Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kasvisruokaa söisit maun vuoksi ja on sinulle herkkua? Esim margharita pizza, kantarellikastike itsellä

Vierailija
06.10.2023 |

Myös linssikeitto tai kesäkeitto on aivan todella herkullisia. Mistä kasvisruoista pidät?

Kommentit (610)

Vierailija
601/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppariruokia on chili sin carne, ratatouille ja kukkakaalicurry.

Vierailija
602/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienet ihan kaikissa muodoissaan, miten vaan valmistettuna. En ole vielä syönyt sientä, jonka mausta en olisi tykännyt. Myös hyvin tehdyt falafelit, sellaiset pyöreät ja rapeakuoriset, on suosikkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto. Ja kaalikeitto. Ne voi tehdä lihattomina ja maistuvat yhtä hyviltä

Vierailija
604/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen todella hyvää linssikeittoa, tosin se on hiukan mausteinen ja ehkä tulinenkin, ei välttämättä kaikkien makuun.

Välipalaksi tai iltapalaksi syön usein pinaattilettuja ja puolukkahilloa  Helppo tehdä. Tekee lettutaikinan ilman sokeria ja lisää hienonnettua pinaattia ja ruohosipulia. Paistetaan pannulla. Ai että on hyvää! Minulla on joskus tapana syödä vain lounas ja päiväkahvi (pelkkä kahvi). Illalla tuo on loistava iltapala, jos ruokailusta pitkä aika. Mieheni syö noita pinaattilettuja raejuuston kanssa,

Vierailija
605/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudestaan mikä lihaton ruoka on herkkua?

Munaa ja maitoa saa olla.

Kananmunakastike ja perunat.

Ai että. Tulee lapsuus mieleen. Meillä oli syksyllä useinkin omasta maasta perunaa ja porkkanaa, kananmunakastiketta ja joko suppilovahveroita tai kantarelleja pannulla voissa paistettuna,

Vierailija
606/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vege oo jos maitoa/ juustoa mukana.. kermaa 

Vege on lyhenne vegetaarisesta ja voi sisältää maitoa, juustoa, kermaa ja muniakin. Vegetaarisesta ruokavaliosta jää pois vain eläimet.

Monet luulevat vegellä tarkoitettavan vegaanista ruokaa, mutta silloin tulee pettymyksiä.

No, näiden luulijoiden ei kannata vahingossakaan eksyä kaupassa vege-hyllylle. Kyllä siellä tuotteissa voi olla maitoa ja kananmunaa. Ihmetyttää kuitenkin, miten vanha ihmisen pitää olla, jos ei ymmärrä mikä ero on vegellå ja vegaanisella. Onhan näitä ollut jo vuosikymmeniä. Vaikken itse ole kumpaakaan, niin syön lihaa todella harvoin, kun ei tahdo sulaa elimistössä ja tulee raskas olo. Tämän vuoksi kasvisruoka on hyvinkin tuttu asia.

Vierailija
607/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloumipasta. Tomaattia, halloumia, basilikaa kermaisessa kastikkeessa pastan kans

Vierailija
608/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko!

Vierailija
609/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanttulaatikko!

Karkkia minulle, tulee finnejäkin tästä, mutta on ihan siis herkkuihin minulla verrattavissa, ei vain mikään joulun lisuke.

Vierailija
610/610 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margarita-pizza, turhista turhin. Leipää, tomaattia ja juustoa. Just.

Sieniä, kesäkurpitsaa ja munakoisoa.