Mitä kasvisruokaa söisit maun vuoksi ja on sinulle herkkua? Esim margharita pizza, kantarellikastike itsellä
Myös linssikeitto tai kesäkeitto on aivan todella herkullisia. Mistä kasvisruoista pidät?
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto vaikka jauhoset perunat , purjoa , porkkanaa ja välillä koskenlaskijajuustoa lisään. <3
Soseruuat on lapsille, joilla ei vielä ole hampaita ja vanhuksille, joilla ei enää ole hampaita.
Terve aikuinen pystyy syömään ruokansa soseuttamatta.
Kasvissosekeitto vaikka jauhoset perunat , purjoa , porkkanaa ja välillä koskenlaskijajuustoa lisään. <3
Soseruuat on lapsille, joilla ei vielä ole hampaita ja vanhuksille, joilla ei enää ole hampaita.
Terve aikuinen pystyy syömään ruokansa soseuttamatta.
Miksi sitten aikuiset syövät perunamuussia, maksalaatikkoa, lihaperunasoselaatikkoa, marjarahkaa tai marjapuuroa?? Noin esimerkkeinä kun nekin ovat muhjua.
Olisiko maun vuoksi? Sosekeitossa ainekset sekoittuvat ja mausteet muhivat täyteläiseksi kombinaatioksi.
Rakastan sosekeittoja. Eikä hampaissani ole mitään vikaa:)
Enpä osaa sanoa kun en kasvisruokia syö. Aina on tarjolla myös eläinkunnan tuotteita.
Pinaattipasta
Pastassa on kananmunaa. Kananmuna ei ole kasvis.
Jos teet pastan itse siinä ei ole kananmunaa. Vain vettä, jauhoja, suolaa (ja tilkka öljyä).
Kasvisperäinen, vegaani ja mitä nyt halusitkaan
Tomaattipasta, avokadopasta, pinaattipasta, kantarellipasta, sienipiirakka, bataattikeitto, kurpitsakeitto, linssikeitto, sienikeitto, kasvissosekeitto, parsakeitto, sienirisotto, kikhernesalaatti, kasviswokki, uunijuurekset kikherneillä.. Näitä teen sekasyöjänä ihan säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattipasta, avokadopasta, pinaattipasta, kantarellipasta, sienipiirakka, bataattikeitto, kurpitsakeitto, linssikeitto, sienikeitto, kasvissosekeitto, parsakeitto, sienirisotto, kikhernesalaatti, kasviswokki, uunijuurekset kikherneillä.. Näitä teen sekasyöjänä ihan säännöllisesti.
Sienirisottoa olen syönyt, mutta siihen tuli kyllä juustoa, joten sekään ei ollut kasvisruoka. Muita en ole edes maistanut.
Se joku punajuurivuoka uunissa tehtynä. Siihen tulee kyllä homejuustomuruja makua antamaan. Onko sitten kasvisruokaa, en tiedä.
Kantarellikastikkeeseen laitan joskus pekonia tai savusuikaleita makua antamaan. Ja ainakin kermaa. Hyvää on kyllä.
Pelkkä kasvisruoka kaipaa makua antamaan jotain lisuketta, ainakin mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto kasvisversiona ja pannukakkua jälkiruoaksi
Pinaattiohukaiset
Mä laitan pannukakkuun sekä maitoa että kanamunia. Ei kyllä minun käsityksen mukaan ole kasvisruoka?
Kyllä se kasvisruoan syöjälle kelpaa, jos ei ole vegaani sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sienirisottoa olen syönyt, mutta siihen tuli kyllä juustoa, joten sekään ei ollut kasvisruoka. Muita en ole edes maistanut.
Kyllä se kasvisruoka oli vaikkei vegaaninen.
Paistetut porkkanat, varsinkin pekoniin käärittynä.
Chorizo...
Sieniruuat
Hummukset ja guacamole
Sipsit
Salaatit
Marja- ja vispipuurot
Kiisselit
Marjapiirakat
Suolaiset piiraat
Ei vege oo jos maitoa/ juustoa mukana.. kermaa
Vierailija kirjoitti:
Se on vege.
Mutta ei vegaaninen.
Vegaanista ruokaa ei tässä nyt kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vege on lyhenne vegetaarisesta ja voi sisältää maitoa, juustoa, kermaa ja muniakin. Vegetaarisesta ruokavaliosta jää pois vain eläimet.
Monet luulevat vegellä tarkoitettavan vegaanista ruokaa, mutta silloin tulee pettymyksiä.
2026 ihmiset ei tiedä kasvisruoan ja vegaanisen ruoan eroa.
Kasvislasagne. Rajamäen ohje. Nam nam.
Kesäkeittoa.
Syön usein ympäri vuoden.
Noin kerran viikossa.
Mä laitan pannukakkuun sekä maitoa että kanamunia. Ei kyllä minun käsityksen mukaan ole kasvisruoka?