Oksentaminen loppuraskaus rv 38+6
Kuinkakohan kauan uskaltaa kärvistellä kotona kun mikään ei pysy sisällä? Olen nyt oksentanut mahalaukun tyhjäksi kaksi kertaa, alkoi kolmisen tuntia sitten.
Varmaan joku nesteytys/ravintotippa pitää laittaa jos ei ala helpottaa?
Soitan kyllä pian sairaalaan mutta tässä potiessa ja oloa seuraillessa ajattelin kirjoittaa jos kellään olisi kokemusta.
En siis tiedä edes mistä tämä oksentaminen johtuu, alkoi ihan yhtäkkiä enkä tietääkseni ole vatsataudissa.
Kommentit (8)
Monesti paha olo enteilee synnytystä
Jatkuva oksentelu outoa. Minulla tuli oksennusta suuhun, kun vauva painoi ja potki tarpeeksi ylhäällä, mutta vaiva helpottui, kun vauva kääntyi pää alaspäin tarjontaan.
No mikäs muu tuo on kuin vatsatauti? Varsinkin noro alkaa juuri noin yllättäen.
Mulla teki ihan saman kun kävin loppuraskaudesta neuvolassa jossa kuunneltiin sydänäänet ja terkkari tunnusteli vatsan päältä. Selinmakuu muutenkin jo tosi kurjan tuntuista. Paikalla oli vielä opiskelija joka hänkin tunnusteli vauvan asentoa joten jouduin makaamaan jonkun aikaa. Huono olo ja laatta lensi koko loppupäivän.
Vatsataudissa olisi muitakin oireita, esim päänsärkyä tai kuumeilua. Jos oksentaminen on ainoa oire sanoisin että raskaus syynä.
Menisin lääkäriin jos onkin vakavamapaa kyseessä, kuten raskausmyrkytys tai maksan toimintahäiriö.
Olisi aiheellista ainakin soittaa ja kysyä.
Menisin viimeistään huomenna sairaalaan jos sama meno jatkuu. Vauvalle vaarallista olla ravinnotta ja sinulla synnytys jo lähellä joten tarvitset siihen voimia.