininen. Käytän sitä vaatteissa tosi vähän.
Miksi ette käytä lempivärejä vaatteissanne?
Tykkään syksyisen murretuista ja hiekkadyynien himmeistä väreistä, etenkin vihreä, keltainen, oranssi näissä sävyissä sytyttää. Lisäksi tykkään taivaansinisestä, mutta se ei sovi mulle vaatteissa lainkaan, joten sitä en käytä ylläni. Nuo muut kyllä ovat mielivärejäni myös vaatteissa.
Pitkään, vuosia, mulla oli lempivärinä murrettu luumun violetti, mutta sitten kylläännyin siihen. Niinkin näköjään voi käydä. Tällä hetkellä on vielä jonkin verran sen sävyisiä vaatteita, ja joka kerran harmittaa, kun joudun laittamaan niitä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun paljolti mustaan.
Minullakin musta on vähitellen vakiintunut tyylivalinta. En ajattele pukeutumista sen kaltaisena itseilmaisun alueena, että lempivärit kuuluisivat siihen oikeastaan mitenkään. Lempiväritasoisia mieltymyksiä voi ehkä näkyä joissain kodintekstiileissä. Värien ilmaisuvoimaisuus taiteessa on yli näiden omien kuteiden.
Roosa on kaunis väri, aina olut lempparini. Sopii hyvin vaaleaaan ihoon ja vaaleisiin hiuksiin.
Mulla on lempiväreinä syksyn värit ja siinä on melkoinen skaala kaikkia värejä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaatteet on mun lempivärejä. Mulla on tosi monta lempiväriä, joten on värikäs vaatekaappi.
Musta ja pukeudun. Kaikki vaatteet mustaa tai harmaata.